
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το αγνοούμενο τουριστικό υποβρύχιο που τελευταία φορά έδωσε σήμα όταν βρέθηκε πάνω από το ναυάγιο του Τιτανικού, ένα τέταρτο πριν ολοκληρώσει τη δίωρη υποβρύχια διαδρομή του.
Σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή, η επικοινωνία του σκάφους επιφανείας MV Polar Prince, της OceanGate Expeditions, με το υποβρύχιο Titan χάθηκε μία ώρα και 45 λεπτά μετά την καταβύθισή του το απόγευμα της Κυριακής.
Για το ποια μπορεί να είναι η κατάσταση των πέντε επιβαινόντων στο μικροσκοπικό υποβρύχιο, ο ωκεανογράφος Ντέιβιντ Γκάλο δήλωσε ότι έπειτα από τόσες ώρες θα πρέπει να έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τη μείωση των αποθεμάτων τους σε οξυγόνο και θα έχουν συμπτώματα υποθερμίας.
Οι τελευταίες φωτογραφίες πριν την καταβύθιση
Εν τω μεταξύ, δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες φωτογραφίες πριν τη μοιραία καταβύθιση.
Σε αυτές βλέπουμε το μικροσκοπικό υποβρύχιο σκάφος να φεύγει από το λιμάνι Σεντ Τζον στον Κόλπο του Φάντι στην περιφέρεια του Νιου Μπράνσγουικ στον Καναδά.
To μήκους 6,7 μέτρων (21 ποδών) και βάρους 10.432 κιλών υποβρύχιο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και ανθρακονήματα τυλιγμένα με μεταλλικό νήμα, κινείται μέσω ενός χειριστηρίου αντίστοιχου με αυτό του Playstation και μπορεί να καταδύεται σε βάθη 4.000 μέτρων χάρη στους τέσσερις ηλεκτρικούς προωθητήρες του ενώ έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα έως 3 κόμβων. Διαθέτει κάμερες, φώτα, ανακλαστήρες και σαρωτές για την εξερεύνηση του περιβάλλοντος στον βυθό.
Το υποβρύχιο φαίνεται να ρυμουλκείται από το μητρικό σκάφος MV Polar Prince.

Το ρυμουλκό οδηγεί το υποβρύχιο στα ανοιχτά της θάλασσας για να προσεγγίσει το σημείο πάνω από τα συντρίμμια του Τιτανικού.

Τι μπορεί να συνέβη και το υποβρύχιο έπαψε να στέλνει σήμα (ping)
Σύμφωνα με τους κανονισμούς λειτουργίας του υποβρυχίου, από τη στιγμή της καταβύθισης στέλνει κάθε 15 λεπτά σήμα (ping) με τη θέση του.
Ο ειδικός στα υποβρύχια, καθηγητής Ναυπηγικής Μηχανικής Άλιστερ Γκρεγκ από το University College του Λονδίνου έχει επεξεργαστεί μια σειρά από σενάρια για το πού μπορεί να βρίσκεται το χαμένο υποβρύχιο. Ο Βρετανός καθηγητής μίλησε στο BBC Science.

Πρώτο σενάριο
Σενάριο έκτακτης ανάγκης. Σύμφωνα με αυτό, το πλήρωμα αποφάσισε να ελευθερώσει το σκάφος από περιττό βάρος προκειμένου να το βγάλει στην επιφάνεια. Πέταξε τα "έρμα" του σκάφους ("drop weight”), όπως εξηγεί ο καθηγητής Γκρεγκ.
Και εξήγησε: "Αυτό θα μπορούσε να έχει συμβεί εάν προκλήθηκε διακοπή ρεύματος ή και διακοπή επικοινωνίας, με σκοπό να κάνουν το υποβρύχιο να εκτιναχθεί στην επιφάνεια της θάλασσας περιμένοντας να βρεθεί από σωστικά συνεργεία".
Δεύτερο σενάριο: Διαρροή
Σύμφωνα με ένα δεύτερο σενάριο, χτυπήθηκε η διπλή ενισχυμένη γάστρα του σκάφους με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή.
Ο καθηγητής Γκρεγκ σημειώνει ότι σε μια τέτοια περίπτωση "η πρόγνωση δεν είναι καλή".

Τρίτο σενάριο
Σύμφωνα με αυτό το υποβρύχιο σκάφος έχει κατέβει στον βυθό της θάλασσας και δεν μπορεί να ξανασηκωθεί με τις δικές του δυνάμεις. "Οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες" λέει ο καθηγητής Γκρεγκ.
"Το υποβρύχιο μπορεί να είναι ακόμα άθικτο, αλλά εάν είναι πιο βαθιά από τα 200 μέτρα (656 πόδια), υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες. Τα οχήματα που έχουν σχεδιαστεί για τη διάσωση υποβρυχίων του ναυτικού σίγουρα δεν μπορούν να φτάσουν οπουδήποτε κοντά στο βάθος του Τιτανικού".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr