Πάνω από 360 πλοία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του Σουέζ και περιμένουν να περάσουν τη Διώρυγα, ευελπιστώντας ότι η νέα επιχείρηση αποκόλλησης του Ever Gιven θα είναι επιτυχής.
Ανάμεσα σε αυτά βρίσκονται 25 πετρελαιοφόρα αλλά και 16 ελληνικά, όπως δήλωσε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης. "Πάνω από 10% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η Ελλάδα είναι έτοιμη και με μέσα και προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά της, ενώ δυστυχώς έχουμε 16 ελληνικά πλοία που περιμένουν να διέλθουν της διώρυγας. Πιστεύουμε σύντομα να καταστεί δυνατή η ασφαλή διέλευση από τη διώρυγα" τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ελπίζουν στην πλημμυρίδα
Το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για 6 ημέρα παρεμποδίζει τον πλου στη Διώρυγα του Σουέζ, μια από τις βασικότερες στον κόσμο θαλάσσιες οδούς, ενώ η πλημμυρίδα που αναμένεται το βράδυ εκτιμάται ότι μπορεί να διευκολύνει το δύσκολο εγχείρημα. Η πλημμυρίδα που προβλέπεται για σήμερα το βράδυ θα μπορούσε να βοηθήσει τις τεχνικές υπηρεσίες του SCA και τους ειδικούς που έχουν οριστεί από την εταιρία διαχείρισης του πλοίου.
Οι βυθοκόροι που επιχειρούν να αποκολλήσουν το πλοίο έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να απομακρύνουν 27.000 κυβικά μέτρα άμμου γύρω από το πλοίο ώστε να επιτευχθεί βάθος 18 μέτρων, αναφέρει η Αρχή σε ανακοίνωσή της. Στο μεταξύ, εντολές για την αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων, έδωσε ο αιγύπτιος πρόεδρος 'Αμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, όπως μεταδίδει το "Αλ Αραμπίγια" επικαλούμενο δηλώσεις του προέδρου της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ραμπία.
Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό χθες βράδυ, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, πρόεδρος της αιγυπτιακής αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε ότι το σκάφος μετακινήθηκε "κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά" για πρώτη φορά. "Αυτό είναι καλή ένδειξη", σύμφωνα με τον ίδιο, για την εξέλιξη των προσπαθειών αποκόλλησης του σκάφους.
Το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων έχει προσαράξει από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, κοντά στην πόλη του Σουέζ, παρεμποδίζοντας την κίνηση στον κανάλι, που συγκεντρώνει πάνω από το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Κατά συνέπεια, πάνω από 300 σκάφη έχουν συγκεντρωθεί στις δύο άκρες του καναλιού, που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, δήλωσε χθες ο Ράμπι. Για την ακρίβεια, 321 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στη Διώρυγα του Σουέζ, ελπίζοντας ότι θα επιτευχθεί η διάνοιξη από τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Παγκόσμιες οι επιπτώσεις
Κάθε ημέρα αποκλεισμού προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος για τους παράγοντες του κλάδου, ενώ γίνονται αισθητές οι πρώτες απτές επιπτώσεις: η Συρία είπε χθες ότι ξεκίνησε να επιβάλει δελτίο στη διανομή καυσίμων, λόγω καθυστέρησης στην παράδοση ενός φορτίου πετρελαίου.
Οι αρχές της Διώρυγας από την πλευρά τους έχουν επισημάνει ότι η Αίγυπτος χάνει από 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd's List εκτιμά ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισεκ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ