X

Germanwings: Τα πρώτα σενάρια για την συντριβή του Airbus

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη ολόκληρο. Η ενδεχόμενη απώλεια στήριξης, το λάθος του πιλότου και τα χαλασμένα όργανα.

Γράφει: TheToc team

Η Λουφτχάνσα ανακοίνωσε ότι οι ειδικοί ερευνητές της που αναζητούν τα αίτια της τραγωδίας εργάζονται βασισμένοι στην υπόθεση ότι η συντριβή οφείλεται σε δυστύχημα και ότι οποιαδήποτε άλλη θεωρία διατυπώνεται δεν είναι παρά απλή εικασία. Ο αντιπρόεδρος της εταιρίας είπε ότι το αεροσκάφος αναχώρησε από τη Βαρκελώνη με καθυστέρηση μισής ώρας αλλά δεν είναι σε θέση να πει τι προκάλεσε την καθυστέρηση. Πρόσθεσε ότι το Airbus στα 24 χρόνια που πετούσε είχε πραγματοποιήσει 55.313 ώρες πτήσης.

Οι έρευνες στον τόπο της συντριβής σταμάτησαν όταν έπεσε το σκοτάδι. Στο σημείο παραμένουν 10 αστυνομικοί με σκοπό την φρούρηση. Η έρευνα θα συνεχιστεί με το πρώτο φως.

Μπέρδεμα με τις εθνικότητες

Εκπρόσωπος της εταιρίας είπε ότι προς το παρόν αδυνατεί να δώσει στη δημοσιότητα τις εθνικότητες των 150 επιβαινόντων στην πτήση της Germanwings που συνετρίβη το πρωί της Τρίτης στις Γαλλικές Αλπεις.

«Εχουμε τα ονόματα της λίστας επιβίβασης» είπε ό εκπρόσωπος της εταίρας αλλά πρόσθεσε ότι πρέπει να γίνει διασταύρωση των στοιχείων, τονίζοντας ότι τα ονόματα δεν μπορούν να υποδείξουν με ακρίβεια την εθνικότητα των επιβατών.

Eν αναμονή της εξέτασης των μαύρων κουτιών του γερμανικού Airbus, ειδικοί προσπαθούν να δώσουν μια λογική εξήγηση για την συντριβή του αεροσκάφους.

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν μια Αυστραλέζα με τον ενήλικο γιο της.

Συνετρίβη ολόκληρο

Σύμφωνα με τα ανεπιβεβαίωτα στοιχεία για την πορεία του αεροσκάφους, οι ειδικοί αποκλείουν το ενδεχόμενο το Airbus να εξερράγη στον αέρα. Αντιθέτως εκτιμούν ότι συνετρίβη ολόκληρο πάνω στις Αλπεις και πιθανολογούν ότι μπορεί να υπέστη απώλεια στήριξης γεγονός που προκάλεσε την απότομη πτώση του με μεγάλη ταχύτητα.

Σενάριο 1: Απώλεια στήριξης

Σύμφωνα με τον Guardian ο Ντέιβιντ Γκλιβ ειδικός σε αεροπορικά δυστυχήματα στο Πανεπιστήμιο Λαφμμπορο, εκτιμά ότι το αεροσκάφος πραγματοποιούσε μια πολύ γρήγορη άνοδο με ρυθμό χιλίων μέτρων το λεπτό. Με αυτόν τον ρυθμό δεν θα μπορούσε να προκληθεί αποσυμπίεση της καμπίνας και συνεπώς έκρηξη αλλά η ταχύτητα είναι αρκετά μεγάλη, γεγονός που θα μπορούσε αν δικαιολογήσει μια απώλεια στήριξης.

Σενάριο 2: Χαλασμένα όργανα ή σύγχυση του πιλότου

Ο Τόνι Κέιμπλ που είχε ερευνήσει την αεροπορική τραγωδία εμ το γαλλικό Κονκόρντ το 2000, θεωρεί ότι στα πρώτα στάδια της έρευνας θα πρέπει να διευκρινιστεί αν ο πιλότος έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους ή αν για κάποιο λόγο προκλήθηκε σύγχυση στην κρίση του, ή εάν συνέβησαν και τα δύο ταυτόχρονα. Ενας από τους λόγους της συντριβής θα μπορούσε να έχει προκληθεί από λανθασμένες ενδείξεις στα όργανα του πιλοτηρίου, ή το πλήρωμα να διαπίστωσε πολύ αργά ότι κατευθύνεται προς τον ορεινό όγκο, μόλις το αεροσκάφος βγήκε από κάποιο σύννεφο.

Το γράφημα της πτήσης προς τον θάνατο

Στο γράφημα που δημοσίευσε το BBC εμφανίζονται οι μεταβολές στο ύψος και την ταχύτητα του αεροσκάφος από την στιγμή της απογείωσής του έως την συντριβή του. Οπως φαίνεται στο γράφημα το αεροσκάφος είχε συνεχώς αυξανόμενη ταχύτητα ακόμη έως την στιγμή που έφτασε σε ύψος 3.000 ποδών. Στην συνέχεια η ταχύτητα παρουσίασε σταθεροποίηση ενώ το αεροσκάφος συνέχιζε να ανεβαίνει σε μεγαλύτερο ύψος. Μετά από σύντομη πτήση σε σταθερό ύψος (γύρω στα 3.800 πόδια) αρχίζει η κατακόρυφη και ταχύτατη πτώση ενώ η ταχύτητα μειώνεται ελαφρώς.