Τουλάχιστον 5 παράπονα για προβλήματα σε Boeing 737 Max 8

Πιλότοι είχαν παραπονεθεί τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες για την προβληματική λειτουργία του συστήματος πρόληψης απώλειας στήριξης.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Τουλάχιστον 5 παράπονα για προβλήματα σε Boeing 737 Max 8

Πιλότοι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 είχαν παραπονεθεί τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες για την προβληματική λειτουργία του συστήματος πρόληψης απώλειας στήριξης

Πιλότοι στις ΗΠΑ παραπονέθηκαν τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες, σχετικά με προβλήματα ελέγχου που αντιμετώπισαν στα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 σε καθοριστικά στάδια της πτήσης των αεροσκαφών τους, σύμφωνα με το “Politico” που επικαλείται αρχεία των ομοσπονδιακών αρχών.

Η δημοσιοποίηση των παραπόνων αυτών έρχεται να εντείνει το κλίμα ανησυχίας που υπάρχει για την ασφάλεια του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους μετά τα δυστυχήματα που έγιναν στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.

Σε μερικά από τα περιστατικά των παραπόνων εμφανίζεται να εμπλέκεται το ίδιο σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Σε προβληματική λειτουργία του MCAS, αλλά και ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος φαίνεται να αποδίδεται η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 που έγινε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με την αναφορά που υπάρχει στην βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Η βάση αυτή πληροφοριών επιτρέπει την λήψη αναφορών προβλημάτων από τα πληρώματα των αεροσκαφών.

Οι ερευνητές του δυστυχήματος που έγινε την Κυριακή στην Αιθιοπία δεν είναι ακόμη σε θέση να δηλώσουν αν η ίδια τεχνολογία MCAS που έχει εγκατασταθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους της Boeing αποτελεί την πιθανή αιτία της νέας αεροπορικής τραγωδίας.

Στα δύο δυστυχήματα η συντριβή των αεροσκαφών έγινε λίγα λεπτά μετά από την απογείωσή τους.

Σε ένα περιστατικό που καταγράφηκε στις ΗΠΑ τον περασμένο Νοέμβριο ένας πιλότος αεροπορικής εταιρίας ανέφερε ότι στην διάρκεια της απογείωσης ενεργοποιήθηκε ο αυτόματος πιλότος, “ενώ μέσα σε δύο ή τρία δευτερόλεπτα το ρύγχος του αεροσκάφους πήρε κλήση προς το έδαφος”. Η κλήση αυτή του αεροσκάφους ήταν τόσο απότομη, ώστε να ενεργοποιηθεί το σύστημα προειδοποίησης που λειτουργεί με την χρήση φωνής στο πιλοτήριο, προειδοποιώντας τους δύο χειριστές να μην προχωρήσουν σε βύθιση.

Μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου το αεροσκάφος άρχισε να παίρνει κανονικά ύψος, σύμφωνα με την ίδια αναφορά.

Η καταγραφή των αναφορών για τα προβλήματα πτητικής συμπεριφοράς του Boeing 737 MAX 8 γίνεται ανώνυμα, στο πλαίσιο προσπάθειας για την γνωστοποίηση προβλημάτων ασφάλειας πτήσεων, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τις αεροπορικές εταιρίες που αντιμετώπισαν προβλήματα με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Πρόσθετα, παρά το γεγονός ότι η καταγραφή του συμβάντος προϋποθέτει την γνωστοποίηση του αεροδρομίου στο οποίο αυτό συνέβη, οι πιλότοι αποφεύγουν να αναφέρουν τα αεροδρόμια, χωρίς να υπάρχει μια πιο σαφή εικόνα για τις παραμέτρους των περιστατικών αυτών, που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων.

Το περιστατικό του Νοεμβρίου καταγράφηκε ημέρες ή εβδομάδες μετά την συντριβή του Boeing 737 MAX στην Ινδονησία, με συνέπεια των θάνατο των 189 επιβαινόντων. Στην αναφορά για το συμβάν του Νοεμβρίου καταγράφεται ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους πριν από την απογείωσή του “είχε συζητήσει τις πρόσφατες οδηγίες [αποφυγής απώλειας στήριξης] για τα αεροσκάφη MAX 8”.

Οι οδηγίες αυτές είχαν εκδοθεί τόσο από την κατασκευάστρια εταιρία Boeing, όσο και από την FAA.

Τόσο στο θανατηφόρο περιστατικό της Ινδονησίας, όσο και σε αυτό της Αιθιοπίας τα αεροσκάφη έχασαν απότομα ύψος περισσότερες από μία φορές, καθώς τα πληρώματα πάλευαν να ανακτήσουν τον έλεγχο των αεροσκαφών, πριν αυτά τελικά συντριβούν.

Στην περίπτωση της Ινδονησίας (Lion Air) τα προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας υποδηλώνουν ότι η αιτία της συντριβής είναι πιθανόν το σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης MCAS. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ωθεί το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, όταν αντιληφθεί ότι έχει αυξηθεί υπερβολικά η γωνία του αεροσκάφους ως προς τον οριζόντιο άξονα της πτήση και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος απώλειας στήριξης.

Οι ενώσεις των πιλότων έχουν εκφράσει παράπονα ότι η Boeing έχει πράξει ελάχιστα προκειμένου να διασφαλίσει ότι τόσο τα πληρώματα, όσο και οι αεροπορικές εταιρίες έχουν ενημερωθεί ουσιαστικά για τον φάκελο λειτουργίας του MCAS. Τα παράπονα εκφράζονται κυρίως για την έλλειψη γνώσης απενεργοποίησης του συστήματος αυτού στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι λειτουργεί προβληματικά ή παρεμβαίνει στην πτήση του αεροσκάφους βασισμένο σε παραμέτρους που δεν ανταποκρίνονται στην εικόνα ρεαλιστικών δεδομένων της πτήσης.

Σε ένα άλλο περιστατικό, το οποίο καταγράφηκε επίσης τον περασμένο Νοέμβριο, ένας ή μία πιλότος ανέφερε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε όταν το MCAS ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο μετά την οριζοντίωση του αεροσκάφους κι αφού είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία απογείωσης. Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους έλαβε φωνητικό μήνυμα “απώλειας ύψους,” ενώ σχεδόν αμέσως προειδοποιήθηκε για το ενδεχόμενο βύθισης του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι πιλότοι. Μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου, το αεροσκάφος άρχισε να ανακτά κανονικά ύψος.

Σε μία άλλη αναφορά ένας πιλότος αεροπορικής εταιρίας παραπονέθηκε για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονταν το ζήτημα της προβληματικής λειτουργίας του MCAS τόσο η FAA, όσο και η Boeing.

Παρά το γεγονός ότι η FAA είχε προχωρήσει στην έκδοση μιας έκτακτης οδηγίας (7 Νοεμβρίου του 2018), ώστε να βοηθήσει τους πιλότους να κατανοήσουν την διαχείριση προβλημάτων που σχετίζονται με τον χειρισμό της τεχνολογίας πρόληψης απώλειας στήριξης, “δεν έκανε τίποτα προκειμένου να επιλύσει τα προβλήματα” που εντοπίζονταν στην λειτουργία του MCAS, έγραψε ο ίδιος πιλότος στην αναφορά του.

Ο ίδιος πιλότος ανέφερε ότι τα εγχειρίδια πτήσης του αεροσκάφους δεν είχαν ενημερωθεί με τις σχετικές πληροφορίες τον καιρό που έγραφε την καταγγελία του.

“Νομίζω ότι είναι ασυνείδητο για μία κατασκευάστρια εταιρία, για την FAA, αλλά και για τις αεροπορικές εταιρίες να έχουν πιλότους που πετούν ένα αεροσκάφος χωρίς να έχουν λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση ή να έχουν πρόσβαση σε ουσιαστικές πηγές πληροφόρησης και εγχειρίδια προκειμένου να κατανοήσουν τον υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας των συστημάτων που διαφοροποιούν το συγκεκριμένο αεροσκάφος από τα προηγούμενα μοντέλα”, έγραψε χαρακτηριστικά ο πιλότος.

“Το γεγονός ότι το αεροσκάφος αυτό για να πετάξει απαιτεί την [αντιμετώπιση καταστάσεων] μόνο με τα μέσα που έχει πρακτικά στην διάθεσή του [μέχρι σήμερα] το πλήρωμα είναι ανησυχητικό. Τώρα γνωρίζουμε ότι τα συστήματα που φέρει [ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους] είναι επιρρεπή σε λάθη. Αυτό συμβαίνει ακόμη και στις περιπτώσεις που οι πιλότοι δεν είναι σίγουροι για τα συστήματα αυτά, για τις εφεδρικές λειτουργίες που υπάρχουν, αλλά και για τις καταστάσεις αποτυχίας”.

“Ο ίδιος πιλότος πρόσθεσε: “Αναρωτιέμαι, τι άλλο δεν γνωρίζω; Το εγχειρίδιο πτήσης [του αεροσκάφους] είναι ανεπαρκές και ίσως εγκληματικά αναποτελεσματικό. Όλες οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη της σειράς ΜΑΧ θα πρέπει να επιμείνουν, ώστε η Boeing να συμπεριλάβει ΟΛΑ τα συστήματα στα εγχειρίδια της”.

Σε ένα περιστατικό τον περασμένο Οκτώβριο ένας πιλότος παραπονέθηκε για την αυτόματη λειτουργία του αεροσκάφους στις μανέτες ισχύος των κινητήρων, που ρυθμίζουν την ταχύτητα της πτήσης υπό συγκεκριμένες παραμέτρους. Οι πιλότοι είχαν διαπιστώσει ότι υπό την συγκεκριμένη λειτουργία οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν επαρκώς, ακόμη κι αν το πλήρωμα την έχει επιλέξει. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο πιλότος εντόπισε έγκαιρα το πρόβλημα και προχώρησε σε χειροκίνητη ρύθμιση της λειτουργίας της ισχύος των κινητήρων αναπροσαρμόζοντας την ώση τους, ώστε το αεροσκάφος να συνεχίσει ομαλά την άνοδό του.

Πηγή: “Politico” / ΑΠΕ - ΜΠΕ

Φωτο: Reuters

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 01 Ιαν 2022 | 20:27

Χονγκ Κονγκ: Η Cathay Pacific Airways απέλυσε δύο μέλη πληρώματος της που εντοπίστηκαν θετικά στην Όμικρον

Τα μέλη του πληρώματος απολύθηκαν γιατί δεν τήρησαν τους κανονισμούς υγειονομικής προστασίας.

ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΤΑΡΕΛΑ 28 Ιαν 2022 | 22:50

Ελιζαμπέτα Μπελόνι: "Φαβορί" για την προεδρία της Δημοκρατίας στην Ιταλία -Το πλούσιο βιογραφικό της

Από νυν υπεύθυνη των μυστικών υπηρεσιών, πρώτη γυναίκα πρόεδρος της ιταλικής Δημοκρατίας;

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ REUTERS 28 Ιαν 2022 | 22:38

"Σύννεφα" πολέμου στην Ουκρανία: Οι Ρώσοι συγκεντρώνουν φιάλες αίματος για τραυματίες στα σύνορα

Έτοιμος να συναντηθεί με τον Πούτιν δηλώνει ο Ζελένσκι - Επί ποδός πολέμου στην Ουκρανία.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ 28 Ιαν 2022 | 20:33

ECDC: Νέες οδηγίες για την καραντίνα - Τι ισχύει για εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους

Σε έκθεση του ECDC που δημοσιεύτηκε σήμερα Παρασκευή σημειώνεται ότι οι ασθενείς για να τερματίσουν την απομόνωσή τους χρειάζεται να λαμβάνουν υπόψη μία σειρά από παράγοντες

ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΠΑΙΝΤΕΝ 28 Ιαν 2022 | 19:18

Κατάρρευση γέφυρας στο Πίτσμπουργκ με δέκα τραυματίες - Λεωφορείο κρέμεται στον αέρα

Γέφυρα κατέρρευσε στο Πίτσμπουργκ, παρασέρνοντας μαζί της ένα λεωφορείο, το οποίο βρέθηκε να κρέμεται σε ύψος δεκάδων μέτρων.

ΚΑΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 28 Ιαν 2022 | 18:53

Ανατριχίλα: Βιαστής στη Βρετανία κουβαλάει ανενόχλητος 24χρονη λίγο πριν την κακοποιήσει [βίντεο]

Σοκαριστικό βίντεο από κάμερες ασφαλείας στο οποίο έχει καταγραφεί βιαστής λίγο πριν τελέσει το έγκλημά του.

ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΙΑ 28 Ιαν 2022 | 18:28

Αδιανόητο έγκλημα στη Γαλλία: Σκότωσε με μαχαίρι τον 10χρονο και τον έβαλε σε βαλίτσα - Υπό κράτηση η 33χρονη μητέρα του

Η 33χρονη μητέρα με καταγωγή από την Καμπότζη, η οποία έχει συλληφθεί φέρεται να έχει ιστορικό ψυχιατρικών διαταραχών.

ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΠΛΟΥΤΟΥ 28 Ιαν 2022 | 18:25

Αυτός είναι ο νεότερος δισεκατομμυριούχος στον κόσμο - Είναι από τη Νιγηρία και μόλις 9 ετών

Επίδειξη πλούτου που ζαλίζει και έξυπνα κόλπα στο instagram από τον 9χρονο δισεκατομμυριούχο

ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ 28 Ιαν 2022 | 16:12

Απήγαγε τη φίλη του κι εκείνη προσπαθώντας να αποδράσει, έμεινε ανάπηρη για πάντα- Αυτός τώρα αποφυλακίζεται...

Νεαρή κοπέλα έχει μείνει ανάπηρη και η ποινή που επιβλήθηκε στον θύτη της είναι "αδικαιολόγητα επιεικής", λένε οι γονείς της.

ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ FERRIERES-EN-BRIE 28 Ιαν 2022 | 14:49

Φρίκη στη Γαλλία: Βρέθηκε πτώμα 10χρονου μέσα σε βαλίτσα σε κάδο σκουπιδιών - Συνελήφθη η μητέρα του

Σοκαρισμένη η κοινή γνώμη στη Γαλλία - Ο άτυχος 10χρονος βρέθηκε μέσα σε βαλίτσα κοντά σε κάδο σκουπιδιών

ΑΓΟΡΑ ΕΜΒΟΛΙΩΝ 28 Ιαν 2022 | 13:34

Ερευνα στην ΕΕ για τα κρυφά SMS της φον ντερ Λάιεν με τον CEO της Pfizer Άλμπερτ Μπουρλά

Η Ευρωπαία Διαμεσολαβήτρια Εμιλι Ο΄Ράιλι ζήτησε από το γραφείο της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν "περισσότερο εις βάθος έρευνα".

ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ 28 Ιαν 2022 | 12:48

Άφωνος ο Ερντογάν μπροστά στο χειροποίητο έργο τέχνης που του χάρισε ο καλλιτέχνης... πρωθυπουργός της Αλβανίας Εντι Ράμα

Ακολουθώντας τους κανόνες της εθιμοτυπίας, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας προσέφερε στον πρόεδρο της Τουρκίας ένα δώρο με συμβολική αξία, φτιαγμένο μάλιστα με τα ίδια του τα χέρια.

ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ 28 Ιαν 2022 | 12:15

Η Κύπρος παραλαμβάνει το αντιικό χάπι Paxlovid για 15.000 ασθενείς στα μέσα Φεβρουαρίου

Το χάπι θα συνταγογραφείται και οι ασθενείς θα το προμηθεύονται μόνο από νοσοκομεία.