Follow us

«Νιώθω σαν να είμαι νεκρός» λέει ο πατέρας του Αϊλάν

Η συνέντευξη του πατέρα του 3χρονου Αϊλάν του μικρού πρόσφυγα από τη Συρία που πνίγηκε. Μιλά στο Spiegel.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
«Νιώθω σαν να είμαι νεκρός» λέει ο πατέρας του Αϊλάν

Η φωτογραφία του τρίχρονου Αϊλαν Κουρντί, που βρέθηκε νεκρός στα τουρκικά παράλια, έχει συγκλονίσει. Το ίδιο και η ιστορία του. Ο πατέρας του, Αμπντουλάχ, μίλησε στο Spiegel για τη φυγή από τη Συρία, για το διάστημα που η οικογένειά του έζησε στην Τουρκία και το ταξίδι προς την Ελλάδα που στοίχισε τη ζωή στα δύο παιδιά του και στη γυναίκα του.

Η συνέντευξη του πατέρα του Αϊλάν

«Φύγαμε από την Δαμασκό με την οικογένειά μου, λίγο μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Συρία, και πήγαμε στο Κομπάνι, στα σύνορα με την Τουρκία. Σύντομα, άφησα την οικογένειά μου εκεί και πήγα στην Κωνσταντινούπολη για να δουλέψω σε ένα εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας.

Κάθε μέρα δούλευα 12 ώρες, και έστελνα τα χρήματα στους δικούς μου. Αλλά το 2014, το Ισλαμικό Κράτος επιτέθηκε στο Κομπάνι. Η γυναίκα μου Ρεχάν, και οι γιοί μας, ο Αϊλάν και ο Γκαλίμπ, οι οποίοι ήταν δύο και τεσσάρων ετών τότε, έφυγαν μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους κατοίκους.

Ηρθαν στην Κωνσταντινούπολη. Εγώ έπιασα δουλειά σε ένα γιαπί. Κάθε μέρα, κουβάλαγα 200 σάκους με τσιμέντο με τις σκάλες, για 11 ώρες. Ηταν σκληρή δουλειά και η Τουρκία ήταν τόσο ακριβή για εμάς. Βρήκαμε ένα δωμάτιο, ήταν υγρό και σκοτεινό, αλλά κόστιζε 400 τουρκικές λίρες (€116) τον μήνα.

Σκεφτήκαμε να φύγουμε από την Τουρκία για πρώτη φορά πριν από πέντε μήνες. Ο Γκαλίμπ και ο Αϊλαν είχαν μια δερματική πάθηση, και έπρεπε να βάζουν μια κρέμα τρεις φορές την ημέρα. Η κρέμα κοστίζει 7 τουρκικές λίρες και χρειάζονταν ένα σωληνάριο την ημέρα. Αυτό ήταν άλλες 210 λίρες το μήνα. Αδύνατο.

«Νιώθω σαν να είμαι νεκρός» λέει ο πατέρας του Αϊλάν - εικόνα 2

Πήγαμε στη Σμύρνη, σε ένα ξενοδοχείο, και μείναμε εκεί για 12 ημέρες, για 50 δολάρια την ημέρα. Οι Τούρκοι και Σύριοι διακινητές λειτουργούν εντελώς ανοιχτά στη Σμύρνη, και βρήκαμε αμέσως κάποιον. Στην αρχή ήθελε 6.000 ευρώ για το ταξίδι, αλλά ο Γκαλίμπ και ο Αϊλάν υπολογίστηκαν σαν ένα άτομο, και έτσι πλήρωσα μόνο 4.000 ευρώ. Πήγαμε στην Αλικαρνασσό, γιατί από εκεί είναι κοντά η Ελλάδα.
Ανεβήκαμε σε ένα μηχανοκίνητο σκάφος. Είχε μήκος πέντε-έξι μέτρα και δύο μέτρα πλάτος. Φαινόταν ασφαλές. Ημασταν 13 άτομα. Ο καπετάνιος μας είπε ότι η διαδρομή θα ήταν δέκα λεπτά. Μπορούσαμε να δούμε το νησί, φαινόταν πολύ κοντά. Ολοι έλεγαν ότι ήταν η Κως. Φύγαμε στις 11 το βράδυ την 1η Σεπτεμβρίου.

Η θάλασσα ήταν ήρεμη. Αλλά μετά από πέντε λεπτά, όλα άλλαξαν. Σηκώθηκαν μεγάλα κύματα, και ένα αναποδογύρισε το σκάφος μας.

Ηταν σκοτεινά. Δεν μπορούσα να δω τη γυναίκα μου ή τα παιδιά μου. Αλλά άκουγα τη γυναίκα μου να μου φωνάζει να σώσω τα αγόρια μας. Αλλά εγώ δεν μπορούσα να τους κρατήσω πια. Γαντζώθηκα στο σκάφος, έως ότου ένας από εμάς έφτασε στην ακτή και κάλεσε την αστυνομία. Με κλείδωσαν σε ένα κελί στη διάρκεια της νύχτας.

Μετά από αυτό, όλα γίνονται θολά. Οι αστυνομικοί με πήγαν σε ένα νοσοκομείο. Είπαν ότι βρέθηκε νεκρή η οικογένειά μου. Εκλαιγα, είδα νεκρή την Ρεχάν, την αγαπημένη μου. Τον Γκαλίμπ μου, τον Αϊλάν μου, ένα παιδί που ήταν πάντα γελαστό.

«Νιώθω σαν να είμαι νεκρός» λέει ο πατέρας του Αϊλάν - εικόνα 3

Στις 2 Σεπτεμβρίου, πέταξα με ένα αεροπλάνο για την Ουρφα μέσω Κωνσταντινούπολης με την νεκρή οικογένειά μου. Από εκεί, πήγαμε στα τουρκο-συριακά σύνορα. Η κηδεία διήρκεσε τρεις ώρες, ήρθαν πάνω από 1.000 άνθρωποι.

Δεν θα φύγω ποτέ από το Κομπάνι. Θέλω να είμαι κοντά στην οικογένειά μου. Ακόμη και αν το μόνο που μου έχει απομείνει από τους δικούς μου είναι τα ρούχα τους. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα πια. Νιώθω σαν να είμαι νεκρός».

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΔΕΝ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΠΙΒΑΤΗΣ 08 Μαϊ 2022 | 11:17

Ναυάγιο με μετανάστες στην Κω: Διασώθηκαν και οι 106 επιβαίνοντες - Μεταξύ τους 20 παιδιά

Oι συνολικά 106 επιβαίνοντες του σκάφους στην Κω (72 άνδρες, 14 γυναίκες, 20 παιδιά διάφορων εθνικοτήτων) βγήκαν μόνοι τους στην ακτή καλά στην υγεία τους.

ΛΑΘΡΟΔΙΑΚΙΝΗΤΕΣ 05 Μαϊ 2022 | 17:26

Ποινή ρεκόρ: Κάθειρξη 202 ετών σε 36χρονο Έλληνα για παράνομη μεταφορά 99 μεταναστών στον Έβρο

Ο 36χρονος λαθροδιακινητής είχε συλληφθεί με 99 Πακιστανούς μετανάστες στο φορτηγό και καταδικάστηκε σε κάθειρξη 202 ετών.

ΟΥΚΡΑΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ 05 Μαϊ 2022 | 13:50

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν κάρτα απεριόριστων διαδρομών στους Ουκρανούς πρόσφυγες από τον ΟΑΣΘ

Κάρτα απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης διάρκειας στους Ουκρανούς πρόσφυγες προσφέρει ο ΟΑΣΘ για να μετακινούνται δωρεάν στη Θεσσαλονίκη με τα αστικά λεωφορεία.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 04 Μαϊ 2022 | 12:04

Μεταναστευτικές ροές: Μειώθηκαν κατά 70% οι πρόσφυγες στις δομές από το 2019

Σημαντική μείωση των μεταναστευτικών ροών και αφίξεων δείχνουν τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας.

ΤΙ ΡΩΤΗΣΑΝ 03 Μαϊ 2022 | 14:13

Η Βασίλισσα του Βελγίου και το απίθανο ψάθινο καπέλο της- Μαζί με τον Βασιλιά επισκέφθηκαν μετανάστες στο κέντρο της Αθήνας [εικόνες]

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιούν στην Ελλάδα, οι βασιλείς του Βελγίου μετέβησαν στο κέντρο ένταξης προσφύγων Adama.

ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ 30 Απρ 2022 | 19:10

Αντζελίνα Τζολί: Στην Ουκρανία η διάσημη Αμερικανίδα ηθοποιός - Επισκέφθηκε τη Λβιβ [βίντεο]

Βρέθηκε στην πολύπαθη ουκρανική πόλη Λβιβ ως ειδική απεσταλμένη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες.

ΛΟΓΩ ΤΗΣ "ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΝΟΧΗΣ" ΣΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ 29 Απρ 2022 | 08:58

ΗΠΑ: Επανενώθηκαν παιδιά και γονείς μεταναστών που είχαν χωριστεί από τον Τραμπ

Ως τώρα έχουν επανενωθεί πάνω από 200 παιδιά με τους γονείς τους, αλλά εκτιμάται πως περίπου 1.000 παιδιά παραμένουν χωρισμένα, λόγω της πολιτικής του Τραμπ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ 23 Απρ 2022 | 15:28

Πόλεμος στην Ουκρανία: Έφτασαν στην Ελλάδα τα πρώτα δέκα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα [Εικόνες]

Πρόκειται για δέκα παιδιά από δέκα μηνών ως 17 ετών και τρεις συνοδούς με τα παιδιά τους - Έφτασαν στον Προμαχώνα και στη συνέχεια, συνοδεία περιπολικών, στην Αθήνα.

ΓΑΛΑΖΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ 21 Απρ 2022 | 15:46

Νέα πρόκληση Ερντογάν: Όταν άλλες χώρες πνίγουν τους πρόσφυγες, εμείς τους σώζουμε

Την ώρα που άλλες χώρες πνίγουν τους πρόσφυγες βουλιάζοντας τις βάρκες, εμείς κερδίζουμε τον παγκόσμιο θαυμασμό για τις ανθρωπιστικές διασώσεις μας, είπε ο Ερντογάν.

ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΕΠΙΒΙΒΑΣΤΟΥΝ 21 Απρ 2022 | 12:27

Σε νησίδα στον Έβρο εγκλωβισμένοι 50 πρόσφυγες - Επιχείρηση διάσωσης της ΕΜΑΚ

Πρόσφυγες έχουν εγκλωβιστεί σε νησίδα στον Έβρο και κλιμάκιο της ΕΜΑΚ από την Κομοτηνή επιχειρεί να τους απεγκλωβίσει.

ΛΙΟΥΝΤΜΙΛΑ ΝΤΕΝΙΣΟΒΑ 21 Απρ 2022 | 08:52

Η Ουκρανία κατηγορεί τον Ερυθρό Σταυρό πως είναι συνεργός της Ρωσίας

"Υποψιάζομαι πως είναι συνεργός" της Ρωσίας, δήλωσε μετά τη συνάντησή της με στέλεχος της ουκρανικής επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού αξιωματούχος του Κιέβου.

ΕΝΤΕΚΑ ΑΤΟΜΑ 20 Απρ 2022 | 15:33

Ουκρανοί πρόσφυγες βρήκαν καταφύγιο σε ένα μεσαιωνικό πύργο της Ιρλανδίας [εικόνες]

Ουκρανοί πρόσφυγες βρήκαν καταφύγιο σε ένα μεσαιωνικό πύργο της Ιρλανδίας που τους παραχώρησε ο ιδιοκτήτης τους.

ΑΠΕΙΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ 18 Μαϊ 2022 | 09:36

Είναι επίσημο: Φινλανδία και Σουηδία κατέθεσαν το αίτημα για ένταξη στο ΝΑΤΟ - "Ιστορική στιγμή"

Επίσημο αίτημα ένταξης στο ΝΑΤΟ κατέθεσαν το πρωί της Τετάρτης η Φινλανδία και η Σουηδία, μια διαδικασία που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει λίγες εβδομάδες.