Χαράτσι και στις χειραποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια φέρεται πώς ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μία πρόταση που θα προκαλέσει αναμφίβολα αντιδράσεις από το επιβατικό κοινό, καθώς πλέον πρόκειται για το μόνο είδος αποσκευής που δεν υπάρχει πρόσθετη χρέωση από τις αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η πρόταση έπεσε στο τραπέζι στη συνάντηση των 27 πρεσβευτών της ΕΕ την περασμένη Τετάρτη στις Βρυξέλλες, ενώ εκτός από την έξτρα χρέωση, τέθηκε και η αναθεώρηση του πλαισίου αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις των πτήσεων, με περικοπές για τους επιβάτες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΕ, οι επιβάτες θα μπορούν να πάρουν μαζί τους δωρεάν στην καμπίνα του αεροσκάφους μόνο μία αποσκευή που χωράει κάτω από το κάθισμά τους. Όλα τα υπόλοιπα μεγαλύτερα προσωπικά αντικείμενα θα επιφέρουν χρεώσεις.
"Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει καταστήσει σαφές ότι οι χειραποσκευές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της βασικής τιμής του εισιτηρίου. Κανονικά, δεν υπάρχει καμία προσαύξηση στην τιμή, εφ' όσον οι χειραποσκευές είναι λογικού μεγέθους", λέει ο Στίβεν Μπέργκερ, δικηγόρος της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC).
"Το μόνο που βλέπουμε είναι ένας πολλαπλασιασμός των αεροπορικών εταιρειών που χρεώνουν για αυτές τις αποσκευές (...) ζητάμε πολύ σαφείς κανόνες. Οι επιβάτες πρέπει να μπορούν να πάρουν μία αποσκευή, μία μικρή βαλίτσα ή ένα σακίδιο", προσθέτει.
Από την άλλη μεριά, οι αεροπορικές εταιρείες συντάσσονται αναφανδόν με την πρόταση της ΕΕ προσδκοκώντας σε ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν διαφορετική ερμηνεία της νομολογίας. Ο Κέβιν Χάινι, διευθυντής Επικοινωνίας της A4E (Airlines for Europe), επισημαίνει ότι "σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και την ενιαία αγορά, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να διαχωρίζουν τις υπηρεσίες τους, προκειμένου να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό πακέτο στους επιβάτες".
Μειωμένες οι αποζημιώσεις
Η πρόταση μεταρρύθμισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που παρουσιάστηκε το 2013, προβλέπει την επέκταση του χρονικού ορίου σε πέντε ώρες καθυστέρησης. Το κείμενο που υποβλήθηκε στα κράτη μέλη από την πολωνική προεδρία επεδίωκε να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή να επεκτείνει το χρονικό όριο για τη διεκδίκηση αποζημίωσης. Η τελευταία εκδοχή προτείνει την αύξηση του ορίου στις τέσσερις ώρες, με ένα δεύτερο βήμα από τις έξι ώρες ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού.
Επί του παρόντος, αποζημίωση μεταξύ 250 και 600 ευρώ μπορεί να διεκδικηθεί για καθυστερήσεις 3 ωρών και άνω. Η ευρωπαϊκή οδηγία ισχύει για κάθε πτήση που αναχωρεί από αεροδρόμιο της ΕΕ, ανεξάρτητα από την εθνικότητα της αεροπορικής εταιρείας, και για τις πτήσεις που φθάνουν σε αεροδρόμια της ΕΕ, εφ' όσον εκτελούνται από αεροπορική εταιρεία της ΕΕ. Δεν ισχύει για πτήσεις προς την Ευρώπη που εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ ή για πτήσεις εκτός ΕΕ με ενδιάμεσο σταθμό στην Ευρώπη.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr