Πέντε μέρες μετά την συντριβή του Ρωσικού αεροσκάφους της Metrojet με τους 224 νεκρούς στο Σινά πολλά ερωτήματα δεν έχουν απαντηθεί ενισχύοντας την σεναριολογία για τα πιθανά αίτια της συντριβής.
Διαλύθηκε στον αέρα;
Οι ρώσοι προκρίνουν το σενάριο της έκρηξης στον αέρα και στον ρωσικό τύπο αναπαράγονται σενάρια για έκρηξη βόμβας ο οποίος προκάλεσε αποσυμπίεση στην καμπίνα, διαλύοντας το στον αέρα.
Αντίθετα εκπρόσωπος της Αιγυπτιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για την εν πτήσει έκρηξη παρά το γεγονός ότι τα συντρίμμια του Airbus έχουν διασκορπιστεί σε μια ακτίνα 15 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Ποιες είναι οι βασικές θεωρίες για την συντριβή;
Τεχνικό ή ανθρώπινο λάθος: Το 2001 το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε υποστεί αποκόλληση ουράς ενώ προσγειωνόταν. Ωστόσο, προς το παρόν τουλάχιστον, τίποτα δεν αποδεικνύει ότι η επισκευή του ήταν πλημμελής.
Στα ρωσικά ΜΜΕ είδαν το φως δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Σεργκέι Τρουκάτσεφ, επικοινώνησε πριν την μοιραία πτήση με την οικογένειά του και δήλωσε ότι «η κατάσταση του Airbus «δεν είναι ικανοποιητική». Η εταιρία Metrojet έχει αφήσει απλήρωτους τους εργαζόμενούς της εδώ και δύο μήνες και η χήρα του κυβερνήτη δήλωσε ότι ο άντρας της ειχε να πληρωθεί εδώ και τρεις μήνες.
Ο εκρηκτικός μηχανισμός: Αν και τζιχαντιιστές έχουν αναλάβει την ευθύνη για την κατάρριψη του Airbus, τίποτε δεν έχει αποδειχθεί. Εως σήμερα η ISIS έχει αποφύγει επιθέσεις σε τουριστικές περιοχές.
Πάντως η θεωρία της βόμβας ενισχύεται από το γεγονός ότι ο πιλότος δεν πρόλαβε να εκπέμψει κάποιο σήμα έκτακτης ανάγκης. Την θεωρία αυτή ενισχύουν τα ρωσικά ΜΜΕ που κάνουν λόγο για εύρεση εξαρτημάτων που δεν ανήκουν στο αεροσκάφος, αφήνοντας να διαφανεί ότι πρόκειται για εξαρτήματα εκρηκτικού μηχανισμού.
Ο πύραυλος: Σύμφωνα με αμερικανούς αξιωματούχος ένας δορυφόρος κατέγραψε λάμωη από έκρηξη στην περιοχή [που πετούσε το αεροσκάφος, αλλά τονίζουν ότι δεν υπήρξε «ουρά» αερίων που θα άφηνε πίσω του ένας πύραυλος.
Εκρηξη από άλλη αιτία: Ορισμένοι αναλυτές δεν αποκλείουν την πιθανότητα το αεροσκάφος να εξερράγη στον αέρα από άλλη αιτία που δεν σχετίζεται με τρομοκρατική ενέργεια. Φέρνουν μάλιστα ως παράδειγμα την πτήση 800 της TWA που εξερράγη λίγο μετά την αναχώρησή του από την νέα Υόρκη λόγω ανάφλεξης των καυσίμων που ήταν αποθηκευμένα στα φτερά. Επίσης θυμίζουν ότι η πτήση 592 της ValueJet την ίδια χρονιά συνετρίβη μετά από φωτιά στον χώρο φύλαξης των αποσκευών.
Γιατί καθυστερεί η έρευνα:
Οι ερευνητές εκτός από τις συνομιλίες στην καμπίνα των πιλότων που περιλαμβάνονται στο ένα μάυρο κουτί, πρέπει να αναλύσουν όλα τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί στο δεύτερο μαύρο κουτί.
Σε αυτήν την συσκευή περιλαμβάνονται λεπτομερείς καταγραφές για το ύψος, την πορεία, την κατεύθυνση και την συμπεριφορά των οργάνων του αεροσκάφους κατά την μοιραία πτήση. Ατυτή η διαδικασία θα πάρει καιρό και θα δώσει την δυνατότητα στους ερευνητές, ουσιαστικά να αναπαραστήσουν τα τελευταία λεπτά της πτήσης πριν την καταστροφή.