To υποβρύχιο Titan με τους πέντε επιβαίνοντες, που την Κυριακή 18 Ιουνίου κατέβηκε στα βάθη του Ατλαντικού Ωκεανού για να μελετήσει από κοντά τον Τιτανικό, ακόμη αγνοείται, με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν. Το πιο διάσημο ναυάγιο στον κόσμο βρίσκεται 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, ένα βάθος που δύσκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό από τον ανθρώπινο νου.
Γι' αυτόν τον λόγο, το κανάλι στο YouTube "MetaBallStudios" δημιούργησε ένα βίντεο για να δείξει το ναυάγιο του Τιτανικού, αλλά και τα υπόλοιπα μέσα και μέγιστα βάθη στους διάφορους ωκεανούς, θάλασσες αλλά και μεγάλες λίμνες του πλανήτη μας, συγκρίνοντάς τα με εμβληματικά μνημεία που έχει κατασκευάσει ο άνθρωπος.
Ειδικότερα, στο βίντεο γίνεται σύγκριση του βάθους, με τον Πύργο του Άιφελ, με το Άγαλμα της Ελευθερίας ή με το ψηλότερο κτίριο στο κόσμο, το Μπουρτζ Χαλίφα κ.α.. Τίποτα απ' όλα αυτά όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με το βάθος των 3.800 μέτρων όπου βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού ή τα ακόμα μεγαλύτερα βάθη που παρουσιάζονται στο συγκεκριμένο βίντεο.
Ελπίδες για το αγνοούμενο υποβρύχιο στον Τιτανικό μετά τους ήχους κάτω από το νερό
Να υπενθυμίσουμε ότι οι υπθαλάσσιοι "θόρυβοι" που έπιασαν τα σόναρ καναδικών αεροπλάνων τα οποία μετέχουν στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αγνοούμενο υποβρύχιο Titan που έχει χαθεί από τα ραντάρ από την Κυριακή επέτρεψαν σε αρκετούς να εκφράσουν ελπίδες για θετική έκβαση.
Η επίσημη ανακοίνωση από την Ακτοφυλακή της Βοστώνης είναι ωστόσο ότι "οι έρευνες θα συνεχιστούν για όσο διάστημα υπάρχει η πιθανότητα να βρεθούν επιζώντες".
Στη μάχη ενάντια στο χρόνο ρίχνεται και το εξειδικευμένο γαλλικό σκάφος Atalante, εξοπλισμένο με ρομπότ βαθέων υδάτων που μπορεί να αναπτυχθεί για να ερευνήσει τα βάθη στα οποία βρίσκεται ο Τιτανικός - περίπου 3.800 μέτρα.
Τι ανακοινώθηκε για τους "θορύβους"
"Καναδικά αεροπλάνα P-8 εντόπισαν θορύβους κάτω από το νερό στη ζώνη έρευνας. Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις με ROV (σ.σ.: τηλεκατευθυνόμενο όχημα) μεταφέρθηκαν στο σημείο για να επιχειρηθεί να διερευνηθεί η προέλευση των θορύβων", ανακοίνωσε μέσω του Twitter η αμερικανική Ακτοφυλακή.
Οι έρευνες με ROV "είχαν αρνητικά αποτελέσματα, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται", πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής των ερευνών, αντιναύαρχος Τζον Μάουγκερ μιλώντας στο αμερικανικό CBS News τόνισε ότι "η αναζήτηση είναι "απίστευτα περίπλοκη" καθώς και ότι είναι σημαντικό το ότι η διεθνής κοινότητα συνεργάζεται για να βρεθεί το υποβρύχιο.
Αναφερόμενος στο αεροσκάφος που ανίχνευσε μέσω σόναρ τους "θορύβους" μέσα σοτ νερό, υπογράμμισε ότι "δεν γνωρίζουμε την πηγή αυτών των θορύβων".
Ο Αμερικανός αντιναύαρχος εξήγησε ότι "στον βυθό, στην τοποθεσία του ναυαγίου του Τιτανικού, βρίσκονται πολλά μεταλλικά αντικείμενα τα οποία θα μπορούσαν να είναι η πηγή του θορύβου".
Ο θόρυβος είναι "ένας στόχος για εμάς, ένα κεντρικό στοιχείο που πρέπει να ερευνήσουμε" με τη βοήθεια των σκαφών που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ θα αυξηθούν και τα πτητικά μέσα, όπως είπε.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τη συνέντευξη του επικεφαλής των ερευνών στο CBSNews:
Ειδικοί, επιστημονικοί συντάκτες του BBC, που αναλύουν όλα τα στοιχεία εξηγούν ότι αν δεν έχει συμβεί κάποιο καταστροφικό γεγονός που να προκάλεσε ζημιά στο σκάφος - όπως ένα ρήγμα στη γάστρα του σκάφους ή μία φωτιά, είναι πιθανό να βρεθεί είτε στην επιφάνεια της θάλασσας είτε στον βυθό.
Αν βρίσκεται σε μεγάλο βάθος, ενδέχεται να έχει κολλήσει σε κάποιο σημείο. Ανησυχία που εκφράζεται είναι ότι τα υποβρύχια ρεύματα μπορεί να το παρέσυραν στα συντρίμμια του Τιτανικού.
"Πρέπει κάθε ακριβώς της ώρας και κάθε και μισή να χτυπάς με μανία επί τρία λεπτά"
Ο καίριος ρόλος του Γάλλου εξερευνητή και πρώην αξιωματικού του γαλλικού πολεμικού ναυτικού, Πολ-Ανρί Ναρζολέ μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος. Ο εμπειρογνώμονας έρευνας και διάσωσης υποβρυχίων από την Αυστραλία, Φρανκ Όουεν, εξηγεί γιατί.
Μιλώντας στο BBC τόνισε ότι "οι ελπίδες του αναπτερώθηκαν σημαντικά" όταν πληροφορήθηκε τις αναφορές για την ανίχνευση "θορύβων" από πλωτούς ανιχνευτές ήχου.
"Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό", εξήγησε. "Πρώτον, στο σκάφος αυτό βρίσκεται ένας συνταξιούχος δύτης του γαλλικού ναυτικού. Γνωρίζει το πρωτόκολλο ώστε να προσπαθήσει να ειδοποιήσει τις ομάδες έρευνες και διάσωσης. Πρέπει κάθε ακριβώς της ώρας και κάθε και μισή να χτυπάς με μανία επί τρία λεπτά".
Ο Αυστραλός εμπειρογνώμονας εξήγησε επίσης ότι το σήμα αυτό που λαμβάνεται από το σόναρ στην επιφάνεια μπορεί να υποδηλώνει ότι το ίδιο το υποβρύχιο μπορεί να βρίσκεται κοντά ή στην επιφάνεια.
"Κάτω από περίπου 180 μέτρα, η θερμοκρασία του νερού πέφτει πολύ γρήγορα", εξήγησε. "Αυτό δημιουργεί ένα στρώμα που κάνει το ηχητικό σήμα να αναπηδά. Αλλά αν βρίσκεται στο ίδιο βάθος, τείνει να κατευθύνεται σε ευθεία".
Επίσης, είπε ότι ακόμα κι αν το υποβρύχιο Titan βρίσκεται στην επιφάνεια, θα είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστεί καθώς είναι ένα πολύ μικρό, λευκό σκάφος.
Την ίδια ώρα η OceanGate, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του υποβρυχίου, δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις σχετικά με τις συνθήκες υπό τις οποίες χάθηκε το Titan, εντός του οποίου βρίσκεται και ο διεθύνων σύμβουλος της εταιρείας.