Θύμα πλεκτάνης που εξυφάνθηκε στους κόλπους της Nissan υποστήριξε ότι είναι ο Κάρλος Γκοσν, κατονομάζοντας ως υπεύθυνους μία σειρά κορυφαίων στελεχών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Γκοσν, ο οποίος με μία κινηματογραφική απόδραση από τις ιαπωνικές φυλακές βρέθηκε στη Βηρυττό του Λιβάνου, παραχωρεί την πρώτη συνέντευξη Τύπου από τη σύλληψή του στο Τόκιο πριν από περισσότερο από ένα χρόνο.
Σε αυτήν έχει μέχρι στιγμής κάνει λόγο για στημένη σύλληψη και ευρύτατη σύγκρουση συμφερόντων στις έρευνες των εισαγγελικών αρχών και της Nissan. «Συνελήφθη για μία αμοιβή, που δεν ήταν καθορισμένη, δεν είχε αποφασιστεί και δεν είχε πληρωθεί» υποστήριξε και πρόσθεσε πως στην παγίδα, που στήθηκε εναντίον του «είχαν προφανώς συμμετοχή ο Χιρότο Σαϊκάουα, ο Χάρι Νάντα και ο Τοσιάκι Ονούμα». Ωστόσο, πρόσθεσε, «υπάρχουν αρκετοί ακόμη», ενώ ο Μασαζάκου Τογιόντα, μέλος του Δ.Σ., «ήταν ο δεσμός ανάμσεα στο Δ.Σ. της Nissan και τις αρχές.
Τόνισε δε πως «οι μόνοι που δεν βλέπουν τη σύγκρουση συμφερόντων» στις έρευνες των εισαγγελικών αρχών και της Nissan είναι οι Ιάπωνες.
Επιπλέον είπε πως ήταν έτοιμος να συνταξιοδοτηθεί πριν από τον Ιούνιο του 2018, αλλά «δυστυχώς απεδέχθη την πρόταση να συνεχίσω για να ολοκληρώσω τη συνένωση των δύο εταιρειών (Renault και Nissan)». Αυτό ήταν που εξόργισε σύμφωνα με τον Γκοσν στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας που δεν ήθελαν πλήρη συγχώνευση. «Ορισμένοι από τους Ιάπωνες φίλους μου νόμιζαν ότι ο μόνος τρόπος για να απαλλαγούν από την επιρροή της Renault στη Nissan ήταν να ξεφορτωθούν εμένα» σχολίασε.
Σε ανακοίνωσή της που προηγήθηκε της συνέντευξης τύπου η Nissan ανέφερε ότι η ίδια ανακάλυψε «πολυάριθμες πράξεις κακοδιαχείρισης εκ μέρους του Γκοσν, μέσω εμπεριστατωμένης και λεπτομερειακής εσωτερικής έρευνας» και αποφάσισε ότι δεν ήταν κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του ως εκτελεστικό μέλος για αυτό και τον απομάκρυνε από όλα τα αξιώματα.
Παράλληλα τόνιζε πως η εσωτερική έρευνα ανέδειξε «αδιαμφισβήτητα αποδεικτικά στοιχεία για διάφορες παραβατικές πράξεις από τον Γκοσν, συμπεριλαμβανομένης της ανακριβούς δήλωσης της αποζημίωσής του και της υπεξαίρεσης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας για ίδιον όφελος».
Η Nissan αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς ανακοίνωσε τον περσινό Νοέμβριο μείωση κατά 70% στα τριμηνιαία κέρδη της και μείωσε τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος σε χαμηλό 11 ετών, λόγω της πτώσης των πωλήσεών της.
Η τιμή της μετοχής της μειώθηκε κατά 27% πέρσι, η χειρότερη ετήσια απόδοσή της για πάνω από μια δεκαετία, ενώ ανάλογη πτώση 22% είχε σημειωθεί και το 2018.
Για την αναχώρηση του πρώην προέδρου της Nissan Κάρλος Γκοσν από την Ιαπωνία, η Nissan εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
«Όπως ανακοινώθηκε από την ιαπωνική εισαγγελία, η απόδραση του πρώην προέδρου Κάρλος Γκοσν στoν Λίβανο, χωρίς την άδεια του δικαστηρίου και κατά παράβαση των όρων της εγγύησής του, αποτελεί πράξη που αψηφά το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας. Η Nissan το βρίσκει αυτό εξαιρετικά δυσάρεστο.
Η Nissan ανακάλυψε πολυάριθμες πράξεις κακοδιαχείρισης εκ μέρους του Κάρλος Γκοσν, μέσω εμπεριστατωμένης και λεπτομερειακής εσωτερικής έρευνας. Η εταιρεία αποφάσισε ότι δεν ήταν κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του ως εκτελεστικό μέλος και τον απομάκρυνε από όλα τα αξιώματα. Παράλληλα, η εσωτερική έρευνα ανέδειξε αδιαμφισβήτητα αποδεικτικά στοιχεία για διάφορες παραβατικές πράξεις από τον Κάρλος Γκοσν, συμπεριλαμβανομένης της ανακριβούς δήλωσης της αποζημίωσής του και της υπεξαίρεσης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας για ίδιον όφελος. Οι συνέπειες της παράνομης συμπεριφοράς του Κάρλος Γκοσν ήταν σημαντικές. Εκτός από τη δίωξη που του ασκήθηκε στην Ιαπωνία, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συμπεριφορά του Κάρλος Γκοσν, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων του για την ανακριβή υποβολή δηλώσεων σχετικά με τις απολαβές του, ήταν δόλια. Οι έρευνες στη Γαλλία, σχετικά με ενδεχόμενες παραβάσεις του, συνεχίζονται. Η Nissan θα συνεχίσει να κάνει το σωστό, σε συνεργασία με τις δικαστικές και ρυθμιστικές αρχές, όπου αυτό είναι απαραίτητο.
Η αεροπορική αναχώρηση του Κάρλος Γκοσν, από την Ιαπωνία, δεν θα επηρεάσει τη βασική πολιτική της Nissan, η οποία τον θεωρεί υπεύθυνο για τις σοβαρές παραβάσεις, που αποκαλύφθηκαν από την εσωτερική έρευνα. Η εταιρεία θα συνεχίσει να λαμβάνει τα κατάλληλα νομικά μέτρα για την απόδοση ευθυνών στον Κάρλος Γκοσν για τη ζημιά που προκάλεσε η παράνομη συμπεριφορά του στη Nissan».
Η Renault, που κατέχει το υψηλότερο μερίδιο της Nissan, έχει καταρτίσει έναν κατάλογο των υποψηφίων που θα αντικαταστήσουν τον πρώην επικεφαλής της μάρκας Τιερί Μπολορέ, ο οποίος απολύθηκε στα μέσα Οκτωβρίου του 2019. Η Renault, δήλωσε ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διευθύνεται προσωρινά από τον επικεφαλής οικονομικών Κλοτίλντ Ντελμπός.
Χθες, ένας από τους σημαντικότερους διεκδικητές της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου της Renault, Λούκα ντε Μέο, παραιτήθηκε από τη θέση του πρόεδρου της Seat και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται να αναλάβει τα ηνία της Renault. Ο Λούκα ντε Μέο, αντικαταστάθηκε στη Seat, από τον επικεφαλής χρηματοδότησης της ισπανικής μάρκας Κάρστεν Ισενσε. O Λούκα ντε Μέο, θα παραμείνει προς το παρόν στην VW Group, δήλωσε η Seat.