
Ηχητικό ντοκουμέντο από τη στιγμή της πρόσκρουσης του πλοίου Dali και στη συνέχεια την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, έδωσε στη δημοσιότητα η Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ.
Όπως φαίνεται από το ηχητικό το φορτηγό πλοίο είχε απευθύνει κάλεσμα για να ειδοποιήσει τις Αρχές ότι είχε χάσει την ισχύ του πριν συγκρουστεί στη γέφυρα.
Στο ηχητικό ακούγονται οι πανικόβλητοι υπάλληλοι να ανακοινώνουν στο κέντρο επικοινωνίας ότι η γέφυρα στον ποταμό Πατάπσκο στη Βαλτιμόρη έχει μόλις καταρρεύσει.
"Ένας από εσάς να πάει στη βόρεια πλευρά. Σταματήστε όλη την κίνηση στη γέφυρα" αναφέρεται στην αρχή του ηχητικού, που φέρνει στη δημοσιότητα το Skynews. "Πλησιάζει ένα πλοίο που έχει χάσει τον έλεγχο πλοήγησης. Οπότε μέχρι να διορθώσουν το πρόβλημα πρέπει να σταματήσουμε την κίνηση στη γέφυρα", ακούγεται από την πλευρά του κέντρου επικοινωνίας.
Ο ίδιος υπάλληλος κάνει νέα έκκληση για να κλείσει η γέφυρα και ζητά να ελεγχθεί ότι δεν είναι κανένας πάνω σε αυτή. "Απλά σιγουρευτείτε ότι δεν είναι κανένας πάνω στη γέφυρα" ακούγεται να λέει.
Ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα ακούγεται: "Κέντρο, η γέφυρα μόλις κατέρρευσε. Στείλτε, στείλτε τους όλους. Όλη η γέφυρα κατέρρευσε".
Το πλοίο μετέφερε 764 τόνους με επικίνδυνα και εύφλεκτα υλικά
Την ίδια ώρα νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το φορτηγό πλοίο.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ανακοίνωσε πως το πλοίο μετέφερε 56 εμπορευματοκιβώτια, 764 τόνων με διαβρωτικά και εύφλεκτα υλικά καθώς και μπαταρίες.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, ορισμένα από τα εμπορευματοκιβώτια είχαν παραβιαστεί.
"Πρόκειται για 764 τόνους επικίνδυνων υλικών, κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων κατηγορίας 8, στα οποία περιλαμβάνονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου", ανέφερε χαρακτηριστικά η Χόμεντι.
Ερωτηθείσα κατά πόσον οι κάτοικοι της Βαλτιμόρης θα πρέπει να ανησυχούν για πιθανή διαρροή επικίνδυνων υλικών στον ποταμό, η Χόμεντι είπε ότι η NTSB διαβίβασε τις πληροφορίες που συνέλεξε σε άλλες ομοσπονδιακές και πολιτειακές Αρχές.
Πρόσθεσε επίσης ότι η έρευνα για τις βλάβες του φορτηγού πλοίου, που προκάλεσαν την πρόσκρουσή του στη γέφυρα της Βαλτιμόρης, μπορεί να διαρκέσει από ένα έως και δύο χρόνια, αλλά το NTSB θα εκδώσει επείγουσες συστάσεις για την ασφάλεια και μια προκαταρκτική έκθεση θα δημοσιευτεί εντός ενός μήνα.
B-roll of NTSB investigators aboard the cargo ship Dalihttps://t.co/Ve2bMTbBrJ
— NTSB Newsroom (@NTSB_Newsroom) March 28, 2024
Υπευνθυμίζεται πως οι σοροί των δύο από τους έξι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους ανασύρθηκαν χθες Τετάρτη, όπως ανακοίνωσαν οι Αρχές. Είναι δυο άνδρες 35 και 26 ετών, μέλη συνεργείου εργατών οδοποιίας, που επισκεύαζε το οδόστρωμα της γέφυρας Francis Scott Key όταν έγινε το δυστύχημα.
Τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι αρχές.
Lloyd's: Ασφαλιστικές αποζημιώσεις - ρεκόρ
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Lloyd's of London, Τζον Νηλ, η κατάρρευση της γέφυρας θα μπορούσε να οδηγήσει σε ρεκόρ ασφαλιστικών αποζημιώσεων στον τομέα της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με συνέντευξη του Τζον Νηλ στο Bloomberg News το περιστατικό θα μπορούσε να καταγραφεί ως μία από "τις μεγαλύτερες θαλάσσιες απώλειες στην ιστορία με κόστος πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων", επισημαίνοντας ωστόσο ότι "είναι λίγο νωρίς για να πούμε τι πραγματικά ενδέχεται να κοστίσει".
Η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε την Τρίτη όταν προσέκρουσε πάνω της το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Dali με σημαία Σιγκαπούρης, απειλώντας να βυθίσει στο χάος τις μεταφορές σε ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Οι αναλυτές της Barclays Plc υπολογίζουν ότι οι αξιώσεις για αποζημιώσεις θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ειδικότερα, οι ασφαλιστικές αξιώσεις μόνο για ζημιές στη γέφυρα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε στο σημείωμά της η Barclays, προβλέποντας περαιτέρω πιθανές υποχρεώσεις 350 έως 700 εκατομμυρίων δολαρίων για τους θανάτους και ποσά που δεν έχουν ακόμη καθοριστεί για τις διακοπές λειτουργίας κατά την πρόσβαση στο λιμάνι της πόλης.
Αναφορικά με τον αποδέκτη των αξιώσεων οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence αναφέρουν ότι αυτό θα καθοριστεί από το εάν το ατύχημα προκλήθηκε από αμέλεια ή μηχανική βλάβη" και προσθέτουν ότι "δεδομένων των πολλαπλών εμπλεκόμενων μερών, η διευθέτηση τυχόν αξιώσεων είναι πιθανό να είναι περίπλοκη".
Ο Νηλ ανέφερε ότι παρόλο που οι ασφαλιστές της Lloyd's of London εμπλέκονται στην κάλυψη, ο κίνδυνος κατανέμεται σε πολλές εταιρείες.
"Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί ασφαλιστές που εμπλέκονται στην υπόθεση", είπε. "Υπάρχει η οικονομική δύναμη για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα για τα οποία μιλάμε". Ο Νηλ είπε, προσθέτοντας ότι τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να γίνουν περίπλοκα κατά τον υπολογισμό των απωλειών.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr