Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο βίντεο από τα συντρίμμια του υποβρύχιου σκάφους Titan, το οποίο κατέρρευσε κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού Ωκεανού πριν έναν χρόνο, με αποτέλεσμα 5 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους με τραγικό τρόπο.
Το βίντεο-ντοκουμέντο από το κατεστραμμένο υποβρύχιο δόθηκε στη δημοσιότητα, καθώς η αμερικανική ακτοφυλακή ξεκίνησε μια δεύτερη εβδομάδα ακροάσεων για τη διερεύνηση του θανατηφόρου συμβάντος και παροσουσιάζει το βαθυσκάφος να είναι σφηνωμένο στον βυθό του Ατλαντικού Ωκεανού, σε βάθος 3.778 μέτρα.
Όπως φαίνεται στα πλάνα, ένας ρομποτικός βραχίονας προσεγγίζει το υποβρύχιο, ενώ φαίνεται η μπουκαπόρτα του.
Το βίντεο, που τραβήχτηκε τον περασμένο Ιούνιο, δείχνει ένα τηλεχειριζόμενο όχημα να ανασύρει μέρος του σκάφους, το οποίο τελικά μεταφέρθηκε σε ασφαλή εγκατάσταση για ανάλυση. Το νέο βίντεο έρχεται μόλις μία εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση εικόνων που έδειχναν μέρος του υποβρυχίου στον πυθμένα του ωκεανού.
Εν τω μεταξύ, ο συνιδρυτής της εταιρείας δήλωσε ότι ελπίζει ότι το κέρδος από την καταστροφή και την τραγωδία θα είναι να εμπνεύσει ένα νέο ενδιαφέρον για την εξερεύνηση των θαλασσών, σύμφωνα με τον ιστότοπο 9news.com.
"Αυτό δεν μπορεί να είναι το τέλος της εξερεύνησης των βαθιών ωκεανών. Αυτό δεν μπορεί να είναι το τέλος των υποβρύχιων σκαφών βαθιάς κατάδυσης και δεν πιστεύω ότι θα είναι", δήλωσε ο επιχειρηματίας Guillermo Sohnlein, ο οποίος βοήθησε στην ίδρυση της OceanGate μαζί με τον Stockton Rush. Ο Sohnlein εγκατέλειψε τελικά την εταιρεία πριν από την καταστροφή του Titan τον Ιούνιο του 2023.
Ο Rush ήταν μεταξύ των πέντε ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους όταν το υποβρύχιο κατέρρευσε. Αν και ο Sohnlein εγκατέλειψε την εταιρεία στην Ουάσινγκτον πριν από χρόνια, μίλησε υπερασπιζόμενος τις προσπάθειές της μετά την κατάρρευση του υποβρυχίου.
Τη Δευτέρα κατέθεσε ότι η εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει έναν στόλο από τέσσερα ή πέντε υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης ικανά να μεταφέρουν πέντε άτομα σε βάθος 6 χιλιομέτρων.
"Θέλαμε να δώσουμε στην ανθρωπότητα μεγαλύτερη πρόσβαση στον ωκεανό, και συγκεκριμένα στa βάθη του ωκεανού", δήλωσε ο Sohnlein. Ο ίδιος κατέθεσε ότι η εταιρεία μηδένισε τη χρήση ανθρακονήματος επειδή ήθελε ένα ελαφρύ, λιγότερο δαπανηρό υποβρύχιο που δεν θα χρειαζόταν να είναι προσδεδεμένο σε ένα συγκεκριμένο μητρικό σκάφος.
Κανένας από τους υπάρχοντες κατασκευαστές υποβρυχίων δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εταιρείας, γεγονός που επέβαλε τη στροφή προς την κατασκευή δικών της υποβρυχίων, δήλωσε ο Sohnlein. Και είπε ότι η εταιρεία συνεργάστηκε στενά με την ακτοφυλακή κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
Ο Sohnlein είπε ότι είχε την ευκαιρία να βουτήξει με το Titan "πολλές φορές" και αρνήθηκε. Όπως ανέφερε, οι λόγοι που τον οδήγησαν ήταν ότι δεν ήθελε να στερήσει χώρο από πιθανούς πελάτες.
Να σημειωθεί πως η ακτοφυλακή ξεκίνησε νωρίτερα αυτόν τον μήνα μια δημόσια ακρόαση που αποτελεί μέρος μιας έρευνας υψηλού επιπέδου για τα αίτια της κατάρρευσης. Νωρίτερα κατά την ακρόαση, ο πρώην διευθυντής επιχειρήσεων της OceanGate, David Lochridge, δήλωσε ότι συγκρούστηκε συχνά με τον Rush και ότι ένιωθε ότι η εταιρεία ήταν αφοσιωμένη μόνο στην παραγωγή χρημάτων. "Η όλη ιδέα πίσω από την εταιρεία ήταν να βγάλει χρήματα", κατέθεσε ο Lochridge. "Υπήρχαν πολύ λίγα πράγματα που αφορούσαν την επιστήμη".
Ο Lochridge και άλλοι μάρτυρες περιέγραψαν την εικόνα μιας προβληματικής εταιρείας που ανυπομονούσε να βγάλει το αντισυμβατικά σχεδιασμένο σκάφος της στο νερό. Το ατύχημα πυροδότησε μια παγκόσμια συζήτηση σχετικά με το μέλλον της ιδιωτικής υποθαλάσσιας εξερεύνησης.
Ο Phil Brooks, πρώην διευθυντής μηχανικών της OceanGate που κατέθεσε τη Δευτέρα, δήλωσε ότι τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας περιλάμβαναν το γεγονός ότι ζητούσε από τους εργαζόμενους να παραιτηθούν από τους μισθούς τους για κάποια χρονικά διαστήματα με την υπόσχεση ότι θα τους καλύψουν στο μέλλον. Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας φάνηκε να επηρεάζουν τις αποφάσεις για την ασφάλεια, είπε.
"Ήταν σαφές ότι η εταιρεία ήταν οικονομικά πολύ πιεσμένη, με αποτέλεσμα να παίρνει αποφάσεις και να κάνει πράγματα που είχαν ως αποτέλεσμα, κατά την άποψή μου, να διακυβεύεται υπερβολικά η ασφάλεια", είπε.
Δείτε το βίντεο: