Από φιάσκο σε... φιάσκο: Στον αέρα και η απάντληση του μαζούτ

Τα ληγμένα πιστοποιητικά και τα λαθραία καύσιμα του ΛΑΣΣΑΙΑ τινάζουν στον αέρα την επιχείρηση απάντλησης από το Αγία Ζώνη. Πλήθος ερωτημάτων ζητούν απάντηση.

apo-fiasko-se-fiasko-ston-aera-kai-i-apantlisi-tou-mazout
SHARE THIS
0
SHARES

Στα όρια του επικίνδυνου κινείται ο «τραγέλαφος» που εξελίσσεται τις τελευταίες ώρες γύρω από την επιχείρηση απάντλησης του μαζούτ από τις δεξαμενές του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ που προκάλεσε την καταστροφή στο Σαρωνικό.

Ένω εγείρονται πλήθος  ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν τόσο από την εμπλεκόμενη πολλαπλώς πλοιοκτήτρια εταιρία όσο και τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. 

Ληγμένα πιστοποιητικά & λαθραία καύσιμα στα διπύθμενα του πλοίου    

Το πλοίο ΛΑΣΣΑΙΑ στο οποίο μεταφορτώνονταν τα καύσιμα του Αγία Ζώνη ΙΙ ( ανήκει στην εταιρεία «Mare Hellas Shipping», και είχε ναυτολογηθεί από τον πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ») πιάστηκε την Τρίτη σύμφωνα με το Λιμενικό να έχει στις δεξαμενές του λαθραία καύσιμα!

 Λίγες ώρες νωρίτερα είχε ανακοινωθεί πως το πλοίο θα αποσυρόταν από την επιχείρηση απάντλησης διότι έληγαν τα πιστοποιητικά για το αξιόπλοο του!  

Σε έλεγχο που διενήργησε το Λιμενικό μαζί με κλιμάκιο τελωνειακών του Πειραιά «βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά». 

Σύμφωνα με πληροφορίες η ποσότητα καυσίμων που εντοπίστηκε στα διπύθμενα του πλοίου  ανέρχεται στους 100 τόνους , κατασχέθηκαν ενώ συνελήφθησαν και ο πλοίαρχος και ο μηχανικός του. 

Μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος της υπόθεσης από τις αρμόδιες αρχές το δεξαμενόπλοιο ΛΑΣΣΑΙΑ  απαγορεύεται να ξεφορτώσει το φορτίο του - νόμιμο και μη - και παραμένει αγκυροβολημένο στην περιοχή που είναι βυθισμένο το Αγία Ζώνη ΙΙ.

Πότε θα ξαναρχίσει η απάντληση από το Αγία Ζώνη 

Τα ληγμένα πιστοποιητικά και τα λαθραία καύσιμα του ΛΑΣΣΑΙΑ τίναξαν  στον αέρα την επιχείρηση απάντλησης από το Αγία Ζώνη καθώς και το πλοίο ΝΕΔΑ που θα συνέχιζε το έργο είναι στην Καβάλα! Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου παραμένουν 1000 τόνοι μαζούτ. Αργά το απόγευμα έγινε γνωστό πως τις πρωινές ώρες της Πέμπτης θα προσεγγίσει το σημείο του βυθισμένου πλοίου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, νέο δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να συνεχιστεί η διαδικασία απάντλησης και μεταφοράς των καυσίμων από τις δεξαμενές του ναυαγίου.

 

Τι καταγγέλλει η πλοιοκτήτρια εταιρία του Αγία Ζώνη   

Για «σενάρια λαθρεμπορίας» που διοχέτευσαν «ειδήμονες» στον Τύπο  κάνει λόγο η πλοιοκτήτρια εταιρεία και σε ανακοίνωσή της υπονοείται ότι κάποιοι θέλουν να παγιδεύσουν τον Θεόδωρο Κουντούρη!

«Είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές» σημειώνεται στην ανακοίνωση όπου αφήνονται βαρύτατες αιχμές για πολλές κρατικές αρχές. 

Σύμφωνα με την εταιρία, η διαδικασία άντλησης και φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το «ταξίδι» του, διάρκειας μιας ώρας, ως τα ΕΛΠΕ έγινε υπό την επίβλεψη του Λιμενικού.

«Δεν είδαν τίποτα;» θέτουν το ερώτημα και χαρακτηρίζουν τραγικό ότι «φαίνεται πως οι Αρχές λαμβάνουν υπ’όψην τους τα σενάρια και όχι τα έγγραφα (…) από τα οποία προκύπτει επακριβώς πόσο φορτίο φορτώθηκε, με ποιες διαδικασίες, πού θα παραδιδόταν». 

Η εταιρία επιμένει πως δεν φέρει καμία άλλη ευθύνη για την τυχόν εξάπλωση της ρύπανσης, για την οποία δεν προκύπτει ακόμη σαφώς και με αποδεικτικά στοιχεία ότι οφείλεται στο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ    

Στην κατάληξή της ανακοίνωσης φαίνεται να υποκρύπτεται και μια προειδοποίηση -απειλή:  «Σιωπούμε αρκετές μέρες τώρα (…) Επειδή όμως όπως φαίνεται, όλοι βιάζονται να μας λιθοβολήσουν, δεν μπορούμε να σιωπούμε άλλο».

Όλη η ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας του Αγία Ζώνη ΙΙ

Με βαθύτατη λύπη παρατηρούμε και εμείς, θεατές μιας φαρσοκωμωδίας, που ίσως εξελιχθεί σε τραγωδία, την άρνηση των αρμοδίων αρχών να δώσουν λύσεις άμεσες και καθοριστικές για την επίλυση των προβλημάτων, συνεπεία του ναυαγίου του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ.

Επειδή όσα ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες, έχουν ξεπεράσει την λογική, αλλά και οποιοδήποτε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα εξής;

1) Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. πλοιοκτήτρια του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, όφειλε αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου της να αναθέσει το έργο του καθαρισμού περιβάλλοντος εξαιτίας των συνεπειών της μόλυνσης, σε εταιρεία που ασχολείται με τέτοιου είδους έργα. Η ανάθεση, σε μια από τις καλύτερες εταιρείες στον χώρο της, έγινε μέσα σε 4 ώρες από την βύθιση του πλοίου, και μάλιστα «λάβαμε τα εύσημα» από τις αρμόδιες Αρχές  για την ταχύτητα με την οποία ανταποκριθήκαμε.

2) Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. οφείλει να συνδράμει με όλους τους τρόπους στην διεξαγωγή των ερευνών, δικαστικών και άλλων, περι των αιτιών του ναυαγίου, όπως και θα πράξει

3) Οταν μας ζητήθηκε να εμπλακούν περισσότερα μέσα και ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να αντιμετωπισθεί γρηγορότερα «το ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας», το ζητήσαμε κι εμείς από την πλευρά μας από την ανάδοχο εταιρεία, η οποία ανταποκρίθηκε.

4) Πέραν των ανωτέρω, η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. δεν φέρει καμία άλλη ευθύνη για την τυχόν εξάπλωση της ρύπανσης, για την οποία δεν προκύπτει ακόμη σαφώς και με αποδεικτικά στοιχεία ότι οφείλεται στο Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ

5) Οι πολιτικές ευθύνες, αν υπάρχουν, ας αναζητηθούν αρμοδίως και πάντως πέρα από τις δικές μας, που θα κριθούν από την Δικαιοσύνη

6) Αναρωτιώμαστε, έπρεπε να περάσει μια εβδομάδα από το ναυάγιο, για να δεσμευτεί ο κ. Υπουργός ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο η εξάπλωση της ρύπανσης να μην οφείλεται στο Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, αλλά σε άλλο πλοίο ?

7) Αναρωτιώμαστε, έπρεπε ο κ. Υφυπουργός να προτρέψει δημοσίως σε συνέντευξη τύπου την Κυριακή 17/9/2017 όλους τους πολίτες και επιχειρηματίες που επλήγησαν από την ρύπανση, να στραφούν κατά της εταιρείας μας και της ασφαλιστικής εταιρείας ? γνωρίζει δηλ. ο κ. Υφυπουργός εκ των προτέρων τα αποτελέσματα των πορισμάτων, της πραγματογνωμοσύνης που διεξάγουν διαφορετικοί επιθεωρητές, των ερευνών που είναι σε εξέλιξη από διάφορες Αρχές ? προσπαθούν κάποιοι να προκαταβάλλουν τις Δικαστικές Αρχές και βιάζονται να διοχετεύσουν πληροφορίες ?   

8) Είχαμε κατ’επανάληψη ενημερώσει τις Αρχές ότι το Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ είχε πιστοποιητικό αξιοπλοίας έως την 19/9/2017 και ζητήσαμε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ έως την ανωτέρω ημερομηνία. Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο, στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της αναξιοπλοίας του, με ο,τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει. Εχουμε καταθέσει προτάσεις για την εκφόρτωση του ανωτέρω φορτίου, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, αλλά πέφτουν στο κενό. Για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι.

9) Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο θέατρο του παραλόγου που ζούμε, προστέθηκαν από εχθές το βράδυ και άλλα παράλογα. Συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ με κατηγορίες που έως αυτήν την ώρα που γράφεται η παρούσα ανακοίνωση, αγνοούμε. Από πληροφορίες και μόνο, και με κάθε επιφύλαξη, μαθαίνουμε ότι οι κατηγορίες θα αφορούν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας.

10) Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αναρωτηθεί, πώς είναι δυνατόν το πλοίο που έφτασε στον χώρο του ναυαγίου για να βοηθήσει στην άντληση του πετρελαίου, δηλαδή να βοηθήσει να περιοριστεί η ρύπανση όσο το δυνατό δυνατό γρηγορότερα, να εμπλακεί σε λαθρεμπόριο την ώρα της άντλησης ? σημειωτέρον ότι η διαδικασία της άντλησης/φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το μικρό ταξίδι του ΛΑΣΣΑΙΑ, διάρκειας μίας ώρας, από το ναυάγιο έως την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ, έγινε με την παρουσία και επίβλεψη του Λιμενικού Σώματος. Δεν είδαν τίποτα ?

11) Προκύπτει εκ των ανωτέρω ότι οι ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες, αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε, είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρεία μας και τον εκπρόσωπο αυτής Θεόδωρο Κουντούρη να παραβαίνει κατ’εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα. Το τραγικό είναι ότι φαίνεται πως οι Αρχές λαμβάνουν υπ’όψην τους τα σενάρια και όχι τα έγγραφα, και μάλιστα δημόσια, από τα οποία προκύπτει επακριβώς ποσο φορτίο φορτώθηκε, με ποιες διαδικασίες, πού θα παραδιδόταν κλπ

Σιωπούμε αρκετές μέρες τώρα, προκειμένου να αφήσουμε όλους όσους εργάζονται για την διελεύκανση αυτής της υπόθεσης να πράξουν το έργο τους αβίαστα και δίχως την παραμικρή επιρροή από εμάς. Επειδή όμως όπως φαίνεται, όλοι βιάζονται να μας λιθοβολήσουν, δεν μπορούμε να σιωπούμε άλλο. Θα πράξουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου να διασφαλίσουμε πρώτον ότι η αλήθεια θα έρθει στο φως και ότι όποιος ευθύνεται για την υπόθεση αυτή και τις προεκτάσεις της θα λογοδοτήσει ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Εκ της διευθύνσεως»

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook