X

Υποβρύχιο στον Τιτανικό: Ολες οι ελπίδες στο γαλλικό βαθυσκάφος Victor - Θα καταδυθεί σε μια ύστατη απόπειρα διάσωσης

Οι υποθαλάσσιοι "θόρυβοι" δεν έχουν αποκτήσει ταυτότητα - Οι έρευνες για το υποβρύχιο θα συνεχιστούν για όσο θα υπάρχουν πιθανότητες να βρεθούν επιζώντες.

Γράφει: TheToc team

Οι υποθαλάσσιοι "θόρυβοι" που έπιασαν τα σόναρ καναδικών αεροπλάνων τα οποία μετέχουν στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αγνοούμενο υποβρύχιο Titan που έχει χαθεί από τα ραντάρ από την Κυριακή επέτρεψαν σε αρκετούς να εκφράσουν ελπίδες για θετική έκβαση.

Η επίσημη ανακοίνωση από την Ακτοφυλακή της Βοστώνης είναι ωστόσο ότι "οι έρευνες θα συνεχιστούν για όσο διάστημα υπάρχει η πιθανότητα να βρεθούν επιζώντες".

Στη μάχη ενάντια στο χρόνο ρίχνεται και το εξειδικευμένο γαλλικό ωκεανογραφικό σκάφος Atalante, εξοπλισμένο με ρομπότ βαθέων υδάτων.

Το γαλλικό σκάφος έρευνας και διάσωσης Atalante που θα συνδράμει στις έρευνες.

To ρομποτικό βαθυσκάφος (ROV) Victor 6000 μπορεί να αναπτυχθεί για να ερευνήσει τα βάθη στα οποία βρίσκεται ο Τιτανικός - περίπου 3.800 μέτρα.

Στο πίσω μέρος του Atalante "κρέμεται" το ρομποτικό βαθυσκάφος Victor 6000.

Για τον χειρισμό του Victor 6000 απαιτείται 25μελές πλήρωμα ενώ έχει αυτονομία 72 ωρών ώστε να μπορεί να επιχειρεί χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει.

Το κέντρο ελέγχου μέσα στο Atalante.

Το Victor 6000 δεν είναι σε θέση να ανασύρει το αγνοούμενο υποβρύχιο Titan. Ο ρόλος τους είναι να συνδράμει στον εντοπισμό του.

Το γαλλικό ωκεανογραφικό ROV Victor 6000, (φωτογραφία αρχείου)

Τι ανακοινώθηκε για τους "θορύβους"

"Καναδικά αεροπλάνα P-8 εντόπισαν θορύβους κάτω από το νερό στη ζώνη έρευνας. Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις με ROV (σ.σ.: τηλεκατευθυνόμενο όχημα) μεταφέρθηκαν στο σημείο για να επιχειρηθεί να διερευνηθεί η προέλευση των θορύβων", ανακοίνωσε μέσω του Twitter η αμερικανική Ακτοφυλακή.

Οι έρευνες με ROV "είχαν αρνητικά αποτελέσματα, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται", πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής των ερευνών, αντιναύαρχος Τζον Μάουγκερ μιλώντας στο αμερικανικό CBS News τόνισε ότι "η αναζήτηση είναι "απίστευτα περίπλοκη" καθώς και ότι είναι σημαντικό το ότι η διεθνής κοινότητα συνεργάζεται για να βρεθεί το υποβρύχιο.

Αναφερόμενος στο αεροσκάφος που ανίχνευσε μέσω σημαδούρας σόναρ τους "θορύβους" μέσα στο νερό, υπογράμμισε ότι "δεν γνωρίζουμε την πηγή αυτών των θορύβων".

Στο γράφημα του BBC περιγράφεται η προσπάθεια εντοπισμού ηχητικού σήματος με τη χρήση ειδικής σημαδούρας εξοπλισμένης με sonar.

Ο Αμερικανός αντιναύαρχος εξήγησε ότι "στον βυθό, στην τοποθεσία του ναυαγίου του Τιτανικού, βρίσκονται πολλά μεταλλικά αντικείμενα τα οποία θα μπορούσαν να είναι η πηγή του θορύβου".

Ο θόρυβος είναι "ένας στόχος για εμάς, ένα κεντρικό στοιχείο που πρέπει να ερευνήσουμε" με τη βοήθεια των σκαφών που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ θα αυξηθούν και τα πτητικά μέσα, όπως είπε.

Το γαλλικό ROV Victor 6000, (φωτογραφία αρχείου)

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τη συνέντευξη του επικεφαλής των ερευνών στο CBSNews:

Ειδικοί, επιστημονικοί συντάκτες του BBC, που αναλύουν όλα τα στοιχεία εξηγούν ότι αν δεν έχει συμβεί κάποιο καταστροφικό γεγονός που να προκάλεσε ζημιά στο σκάφος - όπως ένα ρήγμα στη γάστρα του σκάφους ή μία φωτιά, είναι πιθανό να βρεθεί είτε στην επιφάνεια της θάλασσας είτε στον βυθό.

Αν βρίσκεται σε μεγάλο βάθος, ενδέχεται να έχει κολλήσει σε κάποιο σημείο. Ανησυχία που εκφράζεται είναι ότι τα υποβρύχια ρεύματα μπορεί να το παρέσυραν στα συντρίμμια του Τιτανικού.

"Πρέπει κάθε ακριβώς της ώρας και κάθε και μισή να χτυπάς με μανία επί τρία λεπτά"

Ο καίρος ρόλος του Γάλλου εξερευνητή και πρώην αξιωματικού του γαλλικού πολεμικού ναυτικού, Πολ-Ανρί Ναρζολέ μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος. Ο εμπειρογνώμονας έρευνας και διάσωσης υποβρυχίων από την Αυστραλία, Φρανκ Όουεν, εξηγεί γιατί.

Μιλώντας στο BBC τόνισε ότι "οι ελπίδες του αναπτερώθηκαν σημαντικά" όταν πληροφορήθηκε τις αναφορές για την ανίχνευση "θορύβων" από πλωτούς ανιχνευτές ήχου.

"Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό", εξήγησε. "Πρώτον, στο σκάφος αυτό βρίσκεται ένας συνταξιούχος δύτης του γαλλικού ναυτικού. Γνωρίζει το πρωτόκολλο ώστε να προσπαθήσει να ειδοποιήσει τις ομάδες έρευνες και διάσωσης. Πρέπει κάθε ακριβώς της ώρας και κάθε και μισή να χτυπάς με μανία επί τρία λεπτά".

Ο Πολ-Ανρί Ναρζολέ

Ο Αυστραλός εμπειρογνώμονας εξήγησε επίσης ότι το σήμα αυτό που λαμβάνεται από το σόναρ στην επιφάνεια μπορεί να υποδηλώνει ότι το ίδιο το υποβρύχιο μπορεί να βρίσκεται κοντά ή στην επιφάνεια.

"Κάτω από περίπου 180 μέτρα, η θερμοκρασία του νερού πέφτει πολύ γρήγορα", εξήγησε. "Αυτό δημιουργεί ένα στρώμα που κάνει το ηχητικό σήμα να αναπηδά. Αλλά αν βρίσκεται στο ίδιο βάθος, τείνει να κατευθύνεται σε ευθεία".

Επίσης, είπε ότι ακόμα κι αν το υποβρύχιο Titan βρίσκεται στην επιφάνεια, θα είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστεί καθώς είναι ένα πολύ μικρό, λευκό σκάφος.

Την ίδια ώρα η OceanGate, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του υποβρυχίου, δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις σχετικά με τις συνθήκες υπό τις οποίες χάθηκε το Titan, εντός του οποίου βρίσκεται και ο διεθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Διαβάστε Επίσης