X

O διευθυντής του σχολείου σταμάτησε την επίθεση μιας μαθήτριας σε άλλους μαθητές και τώρα κινδυνεύει με φυλακή και απόλυση

"Ποιος θα είναι ο επόμενος;" διερωτώνται όσοι υπερασπίζονται τον καθηγητή που κινδυνεύει με φυλάκιση μετά τη μήνυση μαθήτριας που υποστηρίζει ότι την χτύπησε.

Γράφει: TheToc team

Ένα περιστατικό που διήρκησε λίγα δευτερόλεπτα σε εναν κοινόχρηστο χώρο σε λύκειο του Νιού Τζέρσεϊ μεταξύ του διευθυντή του σχολείου και μιας μαθήτριας, έχει οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία για τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο να οδηγηθεί στη φυλακή.

Τα λίγα δευτερόλεπτα που μπορεί να οδηγήσουν έναν εκπαιδευτικό στη φυλακή

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του διευθυντή και της μαθήτριας συνέβη όταν εκείνος την είδε να κατευθύνεται ορμητικά προς μια σκάλα και την ανέκοψε. Για να συμβεί αυτό υπήρξε μεταξύ τους φυσική επαφή. Όχι χτύπημα, αλλά φυσική επαφή. Γιατί το έκανε ο διευθυντής; Ήθελε να αποτρέψει την κλιμάκωση ενός καβγά μεταξύ της συγκεκριμένης μαθήτριας και άλλων τριών. Σημειώνεται ότι η μαθήτρια κινούνταν επιθετικά προς τις άλλες τρεις.

Στη συνέχεια όμως, η μαθήτρια κατέθεσε μήνυση κατά του διευθυντή, ισχυριζόμενη ότι την άρπαξε και την "χτύπησε" στον τοίχο. Για την καλύτερη κατανόηση της ιστορίας, ας σημειωθεί ότι η μαθήτρια είναι μαύρη, ενώ ο διευθυντής λευκός και λατίνος και η μαθήτρια τον κατηγορεί για φυλετικές διακρίσεις επειδή είναι μαύρη.

Κατά τους μήνες που ακολούθησαν, αυτά τα περίπου 60 δευτερόλεπτα, που καταγράφηκαν εν μέρει σε βίντεο, προκάλεσαν τη δημιουργία δύο στρατοπέδων.

Οι έρευνες κινήθηκαν σε δύο επίπεδα: εσωτερικά στο σχολείο και σε επίπεδο εισαγγελικής έρευνας. Στις 11 Μαρτίου, σχεδόν ένα χρόνο μετά το περιστατικό των λίγων δευτερολέπτων, ο διευθυντής, Φρανκ Σάντσες, τέθηκε υπό κράτηση καθώς του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για επίθεση και ότι έθεσε ανήλικο σε κίνδυνο.

Το ερώτημα που δίχασε είναι αν ο κ. Σάντσες κατέφυγε σε παράνομη χρήση βίας εναντίον μιας ευάλωτης 15χρονης που ήταν υπό τη φροντίδα του ή αν απλώς προστάτευσε τις άλλες μαθήτριες.

Η υπόθεση αναδεικνύει το οξύ πρόβλημα της τήρησης ισορροπιών μεταξύ διαφορετικών κοινοτήτων. Ο δικηγορος της μαθήτριας, η οποία δεν φοιτά πια στο σχολείο, θέλει να δοθεί έμφαση στην κατάσταση των μαύρων και τα δικαιώματά τους και θέτει το εξής ερώτημα: "Πόσοι άλλοι μαύροι μαθητές έχουν αγνοηθεί όλα αυτά τα χρόνια ότι κάτι τους συνέβη, κατά παράβαση των δικαιωμάτων τους;" διερωτάται.

Η εφημερίδα New York Times έκανε ένα εκτενές ρεπορτάζ για να φωτίσει όλες τις πτυχές τηςν υπόθεσης, που ξεφεύγει από το αν παραβιάστηκαν τα δικαιώματα μιας ευάλωτης, μαύρης έφηβης και περνά στη μεγάλη διαμάχη στις ΗΠΑ (αλλά και στην Ευρώπη) σχετικά με τα όρια της κουλτούρας αφύπνισης (woke culture) που δίνει έμφαση στην ταυτότητα των ανθρώπων.

Για τους υποστηρικτές της, ο λευκός καθηγητής που χρησιμοποίησε βία εναντίον της μαύρης μαθήτριας, είναι a priori ένοχος. Ο λευκός είναι ούτως ή άλλως ένοχος και ο μαύρος, πάντα αθώος.

Η συζήτηση έχει μεγάλο ενδιαφέρον και ενόψει των αμερικανικών εκλογών τον προσεχή Νοέμβριο.

Επιστρέφοντας στην υπόθεση που αναδεικνύνεται με το ρεπορτάζ των NYT, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι μόλις ανακοινώθηκε η σύλληψη του διευθυντή του Λυκείου Columbia High School, έγινε αποχή των μαθητών από τα μαθήματά τους, ενώ ο σύλλογος καθηγητών και γονείς συγκεντρώθηκαν έξω από το δημαρχείο κάνοντας μια συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας. Το πανό που κρατούσαν έθετε το επιτακτικό για πολλούς στις ΗΠΑ ερώτημα: "Ποιος θα είναι ο επόμενος;"

Αν και δεν εντοπίζονται σε όλες τις χώρες ακριβώς οι ίδιες αναλογίες, το περιστατικό στο Νιού Τζέρσεϊ μπορεί να διαβαστεί και ως μια άλλη πτυχή του ευρύτερου και παγκόσμιου προβλήματος των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εφαρμόσουν την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας τους χωρίς εκπτώσεις στις δημοκρατικές αξίες και χωρίς να παραβιάζονται τα δικαιώματα των μαθητών. Στο Παρίσι, πρόσφατα, διευθυντής μηνύθηκε από μαθήτρια που τον κατηγόρησε ότι της ζήτησε να βγάλει τη μουσουλμανική μαντίλα (σ.σ. όλα τα θρησκευτικά σύμβολα απαγορεύενται στα σχολεία της Γαλλίας) και ότι την χτύπησε στο χέρι (το δεύτερο αργότερα αποδείχθηκε ότι ήταν ψευδές).

Η κατάληξη ήταν να οδηγηθεί ο καθηγητής σε πρόωρη συνταξιοδότηση, καθώς υπήρχαν απειλές θανάτου σε βάρος του και κυρίως να γίνει σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί σε πολλές περιπτώσεις φοβούνται τους μαθητές τους.

Διαβάστε Επίσης