Η Ευρώπη ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με ελλείψεις καυσίμων το καλοκαίρι λόγω των πιέσεων στην αγορά πετρελαίου, δήλωσε ο επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), Φατίχ Μπιρόλ, στο γερμανικό Spiegel.
"Όταν ξεκινήσει η βασική περίοδος διακοπών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η ζήτηση καυσίμων θα αυξηθεί. Το διάστημα αυτό θα μπορούσαμε να δούμε ελλείψεις. Για παράδειγμα στο ντίζελ, τη βενζίνη ή την κηροζίνη και ιδιαίτερα στην Ευρώπη", είπε ο κ. Μπιρόλ, όπως αναμεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Russlands Krieg macht Öl und Gas knapp. Der Chef der Internationalen Energieagentur sagt, warum diese Energiekrise schlimmer ist als andere zuvor – und fordert Deutschland auf, ein Tempolimit einzuführen. https://t.co/aiYX0B2BoS
— DER SPIEGEL (@derspiegel) May 31, 2022
Η δήλωση του Φατίχ Μπιρόλ προκαλεί ανησυχία καθώς στις αρχές Μαΐου η εκτίμηση ήταν εντελώς διαφορετική. "Το πετρέλαιο δεν θα λείψει βραχυπρόθεσμα από τον κόσμο παρά την αυξανόμενη απομόνωση της Ρωσίας, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται και η παραγωγή αυξάνεται σε άλλες χώρες", είχε ανακοινώσει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
"Πολύ μεγαλύτερη κρίση από τα πετρελαϊκά σοκ της δεκαετίας του '70"
Ο επικεφαλής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας προειδοποίησε επίσης ότι η τρέχουσα ενεργειακή κρίση είναι "πολύ μεγαλύτερη" από τα "πετρελαϊκά σοκ" της δεκαετίας του 1970 και ότι θα διαρκέσει επίσης περισσότερο.
"Τότε επρόκειτο μόνο για το πετρέλαιο", είπε ο Μπιρόλ στο Spiegel, υπογραμμίζοντας ότι "τώρα έχουμε μια κρίση πετρελαίου, μια κρίση φυσικού αερίου και μια κρίση ηλεκτρικής ενέργειας ταυτόχρονα".
Στην ίδια γραμμή έχει κινηθεί σε πρόσφατες δηλώσεις του και Γερμανός υπουργός Οικονομίας και αντικαγκελάριος προερχόμενος από τους Πρασίνους Ρόμπερτ Χάμπεκ. "Δυστυχώς δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ότι ενδέχεται για ένα χρονικό διάστημα να έχουμε πολύ λίγο πετρέλαιο και πολύ λίγη βενζίνη", είχε δηλώσει αναφερόμενος στην επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο στις αρχές του μήνα.
Μάλιστα οι ελλείψεις αναμένονται πιο έντονες κυρίως στην ανατολική Γερμανία αλλά και το Βερολίνο, διότι αυτές οι περιοχές τροφοδοτούνται με παράγωγα του πετρελαίου από το μεγάλο διυλιστήριο στο Σβεντ του Βραδεμβούργου, το οποίο επεξεργάζεται προς το παρόν αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο.
Aυτά τα δεδομένα έχουν ήδη οδηγήσει σε νέες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης και της ντίζελ ενώ οδήγησαν την γερμανική κυβέρνηση στη λήψη έκτακτων μέτρων ανακούφισης.
Εξοικονόμιση ενέργειας με το εισιτήριο των 9 ευρώ στη Γερμανία
To πολυαναμενόμενο μηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τρεις μήνες, αρχής γενομένης από 1ης Ιουνίου είναι πλέον γεγονός. Ήταν μια πρόταση των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης (Σοσιαλδημοκράτες, Πράσινοι, Φιλελεύθεροι).
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου είχε γίνει ξεκάθαρη η πρόθεση στήριξης των πολιτών στις μετακινήσεις τους, οι οποίες έχουν ακριβύνει λόγω των ευρύτερων ενεργειακών συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.
Το μηνιαίο εισιτήριο απεριόριστων διαδρομών με μειωμένη τιμή στα 9 ευρώ ισχύει για όλες τις αστικές αλλά και υπεραστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων σε όλη τη Γερμανία. Αφορά αστικά λεωφορεία, τραμ, μετρό, προαστιακό και τοπικά τρένα, ενώ εξαιρούνται τρένα μεγάλων αποστάσεων (ICE, Intercity, Εurocity) και υπεραστικά λεωφορεία. Είναι ένα έκτακτο μέτρο που θα ισχύσει τους τρεις θερινούς μήνες.
Με το μέτρο αυτό ελαφρύνονται σημαντικά όσοι μετακινούνται τακτικά στη Γερμανία, κυρίως για εργασία. Ταυτόχρονα δίνεται κίνητρο για χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από όλους, εξοικονομώντας ενέργεια και επιλέγοντας συγχρόνως ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον είδος μετακίνησης.
Σημαντική είναι όμως και η οικονομική ελάφρυνση του πολίτη. Για παράδειγμα μια μηνιαία κάρτα αστικών διαδρομών σε μεγάλες πόλεις κοστίζει περίπου από 70 έως 90 ευρώ. Με τη νέα κάρτα των 9 ευρώ, η εξοικονόμηση χρημάτων ξεπερνά τα πενήντα ευρώ.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr