X

Wall Street Journal: Το μυστικό σχέδιο της Γερμανίας για την περίπτωση πολέμου με τη Ρωσία

Αποκάλυψη Wall Street Journal - Τι περιλαμβάνει σχέδιο 1.200 σελίδων που έχουν καταρτίσει Γερμανοί αξιωματικοί για την περίπτωση πολέμου με τη Ρωσία

Γράφει: TheToc team

Την ύπαρξη μυστικού σχεδίου της Γερμανίας για την πιθανότητα πολέμου με τη Ρωσία αποκαλύπτει η εφημερίδα Wall Street Journal με ένα εκτενές δημοσίευμα στο οποίο αναφέρει ότι πλέον, η πλευρά του Βερολίνου δίνει μάχη για το χρόνο για να το καταστήσει άμεσα εφαρμόσιμο.

Η εφημερίδα γράφει ότι "πριν από περίπου 2,5 χρόνια, δώδεκα ανώτεροι Γερμανοί αξιωματικοί συγκεντρώθηκαν σε ένα τριγωνικό στρατιωτικό συγκρότημα στο Βερολίνο για να εργαστούν πάνω σε ένα μυστικό σχέδιο για πόλεμο με τη Ρωσία.

Τι αποκαλύπτει η WSJ

Η ολοκληρωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 έθεσε τέλος σε δεκαετίες σταθερότητας στην Ευρώπη. Έκτοτε, στην περιοχή έχει ξεκινήσει την ταχύτερη στρατιωτική ανάπτυξη από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Αλλά η έκβαση ενός μελλοντικού πολέμου δεν θα εξαρτηθεί μόνο από τον αριθμό των στρατευμάτων και των όπλων στο πεδίο.

Θα εξαρτηθεί επίσης, από την επιτυχία της μνημειώδους υλικοτεχνικής επιχείρησης στην καρδιά του "Επιχειρησιακού Σχεδίου Γερμανία" ("Operation Plan Germany-OPLAN"), του απόρρητου εγγράφου 1.200 σελίδων που συντάχθηκε πίσω από τους αδιάκριτους τοίχους των στρατώνων Julius Leber.

Το σχέδιο περιγράφει λεπτομερώς πώς έως και 800.000 γερμανικά, αμερικανικά και άλλα στρατεύματα του ΝΑΤΟ θα μεταφερθούν ανατολικά προς την πρώτη γραμμή. Στην έκθεση των ανώτερων στρατιωτικών έχουν χαρτογραφηθεί τα λιμάνια, τα ποτάμια, τα σιδηροδρομικά δίκτυα και οι δρόμοι μέσω των οποίων θα χρειαστεί να ταξιδέψουν αλλά και το πώς θα εφοδιάζονται και θα προστατεύονται καθ' οδόν.

Σε υψηλότερο επίπεδο, το σχέδιο αποτελεί την πιο ξεκάθαρη μέχρι σήμερα εκδήλωση αυτού που οι συντάκτες του αποκαλούν "συνολική προσέγγιση όλης της κοινωνίας για τον πόλεμο".

Αυτή η θολή γραμμή μεταξύ του πολιτικού και του στρατιωτικού χώρου σηματοδοτεί την επιστροφή σε μια νοοτροπία του Ψυχρού Πολέμου, αλλά έχει επικαιροποιηθεί ώστε να λαμβάνει υπόψη τις νέες απειλές και τα εμπόδια - από την ετοιμόρροπη υποδομή της Γερμανίας έως την ανεπαρκή νομοθεσία και έναν μικρότερο στρατό - που δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή.

Γερμανοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι αναμένουν ότι η Ρωσία θα είναι έτοιμη και πρόθυμη να επιτεθεί στο ΝΑΤΟ το 2029. Ωστόσο, μια σειρά από περιστατικά κατασκοπείας, επιθέσεις δολιοφθοράς και εισβολή στον εναέριο χώρο στην Ευρώπη, πολλά από τα οποία αποδίδονται στη Μόσχα από τις δυτικές μυστικές υπηρεσίες, υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να προετοιμάζεται να επιτεθεί νωρίτερα.

Οι αναλυτές πιστεύουν επίσης, ότι μια πιθανή ανακωχή στην Ουκρανία, για οποία ασκούν πιέσεις οι ΗΠΑ, θα μπορούσε να απελευθερώσει χρόνο και πόρους για τη Ρωσία ώστε να προετοιμάσει μια κίνηση εναντίον των μελών του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη.

Εάν καταφέρουν να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα της Ευρώπης, οι συντάκτες του σχεδίου πιστεύουν ότι δεν μπορούν απλώς να διασφαλίσουν τη νίκη, αλλά και να καταστήσουν τον πόλεμο λιγότερο πιθανό.

Εξηγώντας ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της γερμανικής κοινωνίας απέναντι στο ζήτημα του πολέμου και του στρατού, η WSJ σημειώνει ότι οι υποδομές της χώρας δεν είναι πάντα στην καλύτερη κατάσταση.

Οι λεγόμενες υποδομές διπλής χρήσης ήταν ο κανόνας στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Όπως ακριβώς η υποχρεωτική στράτευση σήμαινε ότι η πολιτική και η στρατιωτική ζωή ήταν αλληλένδετες, οι αυτοκινητόδρομοι, οι γέφυρες, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και τα λιμάνια σχεδιάστηκαν για να χρησιμεύσουν ως στρατιωτικές υποδομές, εάν χρειαζόταν.

Στη συνέχεια, ο Ψυχρός Πόλεμος τελείωσε, όπως και η ανάγκη για υποδομές διπλής χρήσης. Οι σήραγγες και οι γέφυρες που κατασκευάστηκαν μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου είναι συχνά πολύ στενές ή όχι τόσο ανθεκτικές για να διεθέλθουν από αυτές νηοπομπές. Και σημειώνεται χαρακτηριστικά, ότι το 2009, το Βερολίνο απέσυρε τις απαιτήσεις για πινακίδες που έδειχναν ότι οι δρόμοι μπορούσαν να υποστηρίξουν στρατιωτικά οχήματα.

Αλλά ακόμα και οι υποδομές της εποχής του Ψυχρού Πολέμου δεν είναι πάντα αξιοποιήσιμες. Το Βερολίνο εκτιμά ότι το 20% των αυτοκινητοδρόμων και πάνω από το ένα τέταρτο των γεφυρών των αυτοκινητοδρόμων χρειάζονται επισκευές λόγω χρόνιας αποεπένδυσης. Τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής Θάλασσας της Γερμανίας χρειάζονται εργασίες αξίας 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για αναβαθμίσεις διπλής χρήσης, όπως ενισχύσεις αποβάθρων, σύμφωνα με την ομοσπονδία γερμανικών θαλάσσιων λιμένων.

Τέτοια ανομοιομορφία θα περιόριζε την ελευθερία κινήσεων του στρατού σε περίπτωση πολέμου. Αλλά όπως αναφέρεται, τα σημεία φραγής στον χάρτη κινητικότητας του στρατού είναι από τα πιο καλά φυλαγμένα μυστικά του σχεδίου.

Ένα πρόσφατο, ελάχιστα γνωστό αλλά με σημαντικές συνέπειες περιστατικό υπογραμμίζει το πρόβλημα.

Τη νύχτα της 25ης Φεβρουαρίου 2024, το "Rapida", ένα φορτηγό πλοίο με ολλανδική σημαία, χτύπησε μία σιδηροδρομική γέφυρα πάνω από τον ποταμό Χούντε στη βορειοδυτική Γερμανία, διακόπτοντας τη σιδηροδρομική κυκλοφορία. Η σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn ανήγειρε μια προσωρινή γέφυρα που άνοιξε δύο μήνες αργότερα, μόνο και μόνο για να χτυπηθεί από ένα άλλο πλοίο τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, με αποτέλεσμα να διακοπεί ξανά η σιδηροδρομική κυκλοφορία για έναν ακόμη μήνα.

Αν και τα περιστατικά αυτά απασχόλησαν μόνο τα τοπικά ΜΜΕ, στο ΝΑΤΟ χτύπησαν καμπανάκι. Και ο λόγος ήταν ότι η συγκεκριμένη γέφυρα βρίσκεται στη μοναδική σιδηροδρομική σύνδεση που εξυπηρετούσε το λιμάνι του Νόρντενχαμ στη Βόρεια Θάλασσα, τον μόνο τερματικό σταθμό στη Βόρεια Ευρώπη που είχε άδεια εκείνη την εποχή για να χειρίζεται όλες τις αποστολές πυρομαχικών προς την Ουκρανία.

Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις οι αξιωματούχοι ασφαλείας δεν βρήκαν σημάδια εγκληματικής ενέργειας.

Βραχυπρόθεσμα, η βελτίωση της ανθεκτικότητας των υποδομών σημαίνει αξιοποίηση στο έπακρο των υφιστάμενων οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων. Μακροπρόθεσμα, το Βερολίνο στοχεύει να δαπανήσει 166 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2029 σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 100 δισεκατομμυρίων ευρώ στους παραμελημένους σιδηροδρόμους, και να δώσει προτεραιότητα στις υποδομές διπλής χρήσης.

Στο δημοσίευμα σημειώνεται επίσης, ότι οι ανεπάρκειες της νομοθεσίας που έχει ψηφιστεί σε καιρό ειρήνης έχουν δυσκολέψει τη Γερμανία να προστατευθεί από δολιοφθορές. Στο πολυσέλιδο επιχειρησιακό σχέδιο, μια από τις μεγαλύτερες απειλές που αναφέρονται είναι ακριβώς αυτές οι δολιοφθορές. Δεκάδες επιθέσεις, από εμπρησμούς έως βανδαλισμούς καλωδίων, με στόχο το σιδηροδρομικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια. Οι προσπάθειες αντιμετώπισης τους γίνονται με τη βοήθεια της δικαιοσύνης. Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο, δικαστήριο του Μονάχου φυλάκισε έναν άνδρα για σχεδιασμό δολιοφθοράς στρατιωτικών εγκαταστάσεων και σιδηροδρομικών υποδομών για λογαριασμό της Ρωσίας.

Οι εγχώριες υπηρεσίες πληροφοριών της Γερμανίας δήλωσαν ότι διεξήγαγαν σχεδόν 10.000 ελέγχους ιστορικού υπαλλήλων για φορείς εκμετάλλευσης κρίσιμων υποδομών μόνο πέρυσι.

"Εάν η Γερμανία πρόκειται να γίνει ο κόμβος του ΝΑΤΟ, τότε ως εχθρός, θα ήθελα να το στοχεύσω αυτό: να μπλοκάρω τα λιμάνια, να διακόψω την ηλεκτροδότηση, να διαταράξω τους σιδηροδρόμους", δήλωσε ο Πολ Στρόμπελ, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Quantum Systems, μιας εταιρείας κατασκευής drones επιτήρησης η οποία βρίσκεται σε συνομιλίες με την Bundeswehr, τις ένοπλες δυνάμεις της Γερμανίας, για την παροχή προστασίας νηοπομπών και υποδομών στο πλαίσιο του "Επιχειρησιακού Σχεδίου".

Η Quantum Systems, μία από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα της άμυνας της Γερμανίας, έχει παραδώσει εκατοντάδες drones στη Μολδαβία και τη Ρουμανία και χιλιάδες πετούν στην Ουκρανία καθημερινά. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχει πουλήσει μόνο 14 στην Bundeswehr. Ποιος είναι ο λόγος; Η απαρχαιωμένη νομοθεσία, είναι η απάντηση της WSJ.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που πωλούνται στον γερμανικό στρατό δεν μπορούν να πετούν πάνω από κατοικημένες περιοχές. Ο νόμος απαιτεί επίσης, να έχουν φώτα θέσης. "Κάτι που έχει νόημα για πολιτική χρήση, αλλά ακυρώνει τον σκοπό σε στρατιωτικό περιβάλλον", λέει ο Στρόμπελ. Ο γερμανικός στρατός αισιοδοξεί ότι αυτό θα αλλάξει. "Λαμβάνοντας υπόψη ότι ξεκινήσαμε με μια λευκή σελίδα στις αρχές του 2023, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το πού βρισκόμαστε σήμερα", δήλωσε ο αξιωματικός και συν-συγγραφέας του OPLAN.

Σε κάθε περίπτωση, "οι απειλές είναι πραγματικές" όπως δήλωσε ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς σε επικεφαλής μεγάλων επιχειρήσεων της Γερμανίας τον Σεπτέμβριο, για να συμπληρώσει: "Δεν βρισκόμαστε σε πόλεμο, αλλά δεν ζούμε πλέον σε καιρό ειρήνης".

Διαβάστε Επίσης