X

Γιατί η χριστουγεννιάτικη καμπάνια του Marks & Spencer στη Βρετανία εξόργισε τους Άραβες - Δόθηκαν εξηγήσεις

Μια διαφημιστική καμπάνια με στόχο την απελευθέρωση των συνηθειών των καταναλωτών την περίοδο των γιορτών "διαβάστηκε" ως προσβολή για τους Παλαιστινίους.

Γράφει: TheToc team

Στην τελική ευθεία για τις γιορτές και ενώ οι κολοσσοί του λιανεμπορίου λανσάρουν τις χριστουγεννιάτικες διαφημιστικές τους καμπάνιες. η εταιρεία Marks & Spencer υποχρεώθηκε σε απολογία, καθώς η δική της κρίθηκε ότι θίγει μία πλευρά του πολέμου στο Ισραήλ.

Κόκκινα, πράσινα χάρτινα καπελάκια καίγονται στο τζάκι...

Το ζήτημα προέκυψε όταν εφημερίδες, περιοδικά και διαδίκτυο αλλά και χώροι διαφημιστικών καταχωρίσεων στους δρόμους, κατακλύστηκαν από μια χαρακτηριστικά χριστουγεννιάτικη εικόνα. Ένα τυπικά βρετανικό τζάκι καίει και στη φωτιά καίγονται τρία χάρτινα καπελάκια από αυτά που συνηθίζουν να φορούν στα εορταστικά τραπέζια στη Βρετανία. Τα χάρτινα καπελάκια είναι στα χρώματα των Χριστογέννων, πράσινο, κόκκινο και σκούρο ασημί. Όσοι εθίγησαν τα είδαν ως παραπομπή στα χρώματα της παλαιστινιακής σημαίας (πράσινο, κόκκινο και μαύρο) και ως προτροπή να καεί η σημαία αλλά και για να στραφούν οι καταναλωτές κατά των Παλαιστινίων.

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση απολογούμενη μετά τη βροχή επικριτικών σχολίων για τις προθέσεις της και εξήγησε ότι η διαφημιστική καμπάνια είχε σχεδιαστεί και εγκριθεί από το καλοκαίρι και ότι επουδενί σχετίζεται με τις πρόσφατες εξελίξεις και τον πόλεμο στο Ισραήλ.

Εκτός από τα χρώματα, το άλλο στοιχείο που εξόργισε αφορούσε και το συνοδευτικό κείμενο: "Αυτά τα Χριστούγεννα κάντε ό,τι σας αρέσει... όπως να πείτε όχι στα χάρτινα καπελάκια".

Χρήστες του διαδικτύου σχολίασαν ότι η διαφημιστική αυτή καμπάνια προέτρεπε τον κόσμο να στραφεί κατά των Παλαιστινίων και δεν δέχονται ότι μια μεγάλη εταιρεία δεν έχει τους κατάλληλους συμβούλους επικοινωνίας για να την αποτρέψουν από το να δημοσιοποιήσει μια τέτοια εικόνα, αυτή την ευαίσθητη περίοδο.

Το επιχείρημα της εταιρείας ότι σκοπός της ήταν να προωθήσει απλώς και μόνο το δικαίωμα του καθενός ακόμα και να μην του αρέσουν οι γιορτές, οι παραδόσεις και ο καταναλωτισμός που τις συνοδεύει, δεν έπεισε.

Διαβάστε Επίσης