Οι 10 μυστηριώδεις εξαφανίσεις αεροσκαφών που συγκλόνισαν τον κόσμο

Το Μπόινγκ της Malaysia Airlines δεν είναι το πρώτο στην παγκόσμια ιστορία που εξαφανίζεται χωρίς κανένα ίχνος. Το BBC κάνει μια ιστορική αναδρομή στις εξαφανίσεις που συγκλόνισαν τον κόσμο

oi-10-mustiriwdeis-eksafaniseis-aeroskafwn-pou-sugklonisan-ton-kosmo
|
SHARE THIS
0
SHARES

Ενώ τα εικοσιτετράωρα περνούν χωρίς κανένα αξιόπιστο στοιχείο για την τύχη του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, το BBC θυμάται τις πλέον σοβαρές και μυστηριώδεις εξαφανίσεις που έγραψαν ιστορία.

 

1937 - Η εξαφάνιση της Αμέλια Ιαρχαρτ

Είναι ίσως η πιο συγκλονιστική ιστορία όλων των εποχών. Η άσσος των αιθέρων Αμέλια Ιαρχαρτ, εξαφανίστηκε στον κεντρικό Ειρηνικό Ωκεανό κοντά στη νήσο Χάουλαντ με το δικινητήριο αεροσκάφος της και τον πλοηγό της Φρέντ Νούναν ενώ επιχειρούσε να κάνει το γύρο της Γης, Οι έρευνες δεν απέδωσαν το παραμικρό.

 

 

1972 – Η τραγωδία των Άνδεων

Στις 13 Οκτωβρίου του 1972, αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας της Ουρουγουάης, με 45 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε ενώ εκτελούσε πτήση από την Ουρουγουάη στο Σαντιάγο της Χιλής. Επί 72 ημέρες δεν είχε βρεθεί το παραμικρό. Το αεροσκάφος λόγω χαμηλής νέφωσης είχε προσκρούσει μια πλαγιά των Άνδεων, σε υψόμετρο 3.600 μέτρων, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 18 από τους επιβαίνοντες. Τις επόμενες μέρες 8 επιζώντες σκοτώθηκαν από χιονοστιβάδα. Τέσσερις ακόμη πέθαναν από το κρύο και τα τραύματά τους. Οι 16 εναπομείναντες τρέφονταν με τις σάρκες των νεκρών. Μετά από οδοιπορία εβδομάδων, βρέθηκαν από έναν χιλιανό σε μια απομονωμένη περιοχή, ο οποίος τους έδωσε τροφή και ειδοποίησε τις αρχές.

 

1943 – Η εξαφάνιση αμερικανικού βομβαρδιστικού στη Νάπολη

Τον Απρίλιο του 1943, μεσούντος του πολέμου, ένα αμερικανικό βομβαρδιστικό απογειώθηκε από τη βάση του στην Ανατολική Λιβύη με 9μελές πλήρωμα με κατεύθυνση τη Νάπολη στη Νότια Ιταλία. Το αεροσκάφος δεν επέστρεψε ποτέ στη βάση του και η υιοθετήθηκε η εκδοχή ότι συνετρίβη κάπου στη Μεσόγειο. Όμως, όπως αποδείχθηκε αργότερα, το βομβαρδιστικό έφτασε πίσω στη βάση του, αλλά λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν μπορούσε να προσγειωθεί. Επί δύο ώρες έκανε κύκλους πάνω από την περιοχή και τελικά το πλήρωμά του το εγκατέλειψε με αλεξίπτωτα, λίγο πριν συντριβεί λόγω έλλειψης καυσίμων στη Σαχάρα. Οι οκτώ επιζήσαντες της πτώσης, χωρίς νερό και με τη θερμοκρασία στην έρημο να φτάνει στους 45 βαθμούς Κελσίου κινήθηκαν βόρεια, διέσχισαν μιαν απόσταση 160 χιλιομέτρων πριν καταρρεύσουν από την εξάντληση. Το βομβαρδιστικό ανακαλύφθηκε εντελώς τυχαία 15 χρόνια αργότερα όταν μια βρετανική πετρελαϊκή εταιρία βρήκε το κουφάρι του στη μέση της ερήμου σχεδόν άθικτο.

 

1947 - Εξαφάνιση στις Άνδεις

Στις 2 Αυγούστου του 1947 ένα αεροσκάφος τύπου Star Dust της British South American Airways, εξαφανίστηκε ενώ εκτελούσε πτήση από το Μπουένος Αιρες προς το Σαντιάγο της Χιλής, με 6 επιβαίνοντες. Επί 50 χρόνια δεν είχε βρεθεί το παραμικρό ίχνος του αεροσκάφους, γεγονός που τροφοδότησε πολλές θεωρίες συνωμοσίας, από το σαμποτάζ έως την απαγωγή από εξωγήινους. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 το λιώσιμο ενός παγετώνα στις Ανδεις αποκάλυψε ένα μέρος των συντριμμιών του Star Dust. Η έρευνα που ακολούθησε απέδωσε τα αίτια της συντριβής σε σύγχυση του πληρώματος λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

 

2007- Η εξαφάνιση του Στιβ Φόσετ

Ο αμερικανός λάτρης της περιπέτειας Στιβ Φόσετ απογειώθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 2007 από το ιδιωτικό αεροδρόμιό του στη Νεβάδα με στόχο να κάνει το γύρο της Γης χωρίς ανεφοδιασμό. Τα ίχνη του χάθηκαν σχεδόν αμέσως. Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης διήρκεσε ένα μήνα και δεν απέδωσε το παραμικρό. Δεκατρείς μήνες αργότερα ένας αναρριχιτής  βρήκε την ταυτότητα του Φόσετ στην έρημο.

 

2009 – Πτήση 447 της Air France – Ο «Τιτανικός» της πολιτικής αεροπορίας

Η Πτήση 447 της Air France με 216 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος, απογειώθηκε από το Ριο Ντε Τζανέιρο με προορισμό το Παρίσι την 1η Ιουνίου του 2009. Το Airbus Α330-300 εξαφανίστηκε ενώ πετούσε πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό στη μέση απόσταση ανάμεσα στη Βραζιλία και την απέναντι αφρικανική ακτή. Τα πρώτα συντρίμμια εντοπίστηκαν στην επιφάνεια της θάλασσας 5 ημέρες μετά. Χρειάστηκαν δύο χρόνια και η επιστράτευση ενός γαλλικού πυρηνικίνητου υποβρυχίου για να εντοπιστεί το ακριβές σημείο στο βυθό του Ατλαντικού, σε βάθος 4 χιλιομέτρων, όπου βρισκόταν το αεροσκάφος.

 

1996 – Η πτήση 800 της TWA

Στις 17 Ιουλίου του 1996, το αεροσκάφος της TWA με 230 επιβαίνοντες εκτελούσε πτήση από το JFK προς Ρώμη με ενδιάμεσο σταθμό το Παρίσι. Το αεροσκάφος εξερράγη στον αέρα λίγο μετά την απογείωσή του και τα κομμάτια του έπεσαν στη θάλασσα. Η αργή εξέλιξη των ερευνών για τα αίτια και η παράλληλη αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου, τροφοδότησαν ποικίλες θεωρίες συνωμοσίας, όπως ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από αμερικανικό πύραυλο κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής εκτόξευσης. Οι έρευνες τελικά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι την έκρηξη προκάλεσε ένα βραχυκύκλωμα σε ένα από τα φτερά του αεροσκάφους που προκάλεσε ανάφλεξη των καυσίμων που περιείχε.

Το Τρίγωνο των Βερμούδων

Δεκάδες πλοία και αεροσκάφη έχουν εξαφανιστεί χωρίς να αφήσουν ίχνη στην αχανή θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στις Βερμούδες, τη Φλόριδα και το Πουέρτο Ρίκο. Ανάμεσά τους δύο αεροσκάφη της British South American Airways που χάθηκαν την δεκαετία του 1940. Δημοσιογραφική έρευνα το 2099 έδειξε ότι μάλλον το ένα αεροσκάφος υπέστη καταστροφική μηχανική βλάβη και το άλλο ότι ξέμεινε από καυσιμα. Ωστόσο ο μύθος του «τριγώνου» παραμένει ζωντανός.

2013 – Στη Βενεζουέλα το νέο «Τρίγωνο των Βερμούδων»

Τον Ιανουάριο του 2013 ένα μικρό αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο ιταλός μόδιστρος Βιτόριο Μισόνι και η σύζυγός του εξαφανίστηκε ενώ πετούσε στο αρχιπέλαγος του Roques με κατεύθυνση το Καράκας. Το αεροσκάφος βρέθηκε 6 μήνες μετά στο βυθό της θάλασσας. Ήταν το δεύτερο αεροσκάφος που χάνεται στην ίδια περιοχή, γεγονός που κάνει πολλούς να λένε ότι είναι το δεύτερο «Τρίγωνο των Βερμούδων».

1999 - Πτήση 990 της Egyptair

Το Μπόινγκ767 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών απογειώθηκε στις 31 Οκτωβρίου του 1999 από το JFK της Νέας Υόρκης με προορισμό το Κάιρο, με 217 επιβαίνοντες. Συνετρίβη στον Ατλαντικό, σε διεθνή ύδατα. Σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, υπεύθυνη για την διεξαγωγή της έρευνας ήταν η Αίγυπτος αλλά το μεγάλο κόστος αποστολής, ανάγκασε το Κάιρο να παραχωρήσει την ευθύνη στις αμερικανικές αρχές, οι οποίες επιστράτευσαν μεταγωγικά αεροσκάφη, πολεμικά πλοία και υποβρύχια. Τα συντρίμια του αεροσκάφους εντοπίστηκαν λίγες ώρες μετά την εξαφάνισή του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook