Μια αίθουσα δεξιώσεων γεμάτη με καλοδιατηρημένες τοιχογραφίες που απεικονίζουν χαρακτήρες εμπνευσμένους από τον Τρωικό πόλεμο ανακαλύφθηκε στα ερείπια της Πομπηίας σε μια από τις πιο εντυπωσιακές ανακαλύψεις που έγιναν ποτέ σε αρχαιολογικό χώρο της νότιας Ιταλίας.
Η αίθουσα μήκους 15 μέτρων και πλάτους έξι μέτρων βρέθηκε σε μια ιδιωτική κατοικία στη Via di Nola, που ήταν ο μεγαλύτερος δρόμος της αρχαίας Πομπηίας, κατά τη διάρκεια ανασκαφών στην περιοχή Regio IX της τοποθεσίας.
Το "μαύρο δωμάτιο", που ονομάστηκε έτσι από τους αρχαιολόγους λόγω του χρώματος των τοίχων του που πιθανότατα είχαν βαφτεί έτσι για να καλύπτεται η βρωμιά από την αιθάλη από τις λάμπες λαδιού, ήταν ένα "εκλεπτυσμένο σκηνικό για διασκέδαση σε ευχάριστες στιγμές".
Οι τοίχοι της αίθουσας είναι διακοσμημένοι με έργα τέχνης εμπνευσμένα από τους ήρωες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Αναμεσά τους είναι η Ελένη της Τροίας και ο Πάρης και στην τοιχογραφία απεικονίζεται η στιγμή που συναντιούνται για πρώτη φορά, πριν τη φυγή τους που σύμφωνα με το μύθο πυροδότησε τον Τρωικό πόλεμο.
Στην τοιχογραφία είναι ζωγραφισμένος κι ένας σκύλος ενώ υπάρχει και μια ελληνική επιγραφή που γράφει "Αλέξανδρος", το άλλο όνομα του πρίγκιπα Πάρη.
Μια άλλη τοιχογραφία απεικονίζει τον Έλληνα θεό Απόλλωνα να προσπαθεί να γοητεύσει την ιέρεια Κασσάνδρα.
Στις προσπάθειές του να την αποπλανήσει, ο Απόλλωνας της είχε δώσει τη δύναμη να προβλέπει το μέλλον, αλλά όταν τον απέρριψε, την διέβαλε για να μην πιστέψει κανείς τις προβλέψεις της. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μπει είναι δυνατό να ματαιωθεί η τραγική έκβαση μιας μάχης που είχε προφητεύσει η Κασσάνδρα, η οποία μετά τον βιασμό της κατά τη διάρκεια του πολέμου της Τροίας κατέληξε σκλάβα.
Ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, δήλωσε ότι η λειτουργία κάθε μυθολογικής φιγούρας ήταν να διασκεδάζουν τους επισκέπτες και να δίνουν αφορμές για συζήτηση κατά τη διάρκεια των γιορτών.
"Στην πραγματικότητα, αναφέρονται στη σχέση μεταξύ ατόμου και μοίρας: η Κασσάνδρα που βλέπει το μέλλον αλλά κανείς δεν την πιστεύει, ο Απόλλωνας που τάσσεται με τους Τρώες ενάντια στους Έλληνες εισβολείς, αλλά παρότι είναι θεός, δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη νίκη, η Ελένη και ο Πάρης. που, παρά τον πολιτικά λανθασμένο έρωτά τους, είναι η αιτία του πολέμου ή ίσως απλώς μια πρόφαση".
Και πρόσθεσε: "Οι άνθρωποι συναντιόνταν για να δειπνήσουν μετά τη δύση του ηλίου. Το φως των λαμπτήρων που τρεμοπαίζουν είχαν ως αποτέλεσμα να κάνουν τις εικόνες να μοιάζουν ότι κινούνται, ειδικά μετά από μερικά ποτήρια καλό κρασί από την Καμπάνια".