
Έναν χρόνο μετά τη βύθιση του ιστιοφόρου Bayesian στη Σικελία με επτά νεκρούς, μεταξύ των οποίων και ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, κορυφαίος ειδικός σε θέματα θαλασσίων διασώσεων υποστηρίζει ότι η τύχη των θυμάτων θα μπορούσε να ήταν πολύ διαφορετική.
Από όταν το "αβύθιστο", όπως θεωρούνταν, superyacht μήκους 56 μέτρων βρέθηκε στον βυθό της θάλασσας στα ανοιχτά της Σικελίας ξεκίνησε ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι θεωριών, σεναρίων και αναλύσεων για τα αίτια του σοκαριστικού ναυαγίου.
Ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ιδιοκτήτης του γιοτ αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών, και η 18χρονη κόρη του Χάνα ήταν μεταξύ των θυμάτων. Γεγονός είναι ότι οι Ιταλοί διασώστες προσπάθησαν να σώσουν τους έξι επιβάτες και ένα αγνοούμενο τότε μέλος του πληρώματος, αλλά οι προσπάθειές τους απέτυχαν.

Ωστόσο, ο έμπειρος Νοτιοαφρικανός καπετάνιος Νικ Σλόαν υποστηρίζει ότι εάν είχε ξεκινήσει αμέσως μια εκτεταμένη επιχείρηση διάσωσης έξι από τα παγιδευμένα θύματα θα είχαν πολλές πιθανότητες να είχαν επιβιώσει. Όπως υποστήριξε μιλώντας στην Daily Mail, οι μετέπειτα έρευνες έδειξαν ότι όλοι εκτός από έναν, τον 59χρονο σεφ του Bayesian, Ρεκάλντο Τόμας, βρήκαν θύλακες αέρα μέσα στο κύτος, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν πέθαναν αμέσως μετά τη βύθιση του πολυτελούς σκάφους στον πυθμένα της θάλασσας.
Εκτός από τον 59χρονο Λιντς και τη 18χρονη Χάνα, στο ναυάγιο του Bayesian πνίγηκαν και ο 71χρονος Τζόναθαν Μπλούμερ, η σύζυγός του Τζούντι, 70 ετών, ο δικηγόρος Κρις Μορβίλο 59 ετών, και η 57χρονη σύζυγός του Νέδα.

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, λέει ειδικός στις θαλάσσιες διασώσεις
Όλα τα θύματα βρέθηκαν σε δύο καμπίνες στο κάτω κατάστρωμα του Bayesian. Όταν άνεμοι 80 μιλίων την ώρα χτύπησαν την πλώρη του γιοτ, προκαλώντας την βίαιη κλίση σε γωνία 90 μοιρών στη δεξιά πλευρά του, ο Λιντς και τα δύο ζευγάρια των καλεσμένων του αναζήτησαν καταφύγιο σε μια καμπίνα στην αριστερή πλευρά του πλοίου.

Η Χάνα Λιντς βρισκόταν σε ξεχωριστή καμπίνα, επίσης στην αριστερή πλευρά του πλοίου.
Ο Νοτιοαφρικανός ειδικός που ηγήθηκε της επιχείρησης διάσωσης για το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia το οποίο είχε βυθιστεί τον Ιανουάριο του 2012 στο Τυρρηνικό Πέλαγος, στα ανοικτά των ανατολικών ακτών του νησιού Τζίλιο, δήλωσε ότι η ανακάλυψη των θυλάκων αέρα πιθανότατα κράτησε τους έξι ζωντανούς για ένα χρονικό διάστημα, ενώ το πλοίο γέμιζε με νερό και τελικά, βυθίστηκε.

Ο Νικ Σλόαν τόνισε στην Daily Mail ότι όταν οι δύτες έφτασαν στο σημείο, παρεμποδίστηκαν από τον εξοπλισμό κατάδυσης που τους επέτρεπε να παραμείνουν μόνο για περιορισμένο χρόνο στον πυθμένα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που το θεωρεί κρίσιμο καθώς υποστηρίζει ότι εξαιτίας της αδυναμίας των πρώτων δυτών να παραμείνουν για πολλή ώρα στο ναυάγιο, χάθηκε πολύτιμος χρόνος.

Οι διασώστες μπόρεσαν να παραμείνουν μόνο 10 λεπτά στο βάθος των 50 μέτρων όπου είχε καταλήξει το Bayesian, γεγονός που έκανε τη διαδικασία αναζήτησης εντός του σκάφους εξαιρετικά αργή.
Οι δύτες είχαν να αντιμετωπίσουν συντρίμμια που επέπλεαν, σχοινιά και έπιπλα μέσα στο σκάφος καθώς προχωρούσαν προς τους χαμηλότερους χώρους. Όλο αυτό το διάστημα, η ποσότητα οξυγόνου στον θύλακα αέρα μειωνόταν και αντίστροφα αυξάνονταν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr