X

Έλληνας που βρέθηκε μέσα στο Titan κατακεραυνώνει τους "ειδικούς της πολυθρόνας" - Είχε κάνει δύο καταδύσεις

"Είμαι λυπημένος από όλη την παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και τις κατηγορίες από "ειδικούς της πολυθρόνας", δήλωσε ο Έλληνας τεχνικός Πέτρος Μαθιουδάκης.

Γράφει: TheToc team

Ένας Έλληνας, τεχνικός θαλάσσιων τεχνολογιών που δήλωσε ότι έκανε δύο καταδύσεις με το υποβρύχιο Titan της OceanGate κατά τη φάση δοκιμών του το 2019, συμπεριλαμβανομένης μιας κατάδυσης "ρεκόρ", κατακεραυνώνει τους "ειδικούς της πολυθρόνας" για την κριτική που ασκούν στον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του σκάφους.

"Είμαι λυπημένος από όλη την παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και τις κατηγορίες από "ειδικούς της πολυθρόνας" για την έλλειψη ποιότητας κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας ολόκληρης της ομάδας", δήλωσε ο Πέτρος Μαθιουδάκης στο Semafor την Τετάρτη.

Ο Πέτρος Μαθιουδάκης, δεύτερος από αριστερά, σε κατάδυση με το Titan το 2019.

Ο Μαθιουδάκης δήλωσε στο Semafor ότι δεν ήταν ποτέ υπάλληλος της OceanGate, αλλά είχε προσληφθεί ως τεχνικός υπεργολάβος για ξεχωριστά έργα της εταιρείας και είχε αναπτύξει φιλίες με τον διευθύνοντα σύμβουλο Στόκτον Ρας και τον Γάλλο εξερευνητή Πολ-Ενρί Ναρτζολέτ, οι οποίοι βρίσκονταν στο εξαφανισμένο -μέχρι χτες- Τιτάν μαζί με άλλους τρεις επιβάτες.

Ο Μαθιουδάκης δήλωσε ότι είχε πραγματοποιήσει δύο καταδύσεις με το Titan, μαζί με τον Rush το 2019, συμπεριλαμβανομένης μιας κατάδυσης "ρεκόρ" όπου ήταν μέλος ενός τετραμελούς πληρώματος που έφτασε σε βάθος 3.760 μέτρων στις Μπαχάμες.

Διαβάστε Επίσης

Ο κ. Μαθιουδάκης δήλωσε ότι οι ανησυχίες για την ασφάλεια που εκφράστηκαν από τους δύο πρώην υπαλλήλους της OceanGate το 2018, καθώς και η επιστολή από τους ηγέτες του κλάδου, ήταν "πριν από τις εκτεταμένες δοκιμές που ολοκληρώθηκαν το 2019". Πρόσθεσε ότι η OceanGate είχε ανταποκριθεί σε αυτές τις ανησυχίες στο παρελθόν και είχε προβεί σε σημαντικές αλλαγές για να αυξήσει το επίπεδο ασφαλείας.

"Ο Τιτάνας είναι ένα από τα ελάχιστα οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες σε αυτά τα βάθη. Πολλοί ρυθμιστικοί φορείς περιμένουν να κατασκευαστεί ένα ακριβές αντίγραφο για να μελετηθεί και να δοκιμαστεί", δήλωσε.

Απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε για την έλλειψη εξελιγμένης επικοινωνίας στον Τιτάνα, ο Μαθιουδάκης είπε ότι οι απώλειες επικοινωνίας δεν είναι ασυνήθιστες, καθώς "είναι πολύ δύσκολο να επικοινωνήσεις μέσω του νερού σε σύγκριση με τον αέρα".