Τελευταίο αντίο, σήμερα, στον μεγάλο Έλληνα ζωγράφο Αλέκο Φασιανό. Με την παρουσία συγγενών και φίλων τελείται αυτή την ώρα η κηδεία του στο Κοιμητήριο Παπάγου.
Η εξόδιος ακολουθία τελέσθηκε στην εκκλησία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου με την παρουσία λίγων ατόμων λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό.
![Αλέκος Φασιανός: Το τελευταίο αντίο στον εμβληματικό ζωγράφο - Παρόντες στη κηδεία ο Κυριάκος και η Μαρέβα Μητσοτάκη [εικόνες]](https://www.thetoc.gr/Content/ImagesDatabase/82/8274784eee99457e9461485f5a6e02c5.jpg?v=1&maxwidth=650&)
Η σορός του Αλέκου Φασιανού έφτασε στην εκκλησία λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι.

Παρόντες στην κηδεία του είναι, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγό του, Μαρέβα.


O Αλέκος Φασιανός έφυγε από τη ζωή την Κυριακή, σε ηλικία 87 ετών. Ο εμβληματικός ζωγράφος, που σφράγισε με το έργο του την εποχή του, αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια προβλήματα υγείας. Άφησε την τελευταία του πνοή σπίτι του, έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του Μαρίζα και τα δύο τους παιδιά.









Στεφάνι στη μνήμη του έστειλαν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.

Ο εμβληματικός ζωγράφος
Ο Αλέκος Φασιανός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Σπούδασε βιολί στο Ωδείο Αθηνών και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1955-1960) με τον Γιάννη Μόραλη. Λίγο μετά την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα (1960, γκαλερί Α23), πήγε στο Παρίσι με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης.
Εκεί παρακολούθησε μαθήματα λιθογραφίας στην Ecole des Βeaux-Αrts, κοντά στους Clairin και Dayez (1962-64). Τελικά εγκαταστάθηκε πιο μόνιμα στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου έζησε επί 35 χρόνια, κρατώντας πάντως μια στενή και τακτική σχέση με την Ελλάδα.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τέχνης του διαμορφώθηκαν βαθμιαία, στη διάρκεια της διαμονής του στο Παρίσι, όπου είχε την ευκαιρία να εξοικειωθεί, μεταξύ άλλων, με τις μοντέρνες τάσεις της δεκαετίας του 1960. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλους έλληνες καλλιτέχνες της γενιάς του, δεν συντάχθηκε εμφανώς με τα ευρωπαϊκά πρωτοποριακά ρεύματα της εποχής.
Παρέμεινε πιστός στην παραστατική ζωγραφική και στις ελληνικές καταβολές του, διατηρώντας μέχρι τέλους το σεβασμό του για κάποια διδάγματα της γενιάς του 30, την αγάπη του για την ελληνική τέχνη (αρχαία, βυζαντινή, λαϊκή), και τους ισχυρούς δεσμούς του με τη βιωμένη εμπειρία του ελληνικού χώρου.

Παρουσίασε το έργο του σε περισσότερες από 70 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Συμμετείχε επανειλημμένα σε ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις στην Ελλάδα και σε άλλα μέρη του κόσμου (Μπιενάλε Sao Paulo 1971, Μπιενάλε Βενετίας 1972, Ευρωπάλια, Βρυξέλλες 1982, Μπιενάλε Γραφιστικής Μπάντεν - Μπάντεν 1985, κ. ά.).
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr