
Στις κάλπες προσέρχονται και πάλι την Κυριακή οι Γάλλοι για τον δεύτερο γύρο των βουλευτικών εκλογών, στις οποίες το κόμμα του Εμανουέλ Μακρόν αναμένεται να επιτύχει έναν πραγματικό θρίαμβο.
Ειδικότερα, το προεδρικό κόμμα, η Δημοκρατία Εμπρός (La Republique en Marche –REM), και ο κεντρώος σύμμαχός του MoDem αναμένεται να αποσπάσουν από 440 έως 470 από τις 577 έδρες, πολλές περισσότερες από όσες απαιτούνται για την απόλυτη πλειοψηφία (289 βουλευτές), σύμφωνα με τις προβολές των ινστιτούτων δημοσκοπήσεων.
Σημειώνεται ότι ο πρώτος γύρος, που διεξήχθη στις 11 Ιουνίου, σημαδεύτηκε από το ιστορικό ποσοστό αποχής που έφθασε το 51,29%. Το προεδρικό κόμμα, με τον κεντρώο σύμμαχό του Modem, κατέλαβε ωστόσο την πρώτη θέση με 32,3% των ψήφων, προηγούμενο με μεγάλη διαφορά της δεξιάς (Οι Ρεπουμπλικάνοι, 21,5%).
Σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές η μεγάλη επιτυχία του κόμματος Μακρόν οφείλετια και στην νέα επικοινωνιακή στρατηγική του γάλλου προέδρου.
Ο Μακρόν και το νέο στυλ
“Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν παραλείπει να μοιραστεί τις σκέψεις του μέσω Twitter, περίπου πέντε φορές την ημέρα, ενώ συχνά-πυκνά παραχωρεί εκτενείς συνεντεύξεις Τύπου.
Στον αντίποδα, οι Γάλλοι ψηφοφόροι κοντεύουν να … ξεχάσουν τη φωνή του νέου τους Προέδρου, Εμάνουελ Μακρόν”: Κάπως έτσι ξεκινάει ένα άρθρο του Bloomberg με τίτλο “Γιατί ο Μακρόν δεν μιλάει στους δημοσιογράφους;” που αναλύει το νέο στυλ διακυβέρνησης Μακρόν.
“Αφότου ανέλαβε καθήκοντα, ο Μακρόν παραχώρησε μία σύντομη συνέντευξη σε εφημερίδα, άφησε το Twitter στους συνεργάτες του και αποφεύγει κάθε επαφή με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Όπως εξηγούν οι ειδικοί της επικοινωνίας, η σπανιότητα είναι ένα πολύ δύσκολο στοιχείο για να διατηρηθεί στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης”, τονίζει το δημοσίευμα.
«Ο Μακρόν φαίνεται πως έχει δουλέψει πολύ σε αυτό το κομμάτι», εξηγεί ο Φιλίπ Μορό Σεβρολέ, καθηγητής στο ινστιτούτο Sciences Po στο Παρίσι και προσθέτει: «η ίδια η εκλογή του Μακρόν αποδεικνύει ένα πράγμα, πως το εκλογικό σώμα είναι ασταθές».
“Το Αξίωμα του Δία”
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Μακρόν περιλαμβάνει μετρημένες και προσεκτικά κατανεμημένες δημόσιες εμφανίσεις, με στόχο ο δημόσιος λόγος του να αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα. Αυτός είναι και ο λόγος που μιλά σπανίως δημοσίως και ακόμη σπανιότερα σε δημοσιογράφους.
Αυτή είναι μια επικοινωνιακή τακτική την οποία “ξεπατίκωσε” ο επικεφαλής της δημόσιας εικόνας του νέου προέδρου, 30χρονος επικοινωνιολόγος Ισμαέλ Εμελιέν.

Ο Εμελιέν στηρίχτηκε πάνω στις διδαχές ενός προκατόχου του, του συναδέλφου του Ζακ Πιλάν, ο οποίος, ως υπεύθυνος επικοινωνίας του τέως γαλλου προέδρου Φρανσουά Μιτεράν, είχε διατυπώσει “Το Αξίωμα του Δία”: Ότι δηλαδή ο άνθρωπος που βρίσκεται στο ύπατο αξίωμα της χώρας, πρέπει να είναι -και να φαίνεται- απρόσιτος, σαν τον Δια που ηγούταν του Δωδεκάθεου χωρίς να λέει πολλά πολλά, απλώς να εμφανίζεται που και που και να ρίχνει... κεραυνούς.
“Δεν είναι τυχαίο πως ο Μιτεράν είχε το παρατσούκλι “Σφίγγα” γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, επειδή οι εμφανίσεις του ήταν σποραδικές και μετρημένες”, επισημαίνει το δημοσίευμα.
“Ωστόσο, ο Εμελιέν, εφαρμόζοντας το αξίωμα αυτό στην περίπτωση του Μακρόν, έχει ένα πρόβλημα”, θεωρεί ο Σεβρολέ, “πως οι Γάλλοι θέλουν τον πρόεδρο τους να φαίνεται σπουδαίος και τρανός, αλλά ταυτόχρονα να είναι γήινος και προσεγγίσιμος όπως ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζαστιν Τριντό. Και τα δυο αυτά πράγματα είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρουν να συνδυαστούν”.
Μένει λοιπόν να δούμε πόσο καλή δουλειά θα κάνει ο Εμελιέν σε αυτό το κομμάτι...
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr