
Η Hanae Mori, η Γιαπωνέζα σχεδιάστρια μόδας που αναδύθηκε από τα ερείπια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και δημιούργησε έναν οίκο μόδας αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος διέδωσε το στυλ Ανατολής-Δύσης και συμβόλισε την άνοδο της μεταπολεμικής Ιαπωνίας, πέθανε στις 11 Αυγούστου στο σπίτι της στο Τόκιο σε ηλικία 96 ετών.
Το γραφείο της επιβεβαίωσε τον θάνατό της την Πέμπτη, χωρίς να διευκρινίσει τα αίτια.

Η "Madame Butterfly" της παγκόσμιας μόδας
Από ένα κατάστημα ραπτικής που απευθυνόταν στις συζύγους των Αμερικανών στρατιωτών σε μια βομβαρδισμένη περιοχή του Τόκιο, η Hanae Mori, κόρη χειρουργού, ανέβηκε στην παγκόσμια μόδα με μια 50ετή καριέρα που έφερε μυθικό πλούτο, 20 εταιρείες, σπίτια στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και το Τόκιο και μια αξιοσημείωτη θέση για μια γυναίκα σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα και κοινωνία.
Μετά από δεκαετίες αγώνα για να βελτιώσει και να προωθήσει το στυλ της, έγινε δεκτή το 1977 στο Chambre Syndicale de la Haute Couture, η πρώτη Ασιάτισσα που εντάχθηκε στη συντεχνία των κορυφαίων σχεδιαστών του κόσμου στο Παρίσι. Ήταν επίσης η πρώτη Ασιάτισσα που μπήκε στις τάξεις των Christian Dior, Chanel, Givenchy, Armani, Versace, Valentino και Karl Lagerfeld στις παρισινές επιδείξεις, όπου ο ανταγωνισμός και το διακύβευμα ήταν τόσο υψηλά όσο ποτέ άλλοτε στη μόδα.
Η συλλογή της εκείνη τη χρονιά ήταν μια εκπληκτική σειρά από φορέματα και άλλα ενδύματα με το χαρακτηριστικό της μείγμα σχεδίων δυτικού τύπου από μετάξι και σιφόν, αποτυπωμένα με ιαπωνικά άνθη, θαλασσινά τοπία, καλλιγραφία και την πεταλούδα που ήταν το σήμα κατατεθέν της και της έδωσε το προσωνύμιο "Madame Butterfly".

Η κριτικός μόδας των New York Times Bernadine Morris δήλωσε ότι η βιομηχανία είχε ένα νέο αστέρι στα σκαριά.
"Το Παρίσι εξακολουθεί να έχει τους κλασικούς του", έγραψε η Morris το 1977, "την Chanel, που καθιέρωσε το στυλ της τη δεκαετία του 1920 και δεν έχει αλλάξει πολύ από τότε, και την Grès, που ήρθε μια δεκαετία αργότερα. Μαζί τους αυτή τη φορά η Hanae Mori, η οποία μπορεί με τον καιρό να γίνει κλασική".
Είχε δίκιο. Τα επόμενα χρόνια, η υψηλή ραπτική της Mori γοήτευσε τις πασαρέλες του Παρισιού και της Νέας Υόρκης και χαιρετίστηκε από τον Τύπο της μόδας. Με τη σειρά της, καθώς έγινε γνωστή και καθώς τα εξαγόμενα έτοιμα ρούχα της έγιναν ευρέως διαθέσιμα, κέρδισε την πίστη εκατομμυρίων αγοραστών σε όλο τον κόσμο.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr