Σάλο προκαλεί η νέα διαφημιστική εκστρατεία των εθνικών αερογραμμών του Πακιστάν με την οποία ανακοινώνουν την επανέναρξη των δρομολογίων τους προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Καθώς η κεντρική αφίσα με την οποία συνοδεύουν αυτή τη νέα εποχή με πτήσεις προς και από αεροδρόμια στην Ευρώπη προκαλεί αντιδράσεις. Και όχι αδίκως.
Στη διαφήμιση της Pakistan International Airlines ένα αεροπλάνο πετά με κατεύθυνση προς τον Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι ενώ στο σλόγκαν πάνω στην αφίσα διαβάζουμε με κεφαλαία γράμματα "ΠΑΡΙΣΙ, ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ".
"Αυτό είναι διαφήμιση ή απειλή;"
Σκοπός της διαφήμισης είναι προφανώς, να προωθήσει την επανέναρξη των πτήσεων της εταιρείας προς τη γαλλική πρωτεύουσα έπειτα από τη λήξη της τετραετούς απαγόρευσης από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA). Η πρώτη πτήση που προσγειώθηκε σε ευρωπαϊκό έδαφος ήταν προς το αεροδρόμιο του Παρισιού Charles De Gaulle.
Ωστόσο, χρήστες των κοινωνικών δικτύων με τα σχόλια τους δεν δείχνουν να συμμερίζονται τις αθώες προθέσεις της εταιρείας. Αρκετοί συνέκριναν την διαφήμιση με τις δραματικές εικόνες από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στις ΗΠΑ στις 11 Σεπτεμβρίου 2001.
"Αυτό είναι διαφήμιση ή απειλή;" είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ερωτήματα που θέτουν χρήστες των κοινωνικών δικτύων.
Μετά τα αρνητικά σχόλια ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Σεχμπάζ Σαρίφ ζήτησε τη διεξαγωγή έρευνας για το θέμα. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ισάκ Ντάρ επέκρινε επίσης τη διαφήμιση, σύμφωνα με το πακιστανικό δίκτυο Geo News.
Η σχέση του Πακιστάν με την 11η Σεπτεμβρίου
Υπενθυμίζεται ότι στις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου μετά από αεροπειρατεία, δύο αεροπλάνα έπεσαν πάνω στους Δίδυμους Πύργους στη Νέα Υόρκη με αποτέλεσμα να σκοτωθούν περίπου 3.000 άνθρωποι.
Εγκέφαλος των επιθέσεων θεωρήθηκε ο τρομοκράτης και υψηλόβαθμος στέλεχος της Αλ Κάιντα, Χαλίντ Σεΐχ Μοχάμεντ, ο οποίος συνελήφθη στο Πακιστάν το 2003.
Σημειώνεται επίσης, ότι ο άνθρωπος πίσω από τις επιθέσεις, ο ηγέτης της Αλ Κάιντα, Οσάμα Μπιν Λάντεν, σκοτώθηκε στο Πακιστάν στο πλαίσιο αμερικανικής επιχείρησης των ειδικών δυνάμεων το 2011.
Σχολιάζοντας την διαφήμιση ο Πακιστανός δημοσιογράφος Omar Quraishi είπε ότι η διαφήμιση τον άφησε "πραγματικά άφωνο".
"Η διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας δεν το έλεγξε αυτό; Δεν γνωρίζουν για την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου, στην οποία χρησιμοποιήθηκαν αεροπλάνα για να επιτεθούν σε κτίρια; Δεν πίστευαν ότι αυτό θα γινόταν αντιληπτό με παρόμοιο τρόπο;", διερωτήθηκε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X.