X

Πώς συνέβη η σύγκρουση δύο αεροπλάνων μέσα στο αεροδρόμιο του Τόκιο - Όλοι οι διάλογοι με τον πύργο ελέγχου

Μια πλήρης απομαγνητοφώνηση των επικοινωνιών με τον πύργο ελέγχου ξεκαθαρίζει τι συνέβη στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο όπου συγκρούστηκαν δύο αεροπλάνα.

Γράφει: TheToc team

Δύο ημέρες μετά τη σύγκρουση δύο αεροσκαφών - ενός Airbus A350 των Japan Airlines (JAL)και ενός μικρότερου Dash 8 της ιαπωνικής ακτοφυλακής - αρχίζει να ξεκαθαρίζει η εικόνα για το πώς έγινε το δυστύχημα στο έδαφος που κόστισε τις ζωές σε πέντε ανθρώπους.

Μια πλήρης απομαγνητοφώνηση που περιγράφει λεπτομερώς τις συνομιλίες του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας λίγες στιγμές πριν από το μοιραίο αεροπορικό δυστύχημα στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο δόθηκε στη δημοσιότητα από τις αρχές στην Ιαπωνία.

Η απομαγνητοφώνηση αποκαλύπτει τις επικοινωνίες μεταξύ του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου και των δύο αεροπλάνων που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση.

Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση, η επιβατική πτήση των Japan Airlines (JAL) έλαβε άδεια προσγείωσης, ενώ το αεροπλάνο της ακτοφυλακής κλήθηκε να περιμένει σε ένα σημείο αναμονής δίπλα στον διάδρομο προσγείωσης.

Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας, το αεροπλάνο της ακτοφυλακής φαίνεται να επιβεβαιώνει την εντολή να περιμένει δίπλα στον διάδρομο λίγο πριν από τη σύγκρουση.

Δύο μεγάλες διαφορές στα δύο αεροπλάνα: Στο Airbus των ιαπωνικών αερογραμμών το πλήρωμα πέτυχε το θαύμα, δηλαδή να γίνει με ταχύτητα, μέσα σε μόλις 90 δευτερόλεπτα , και με απόλυτη ασφάλεια η εκκένωση όλων των επιβαινόντων, 367 επιβατών και 12μελούς πληρώματος. Στο μικρότερο αεροπλάνο της ακτοφυλακής που ετοιμαζόταν για πτήση μεταφοράς ανθρωπισιτκής βοήθειας σε σεισμόπληκτους της Νομαρχίας Νότο, οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.

Αν και η απομαγνητωφώνηση καταδεικνύει ότι ο πιλότος του δεύτερου αεροπλάνου είχε λάβει εντολή να περιμένει, όπως δήλωσε αξιωματούχος της ακτοφυλακής, ο κυβερνήτης του μικρότερου αεροσκάφους, ο οποίος ήταν ο μόνος από τους πέντε επιβαίνοντες που επέζησε από τη συντριβή, υποστηρίζει ότι μπήκε στον διάδρομο αφού έλαβε άδεια.

Ως προς το πώς έγινε η εκκένωση, σύμφωνα με τους κανόνες στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, τα πληρώματα καμπίνας έχουν την εξουσιοδότηση να εκκενώσουν την καμπίνα σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως μια σοβαρή πυρκαγιά.

Σημειώνεται ότι οι πιλότοι της επιβατικής πτήσης JAL αρχικά δεν γνώριζαν ότι είχε ξεσπάσει φωτιά στο αεροπλάνο μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ, που επικαλείται την Japan Airlines, η επικεφαλής αεροσυνοδός ήταν εκείνη που ενημέρωσε το πιλοτήριο ότι το αεροπλάνο καιγόταν.

Και οι 379 επιβαίνοντες στην πτήση 516 της JAL, που έφτασαν στο Τόκιο από το βόρειο νησί Χοκάιντο, κατάφεραν να σωθούν παρότι το αεροσκάφος τυλίχθηκε στις φλόγες.

Η απομαγνητοφώνηση των επικοινωνιών με τον Πύργο Ελέγχου τα λεπτά που προηγήθηκαν της σύγκρουσης

17:43:02

  • JAL516 (Japan Airlines flight): Tokyo Tower JAL516 spot18.
  • Tokyo Tower: JAL516, Tokyo Tower. Καλησπέρα, διαδρομος 34R συνεχίζεται η προσέγγιση, άνεμος 320/7, αναχωρήσαμε.

17:43:12

  • JAL516: JAL516 συνεχίζει την προσέγγιση 34R.

Επικοινωνίες μεταξύ του Πύργου Ελέγχου και του άλλου αεροπλάνου

17:44:56 - Tokyo Tower: JAL516 διάδρομος 34R ελεύθερος για προσγείωση με άνεμο 310/8.

17:45:01 - JAL516: Διάδρομος ελεύθερος για προσγείωση 34R JAL516.

17:45:11

  • JA722A (Coastguard plane): Tower, JA722A C.
  • Tokyo Tower: JA722A, Tokyo Tower. Καλησπέρα, No.1, taxi to holding point C5.

17:45:19 - JA722A: Taxi to holding point C5 JA722A No.1, Ευχαριστώ.

Επικονωνία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των δύο αεροπλάνων:

17:47:27 Τρία δευτερόλεπτα σιωπής.

Διαβάστε Επίσης