X

Σάλος με το rebranding της Jaguar και τον "γκουρού" του μάρκετινγκ που έκανε ξαφνικά woke τη μάρκα - σύμβολο του πλούτου

Η ολική αλλαγή οπτικής ταυτότητας της πολυτελούς μάρκας αυτοκινήτων Jaguar προκαλεί αντιδράσεις - Πολύχρωμη, πολυσυλλεκτική, συμπεριληπτική και χωρίς ιαγουάρο

Γράφει: TheToc team

Όλα ξεκίνησαν από το λανσάρισμα της νέας διαφημιστικής εκστρατείας της εμβληματικής μάρκας αυτοκινήτων Jaguar. Το κεντρικό σλόγκαν της εκστρατείας που επιχειρεί το rebrandig της εταιρείας-σύμβολο πλούτου και ισχύος είναι "Copy nothing", ("Μην αντιγράφετε τίποτα").

Η εκστρατεία σχεδιάστηκε και λανσαρίστηκε ενόψει της κυκλοφορίας των νέων μοντέλων της εταιρείας που έχει ανακοινωθεί ότι θα κυκλοφορήσουν το 2025.

Στο βίντεο βλέπουμε ένα εντελώς ασυνήθιστο θέαμα από ό,τι γνωρίζαμε έως τώρα για τις διαφημίσεις πολυτελών αυτοκινήτων. Μια ομάδα "πολύχρωμων" ανθρώπων σε φόντο ροζ, ντυμένοι με παστέλ και φωτεινά, έντονα χρώματα, που κυριαρχούν, δίνει νόημα στο κεντρικό σλόγκαν. Καθώς εναλλάσσονται τα πλάνα, στην οθόνη προβάλλονται φράσεις όπως "σπάστε τα καλούπια" και "ζήστε έντονα".

Στο τέλος η ποικιλόμορφη ομάδα σηκώνεται από το σημείο όπου όλοι μαζί κάθονταν και αποκαλύπτεται ένας βράχος που, στο σχήμα, θυμίζει το αιλουροειδές, τον ιαγουάρο, που είναι ταυτισμένος με τη Jaguar.

Ο Αμερικανός γκουρού του μάρκετινγκ που τα άλλαξε όλα

Πίσω από το rebranding της Jaguar, για το οποίο έχει εργαστεί μια τεράστια ομάδα 800 ανθρώπων και που έχει προκαλέσει σάλο καθώς θεωρείται ότι υιοθετεί μια woke αισθητική, βρίσκεται ο Αμερικανός γκουρού του μάρκετινγκ, Σαντίνο Πιετροσάντι.

Ο Σαντίνο Πιετροσάντι, είναι ο εγκέφαλος της αλλαγής επωνυμίας του εμβληματικού αυτοκινήτου Jaguar. Μια αλλαγή στην εικόνα και το λογότυπο που έχει προκαλέσει σάλο. Ο Πιετροσάντι κατηγορείται ότι οι αλλαγές του συνιστούν woke στροφή.

Σε πρόσφατη ομιλία του, εξηγώντας τη φιλοσοφία των αλλαγών που φέρνει είχε πει ότι πρόκειται για "μια κουλτούρα όπου οι υπάλληλοί μας θα μπορούν να φέρνουν τον αυθεντικό εαυτό τους στη δουλειά. Και βρισκόμαστε σε ένα δικό μας ταξίδι μετασχηματισμού, οδηγούμενοι από την πίστη στη διαφορετικότητα, την ένταξη, τη δημιουργικότητα, την πολιτική και το πιο σημαντικό για τη δράση. Εντός της επιχείρησης, έχουμε δημιουργήσει ομάδες προώθησης των δικαιωμάτων όπως το Pride, ενώ προωθούμε τις γυναίκες μηχανικούς. Έχουμε ξεκινήσει σημαντικές αναθεωρήσεις πολιτικής, για να προωθήσουμε την ισότητα και την υποστήριξη των κοινοτήτων μας που αγκαλιάζουν την ατομικότητα ως υπερδύναμή μας".

Από το νέο λόγκο της Jaguar απουσιάζει ο ιαγουάρος.
Φωτογραφία πρωτοτύπου από τα ηλεκρικά μοντέλα που αναμένονται το 2025.

Κάποιοι κατηγορούν τον Πιετροσάντι για υποκρισία καθώς στο γκαράζ του σπιτιού του εντοπίστηκε μια vintage Jaguar της σειράς F.

Η vintage Jaguar του Πιετροσάντι και του συζύγου του.
O Πιετροσάντι με τον σύζυγό του.

Άλλοι γράφουν κάτω από την ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό της εταιρείας "Go woke, go broke" ("Γίνε woke, θα φαληρίσεις"). Η Jaguar απαντά με μια ευγενική φράση: "Ευχαριστούμε. Θα μεταφέρουμε τα σχόλιά σας στην ομάδα μας".

Διαβάστε Επίσης