Μια πολυτελής τσάντα ή ρολόι, σίγουρα είναι το όνειρο πολλών ανθρώπων οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θα το αγοράσουν μόνο και μόνο για το brand name που έχει. Τι γίνεται όμως στην Ευρώπη όπου η οικονομική κρίση «έκοψε» μισθούς και εισοδήματα; Το λογικό θα ήταν να έχουν μειωθεί οι πωλήσεις των ειδών πολυτελείας. Επειδή όμως ο κόσμος είναι παράδοξος συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
«Τη στιγμή που σε Γαλλία και Ιταλία μειώνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων, οι πωλήσεις σε εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Hermes αυξάνονται»
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει το περιοδικό The Economist σε δημοσίευμα του, στο οποίο υποστηρίζει πως «αντίθετα με το ζοφερό ευρωπαϊκό σκηνικό των τελευταίων ετών, μια βιομηχανία έχει αναπτυχθεί: τα είδη πολυτελείας.
Στη Γαλλία και την Ιταλία, για παράδειγμα, η αγορά αυτοκινήτων έχει πέσει, ενώ την ίδια στιγμή εταιρείες όπως η Louis Vuitton, η Hermès και το Salvatore Ferragamo έχουν ακμάσει. Οι αναδυόμενες αγορές- και κυρίως η Κίνα-βοήθησαν να σωθεί η κατάσταση.
Οι νέοι αγοραστές σε αυτόν τον μεθυστικό κόσμο όπου οι τσάντες πωλούνται για 1.000 ευρώ και τα ρολόγια ακόμη περισσότερο, θα έπαιρναν τα πάντα τα οποία θα είχαν μια αναγνωρίσιμη φίρμα».
Στη συνέχεια, το δημοσίευμα υποστηρίζει πως ο αριθμός των αγοραστών ειδών πολυτελείας δεν έχει απλά αυξηθεί, αλλά για την ακρίβεια μέσα σε 20 χρόνια έχει τριπλασιαστεί στα 330 εκατ. Ανθρώπους παγκοσμίως.
Και μπορεί το 2013 να ήταν η χειρότερη -μέχρι στιγμής- χρονιά της κρίσης, ωστόσο οι καταναλωτές αποφάσισαν να...δώσουν τα ρέστα τους και να ξοδέψουν 217 δισ. Ευρώ σε τέτοιου είδους αγορές. Την ίδια στιγμή, το 1/3 των καταναλωτών αποφάσισε να αγοράσει πολυτελή ρούχα, τσάντες, κοσμήματα και ρολόγια στην Κίνα ξοδεύοντας μόλις 50 εκ. Ευρώ.
Γιατί «τρελαίνουν» τα είδη πολυτελείας τους καταναλωτές
«Ο αγοραστής φαντάζεται ότι θα γίνει πιο ποθητός εάν αγοράσει μια τσάντα Bottega Veneta...»
Τέλος, το περιοδικό εξηγεί και τον λόγο που πολλοί καταναλωτές «τρελαίνονται» για τα είδη πολυτελείας και αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις δημιουργούν προσωπική επιθυμία για τα πολυτελή προϊόντα τους στους πελάτες, που πηγαίνει πέρα από κάθε λογική εκτίμηση της αξίας και της ποιότητας. Η υπόσχεση στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι ότι ο αγοραστής θα γίνει πιο επιθυμητός αν αποκτήσει μια τσάντα Bottega Veneta, μεταξένια εσώρουχα και ένα Jaeger-LeCoultre ρολόι. Την ίδια στιγμή είναι πολύ δύσκολο να φανταστεί κανείς μια εφαρμογή σε κινητό που θα μπορούσε να εξασφαλίσει αυτό το αποτέλεσμα».
Υπάρχουν όντως αυτά τα εισοδήματα ή είναι απλώς μια παγκόσμια μεγαλομανία; Οπως και να 'χει τα είδη πολυτελείας είναι ανάρπαστα σε όλο τον κόσμο παρά την οικονομική κρίση. Ισως να είναι καλύτερο να προβληματιστεί κάποιος για την οικονομική κατάσταση που βρίσκεται δίπλα σε μια τσάντα Louis Vuitton, παρά δίπλα σε μια φθηνή απομίμηση...
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr