
Δεν πέρασε πολύς καιρός καλά-καλά από τον "τυφώνα" που κατέκλυσε τα social media με τα καρτούν, πλέον νέα μόδα κυριαρχεί, με την αγαστή βοήθεια φυσικά της τεχνητής νοημοσύνης. Ποιος δεν έχει προσέξει τις κούκλες δράσεις που φιγουράρουν σε όλα τα social media; Κούκλες, όπως οι Barbie, έτοιμες προς πώληση όπως αυτές στα παιδικά καταστήματα. Σε συσκευασία και με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ. Είναι η νέα τρέλα μέχρι την… επόμενη, που όπως φαίνεται δεν θα αργήσει!
Η νέα ΑΙ μόδα έχει παρασύρει πολιτικούς, αθλητές, celebrities… τους πάντες που δημιουργούν με τη βοήθεια του ChatGPT και του Copilot τον εαυτό τους σε κούκλες δράσεις. Η μόδα αυτή έχει εξαπλωθεί στα social media, με brands και influencers να δοκιμάζουν τις δικές τους mini-me εκδοχές.
Η διαδικασία είναι πολύ απλή, ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί επισημαίνουν τους περιβαλλοντικούς και ηθικούς κινδύνους πίσω από τη χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης θέματα που – όπως λένε – δεν πρέπει να παραμερίζονται λόγω του φόβου… μην μείνουμε εκτός μόδας.
Πώς γίνεσαι κούκλα μέσω ChatGPT
Οι χρήστες ανεβάζουν μια φωτογραφία τους σε ένα εργαλείο όπως το ChatGPT, συνοδευόμενη από γραπτές οδηγίες που περιγράφουν πώς θέλουν να είναι η τελική εικόνα. Οι οδηγίες αυτές είναι καθοριστικής σημασίας καθώς καθοδηγούν το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για το τι ακριβώς πρέπει να δημιουργήσει — από τα αντικείμενα που θα συνοδεύουν το άτομο στην εικόνα, μέχρι το είδος της συσκευασίας, που συχνά μιμείται κουτιά και γραμματοσειρές από δημοφιλή παιχνίδια, όπως η Barbie.
"Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να δημιουργούν περιεχόμενο και να ακολουθούν τις τάσεις πιο εύκολα και πιο γρήγορα από ποτέ", εξηγεί η Γιάσμιν Ένμπεργκ, αναλύτρια social media στην eMarketer.
Αυτή η ταχύτητα, όμως, μπορεί να έχει και το αντίστροφο αποτέλεσμα: να κουράζει γρήγορα το κοινό, καθώς οι τάσεις καταναλώνονται και ξεθυμαίνουν σε ελάχιστο χρόνο. Καθώς η AI γίνεται ολοένα και πιο παρούσα στην ψηφιακή καθημερινότητα, η Ένμπεργκ εκτιμά πως τέτοιου είδους τάσεις θα εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα στις οθόνες μας.
Ποιες οι ανησυχίες
Παρότι μοιάζει αθώα και διασκεδαστική, έχει προκαλέσει ανησυχίες, κυρίως για τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο. Η καθηγήτρια Τζίνα Νεφ από το Queen Mary University του Λονδίνου δήλωσε στο BBC ότι το ChatGPT "καίει τεράστιες ποσότητες ενέργειας" και ότι τα κέντρα δεδομένων που το τροφοδοτούν καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια ετησίως από 117 χώρες.
Επιπλέον, τίθενται ζητήματα παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων, αφού τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης συχνά εκπαιδεύονται σε δεδομένα χωρίς την άδεια των δημιουργών. "Το ChatGPT Barbie αποτελεί τριπλή απειλή για την ιδιωτικότητά μας, τον πολιτισμό μας και τον πλανήτη" τονίζει η Νεφ.
"Μπορεί να φαίνεται γοητευτικό, αλλά τα συστήματα αυτά αναμειγνύουν μάρκες και χαρακτήρες χωρίς καμία ευθύνη για το "χάος” που παράγεται".
Η Τζο Μπρόμιλοου, διευθύντρια social media και influencers στη διαφημιστική εταιρεία MSL UK, διερωτάται στο BBC: "Αξίζει πραγματικά το χαριτωμένο και αστείο αποτέλεσμα;. Αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε σωστά την τεχνητή νοημοσύνη, πρέπει να θέσουμε όρια γύρω από τη συνειδητή χρήση της".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr