Ο Μίχαελ Ραμστέτερ, υπεύθυνος επικοινωνίας της λέσχης αυτοκινήτου ADAC και αρχισυντάκτης του περιοδικού Motorwelt υπέβαλε την παραίτησή του, παραδεχόμενος ότι είχε παραποιήσει τα στοιχεία της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς, μεταδίδει η Deutsche Welle.
Πρόκειται για το βραβείο Gelber Εngel (Κίτρινος Άγγελος) της λέσχης ADAC που απονέμεται στο πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της χρονιάς στη Γερμανία.
Δεκαπλαστιάστηκαν οι ψήφοι του Golf
Ο Ραμστέτερ παραδέχθηκε ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου της ADAC ότι παραποίησε τα δεδομένα της ψηφοφορίας προκειμένου να αναδειχθεί το Golf της Volkswagen «το αγαπημένο αυτοκίνητο» των Γερμανών.
Την υπόθεση έφερε στο φως η εφημερίδα του Μονάχου Süddeutsche Zeitung. Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα υποστήριξε ότι η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου παραποίησε τα στοιχεία, ισχυριζόμενη ότι το Golf αναδείχθηκε πρώτο με 34.299 ψήφους, ενώ στην πραγματικότητα έλαβε μόνον 3.409.
Süddeutsche Zeitung: Tο Golf αναδείχθηκε πρώτο με 34.299 ψήφους, ενώ στην πραγματικότητα έλαβε μόνον 3.409
Την περασμένη Πέμπτη, κατά την τελετή της απονομής του βραβείου Gelber Engel, και μετά τις πρώτες αποκαλύψεις της Süddeutsche Zeitung, ο γενικός διευθυντής της ADAC Καρλ Ομπερμάιερ απέρριψε με ειρωνικά σχόλια το σχετικό δημοσίευμα, κάνοντας λόγο για αναλήθειες και αστήριχτους υπαινιγμούς.
«Τουλάχιστον», είπε ο Ομπερμάιερ, «έγραψαν σωστά τα τέσσερα γράμματα της λέσχης μας».
Όμως μετά τις αρχικές διαψεύσεις από την ADAC, o Ραμστέτερ αναγκάσθηκε να παραδεχθεί «προσωπικά σφάλματα» στη διαχείριση της ψηφοφορίας και ζήτησε συγγνώμη για την «ανάρμοστη συμπεριφορά» του, η οποία, όπως τόνισε, έπληξε την αξιοπιστία και το κύρος της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου.
«Τα θαλάσσωσα και μαγείρεψα τους αριθμούς», δήλωσε ο κ. Ραμστέτερ στην Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ, λίγο μετά την απόλυσή του από την ADAC. Στο μεταξύ ο επικεφαλής της Ένωσης, Καρλ Ομπερμάιρ, διέταξε την διενέργεια έρευνας σε βάθος. «Η αξιοπιστία είναι το βασικό μας προϊόν», δήλωσε ο κ. Ομπερμάιρ και πρόσθεσε ότι σκοπεύει να απολογηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αγνωστο επί πόσα χρόνια γινόταν νοθεία
Η ADAC, που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη λέσχη αυτοκινήτου με 19 εκατομμύρια μέλη, διέταξε εσωτερική έρευνα για τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και στο παρελθόν είχαν σημειωθεί κρούσματα παραποίησης στοιχείων της ψηφοφορίας για το αυτοκίνητο της χρονιάς.
Παραμένει ασαφές επί πόσα χρόνια ακριβώς η ADAC «διόρθωνε» τους αριθμούς, όπως εξίσου ασαφές είναι και το εάν το βραβείο «Κίτρινος Άγγελος» (από το κίτρινο χρώμα του σήματος της ADAC) δόθηκε δίκαια στο μοντέλο της VW, καθώς οι ψήφοι καταστρέφονται μετά την καταμέτρησή τους, «για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων».
Η ADAC είχε βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας όταν το 2005 η Frankfurter Allgemeine Zeitung είχε αποκαλύψει ότι στελέχη της Ένωσης είχαν σκοπίμως καταστρέψει τους τροχούς σε μοντέλο της ρουμανικής Dacia, προκειμένου να το χαρακτηρίσουν «μη ασφαλές».