Νέους γρίφους, αναπάντητα ερωτήματα και τραγικά κενά στην υπόθεση του χαμένου Boeing φέρνει στο προσκήνιο η ανακοίνωση-σοκ του πρωθυπουργού της Μαλαισίας ότι το "αεροσκάφος χάθηκε στο νότιο Ινδικό Ωκεανό και δεν υπάρχει κανένας επιζών".
Την ώρα που οι εντεινόμενες έρευνες για επιπλέοντα αντικείμενα στην επιφάνεια του Ινδικού Ωκεανού δεν έχουν αποδώσει καρπούς, μια νέα πληροφορία για την πορεία και το ύψος της πτήσης ήρθε να προστεθεί στις εκατοντάδες που αναζητούν επιβεβαίωση.
Ξαφνική στροφή και απότομη βουτιά
Σύμφωνα με τα στίγματα των στρατιωτικών ραντάρ το αεροσκάφος λίγο μετά την διακοπή των επικοινωνιών του με τον πύργο ελέγχου της Κουάλα Λουμπούρ, έκανε στροφή σχεδόν 180 μοιρών και κατέβηκε σε ύψος 4.000 μέτρων.
Η απότομη στροφή και η απώλεια ύψους έγιναν ηθελημένα
Οι πηγές του CNN αναφέρουν ότι η αναστροφή θα πήρε στους χειριστές μόλις δύο λεπτά για να πραγματοποιηθεί και πρέπει να ήταν ηθελημένος ελιγμός. Σε ότι αφορά στην «βουτιά» στα 4.000 μέτρα, οι ειδικοί λένε ότι επιλέχθηκε από αυτούς που χειρίζονταν το Boeing είτε διότι το αεροσκάφος θα έπρεπε να αποφύγει να γίνει αντιληπτό, κινούμενο μέσα σε έναν διάδρομο με μεγάλη κίνηση αεροσκαφών, είτε διότι, για κάποιον άγνωστο λόγο, σημειώθηκε αποσυμπίεση της καμπίνας επιβατών και οι χειριστές θέλησαν να κατέβουν σε ύψος που υπάρχει μεγαλύτερη πυκνότητα οξυγόνου.
Διαψεύδει τα σενάρια η Inmarsat
Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να επιβεβαιώνει το σενάριο των απότομων διακυμάνσεων στο ύψος
Η Inmarsat, η βρετανική εταιρία τηλεπικοινωνιών που έχει καταγράψει μέσω των δορυφόρων της την πορεία του αεροσκάφους, ανακοίνωσε απόψε ότι το αεροσκάφος πετούσε σταθερά σε ύψος άνω των 10.000 μέτρων και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να επιβεβαιώνει το σενάριο των απότομων διακυμάνσεων στο ύψος. Αυτή η ανακοίνωση γεννά νέα ερωτήματα, όπως γιατί ένα αεροσκάφος που πετούσε επί ώρες σε μεγάλο ύψος δεν έγινε αντιληπτό από κανένα ραντάρ. Η Βρετανική εταιρία, τα στοιχεία της οποίας έγιναν με καθυστέρηση πολλών ημερών πλήρως αποδεκτά από την κυβέρνηση της Κουάλα Λουμπούρ, ανακοίνωσε ότι μηχανικοί της συνέκριναν στοιχεία πτήσεων άλλων αεροσκαφών τύπου Boeing 777 της Malaysian Airlines και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος πετούσε προς νότον.