Τρία χρόνια από την εξαφάνιση της μοιραίας πτήσης ΜΗ370

Τρία χρόνια έχουν περάσει από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των αερογραμμών της Μαλαισίας το οποίο χάθηκε με τους επιβάτες και οι έρευνες δεν απέδωσαν. Τι συνέβη;

|
SHARE THIS
0
SHARES

Τρία χρόνια έχουν περάσει από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των αερογραμμών της Μαλαισίας το οποίο χάθηκε με τους επιβάτες και οι έρευνες δεν απέδωσαν. Τι συνέβη;  

Ήταν οκτώ Μαρτίου του 2014 όταν το αεροσκάφος Boeing 777, με 239 επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε ενώ εκτελούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ-Πεκίνο. Έκτοτε και παρά τη συνεχή προσπάθεια αλλά και τα σενάρια που κυκλοφορούσαν, δεν υπήρξε το παραμικρό στοιχείο. Το τελικό πόρισμα για την εξαφάνιση αναμένετα να δημοσιοποιηθεί τους επόμενους μήνες, αλλά το ερώτημα είναι τι θα λέει και κυρίως πού θα βασίζεται;

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «Με τα συντρίμμια του αεροσκάφους και τους καταγραφείς πτήσης να μην έχουν ακόμα βρεθεί, υπάρχει σημαντική έλλειψη βασικών στοιχείων». Σε απλά λόγια, δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη ώστε να γνωρίζουμε ποιος ήταν ο λόγος για τον οποίον αεροσκάφος παρέκκλινε της προγραμματισμένης πορείας του.

Υπήρξε μία τριεθνής προσπάθεια από τη Μαλαισία, την Κίνα και την Αυστραλία οι οποίες πήραν μέρος στις έρευνες. Συνολικά ελέγχθηκαν πάνω από 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στο νότιο Ινδικό Ωκεανό. Το αποτέλεσμα ήταν μηδενικό γι αυτό και η επιχείρηση αναβλήθηκε στις 17 Ιανουαρίου.

 

Το χρονικό της εξαφάνισης

Για να δοθεί καλύτερη εικόνα χρειάζεται να ανατρέξουμε στο χρονικό της εξαφάνισης του αεροσκάφους. Τότε, το Reuters είχε φτιάξει γράφημα με την πορεία του Boeing και τις ώρες με τα κυριότερα συμβάντα. Ας τα θυμηθούμε.

00:41 (τοπική ώρα Μαλαισίας) - Η πτήση MH370 απογειώνεται από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες, οι 227 από τους οποίους επιβάτες, και κατεύθυνση το Πεκίνο.

01:07 - Το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), πρόκειται για το σύστημα που μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για βλάβες ή διακοπή του συστήματος κατά την πτήση, σταματά να εκπέμπει. 

01:21 - Απενεργοποιούνται και οι τρανσπόντερ. Πρόκειται για τα όργανα που παρέχουν ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο για τη θέση και το ύψος του αεροπλάνου. Ταυτόχρονα το αεροσκάφος εξαφανίζεται από τις οθόνες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

02:15 - Η πρώτη σοβαρή ένδειξη για το πού βρίσκετα το αεροπλάνο. Μαλαισιανό στρατιωτικό ραντάρ εντοπίζει την πτήση νότια του Πουκέτ στα στενά της Μάλακα. Το περίεργο είναι πως βρίσκεται εκατοντάδες μίλια δυτικά από την τελευταία του γνωστή θέση. Δηλαδή έκανε ξαφνική αλλαγή πορείας, κατευθυνόμενο προς τη μαλαϊκή χερσόνησο και στη συνέχεια βορειοδυτικά.

07:24 - Το τυπικό του θέματος. Οι Μαλαισιανές αερογραμμές δημοσιεύουν δελτίο Τύπου σύμφωνα με το οποίο η πτήση MH370, η οποία έπρεπε να είχε προσγειωθεί στο Πεκίνο έχει εξαφανιστεί.

08:11 - Η τελευταία δορυφορική επικοινωνία με το αεροπλάνο. Τα συγκεκριμένα δεδομένα δεν επιτρέπουν τον γεωγραφικό εντοπισμό του, όμως δημιουργούν δύο πιθανούς διαδρόμους στους οποίους πιθανώς βρίσκεται το Boeing: το ένα από τη βόρεια Μαλαισία ως την κεντρική Ασία και το άλλο στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.

 

Οι βασικές θεωρίες για την εξαφάνιση

Το πρώτο σενάριο είναι εύλογα το δυστύχημα και πιο συγκεκριμένα λόγω τεχνικού προβλήματος. Ειδικοί αναφέρουν ότι λίγη ώρα μετά την απογείωση σημειώθηκε ξαφνική αποσυμπίεση στον θάλαμο του πιλοτηρίου. Το ίδιο είχε συμβεί και με τη συντριβή του Boeing της κυπριακής εταιρείας Helios, στο Γραμματικό της Αττικής, το 2005. Αυτή η θεωρία απαντά στη σιγή στην επικοινωνία αφού τόσο οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης θα έχασαν τις αισθήσεις τους, όσο και οι πιλότοι και το πλήρωμα χωρίς να προλάβουν να εκπέμψουν σήμα κινδύνου.

Το δεύτερο σενάριο κάνει λόγο για αεροπειρατεία και δη από Αφγανούς. Το αεροσκάφος οδηγήθηκε στα "τυφλά" και προσγειώθηκε σε αφγανικό έδαφος, ενώ οι επιβάτες κρατούνται ως όμηροι. Μάλιστα, παλαιότερα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι πηγή των μυστικών υπηρεσιών της Ρωσίας δεν απέκλεισαν αυτό το ενδεχόμενο και το αεροσκάφος βρίσκεται σε περιοχή του Αφγανιστάν, κοντά στα σύνορα με το Πακιστάν.

Στο τρίτο σενάριο υποστηρίζεται η αυτοκτονία του πιλότου. Φίλος του, πίστευε ότι ο πιλότος δεν ήταν "ψυχολογικά σταθερός", καθώς το διάστημα πριν την μοιραία πτήση είχε πολλά οικογενειακά προβλήματα.

Τέλος, σύμφωνα με μία άλλη θεωρία, το αεροσκάφος δεν ακολούθησε τον "νότιο" διάδρομο, εκεί δηλαδή όπου γίνονταν οι έρευνες, αλλά πέταξε προς το Βορρά, "κρυμμένο" πίσω από το σήμα που εξέπεμπε η πτήση 68 της Singapore Airlines,με προορισμό τη Βαρκελώνη. Έτσι πέταξε απαρατήρητο από τα ραντάρ και προσγειώθηκε σε κάποια τοποθεσία βόρεια της Ινδίας και του Αφγανιστάν.

Τα προβλήματα που υπάρχουν με αυτές τις θεωρίες είναι πολλά. Καταρχάς και πολύ βασικό, πού είναι τα κύρια συντρίμμια; Κάποια μεγάλα κομμάτια θα έπρεπε να έχουν εντοπισθεί. Επιπλέον, στις θεωρίες για την αερπειρατεία και την "κρυφή πτήση" δεν εξηγείται τι τελικά έγινε το αερολάνο, πώς χρησιμοποιήθηκε και πώς γίνεται να "κρυφτεί" ένα τόσο μεγάλο σκάφος, το οποίο μάλιστα το ψάχνουν σωστικά συνεργεία, στρατός αλλά και δορυφόροι. 

Οι θεωρίες συνωμοσίας και πάλι στο προσκήνιο

 Όπως ήταν αναμενόμενο, σε τέτοιες περιπτώσεις ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως οι περιβόητες θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες βέβαια αντέχουν μέχρι σήμερα. Σε αυτές "παρέλασαν" από μυστικές βάσεις των ΗΠΑ μέχρι... εξωγήινοι.

Τι λοιπόν κι αν οι ΗΠΑ διαψεύδουν ότι το αεροσκάφος της Malaysian Airlines προσγειώθηκε στην αμερικανική στρατιωτική βάση στο νησί Diego Garcia. Τι κι αν ο εκπρόσωπος της αμερικάνικης πρεσβείας στη Μαλαισία διέψευσε πολλάκις οποιαδήποτε "εμπλοκή" του αμερικάνικου στρατού στην υπόθεση. Μια σελίδα στο Facebook, η οποία εμφανίζεται ως η επίσημη σελίδα της βάσης ενημέρωνε ότι μερικά 24ωρα τόσο πριν όσο και μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις για μεταφορά προσωπικού από και προς το Diego Garcia. 

Φυσικά τούτο δεν αποδεικνύει πως αυτό έγινε για να υποδεχθεί το αεροπλάνο των μαλαισιανών αερογραμμών. Συν τοις άλλοις, εάν επρόκειτο για κάποια άκρως μυστική επιχείρηση, τότε αυτή θα διεξάγονταν με ιδιαίτερη προσοχή και καμία σελίδα δεν θα δημοσίευε κρίσιμες πληροφορίες, αυτό όμως ουδόλως ενδιαφέρει τους λάτρεις της συγκεκριμένης θεωρίας.

Σύμφωνα με μία άλλη θεωρία συνωμοσίας, η εξαφάνιση του αερσκάφους οφείλεται σε ηλεκτρονικό ή βιομηχανικό πόλεμο.Ανάμεσα στους επιβάτες υπήρχαν και 20 οι οποίοι εμφανίζονται ως ειδικοί στους υπολογιστές και εργάζονταν σε εταιρίας υψηλής τεχνολογίας.

Το όνομα Kinesis KL-02 σας λέει κάτι; Λοιπόν, πρόκειται για ένα μικροτσίπ το οποίο έχει πατεντάρει η εταιρία Freescale Malaysia. Αυτός ήταν ο λόγος που κάποιοι θα ήθελαν να εξαφανιστεί το συγκεκριμένο αεροσκάφος. Σε συνδυασμό με την προηγούμενη θεωρία, επιβάτες της πτήσης ήταν και 20 στελέχη της συγκεκριμένης εταιρίας. Η επιτυχία που θα είχε το υπέρ - μικροτσίπ εξόργισε τους ανταγωνιστές της εταιρίας, οι οποίοι θα έχαναν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτού του συνωμοσιολογικού σεναρίου. 

Όπου θεωρία συνωμοσίας οι Αμερικανοί πρώτοι. Πρόσφατη έρευνα του CNN και του ORC International, περίπου ένας στους δέκα Αμερικανούς πιστεύουν ότι η εξαφάνιση του Boeing έχει σχέση με τους εξωγήινους. Επιχειρήματα δεν υπάρχουν, με εξαίρεση το γεγονός ότι τα κινητά τηλέφωνα συγκεκριμένων επιβατών συνέχιζαν να είναι σε λειτουργία ώρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Τέλος, "υπάρχει" και το ασιατικό Τρίγωνο των Βερμούδων. Τοποθετείται στην ευρύτερη περιοχή του Βιετνάμ. Οι θιασώτες της θεωρίας χρησιμοποιούν ως επιχείρημα έναν απλό αντίλογο. Εάν την εποχή των δορυφόρων και των εξαιρετικά εξελιγμένων συστημάτων παρακολούθησης και έρευνας μπορούν να εντοπιστούν τα πάντα, και δη με μεγάλη ακρίβεια, τότε η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός τέτοιου αεροσκάφους μόνο ετσι εξηγείται.

Όπως και να 'χει πρόκειτα ιόντως για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπλοΐας. Όλες οι θεωρίες και τα σενάρια υπάρχουν στο  ibtimes.co.uk.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook