
«Μαύρη τρύπα» στον έλεγχο των ταξιδιωτικών εγγράφων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στο αεροδρόμιο Σαντορίνης, αναδεικνύει η υπόθεση εξάρθρωσης μεγάλου κυκλώματος διακίνησης οικονομικών μεταναστών με πλαστά διαβατήρια.
Περισσότεροι από 100 μετανάστες έδωσαν χρηματικό ποσό από 2.200 έως 3.000 ευρώ για να μετακινηθούν με πλαστά διαβατήρια, αεροπορικώς, ακτοπλοϊκώς και οδικός προς χώρες τις κεντρικής Ευρώπης.
Η εξήγηση αυτής της απρόσκοπτης διέλευσης από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας εξηγείται από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. από την τελειότητα και καλή πλαστογραφία των εγγράφων, ενδεχομένως και τον κακό έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών, αν και τονίζεται πως υπήρχαν και απόπειρες ταξιδιού που αποτράπηκαν.
Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής εξάρθρωσαν την εγκληματική οργάνωση και συνέλαβαν 12 άτομα, εκ των οποίων 9 από το Πακιστάν, και από ένας από Αίγυπτο, Ιράκ και Συρία, οι οποίοι είχαν στήσει τρία εξοπλισμένα εργαστήρια νόθευσης εγγράφων, σε διαμερίσματα της Αθήνας. Η δράση του κυκλώματος ξεκινά τον Μάιο του 2015, με σκοπό τη διευκόλυνση της παράνομης εισόδου και εξόδου, προς και από το ελληνικό έδαφος (δια θαλάσσης, στεριάς, και αέρος) αλλοδαπών.

Το κύκλωμα αποτελείτο από έξι συνεργαζόμενες υποομάδες, που αναλάμβανε τις πλαστογραφίες, έχοντας τέσσερις διαφορετικούς τρόπους δράσης.
1ος τρόπος: Έξοδο μέσω αεροδρομίων, με κατασκευή πλαστών εγγράφων ή νόθευση άλλων. Ο κάθε αλλοδαπός, για να ξεκινήσει η διαδικασία, όφειλε να καταθέσει σε κάποιο κατάστημα «εγγυητήριο», χρηματικό ποσό που κυμαινόταν από 2.200 έως 3.000 ευρώ.
2ος τρόπος: Έξοδος μέσω χερσαίων συνόρων με λεωφορεία των ΚΤΕΛ ή με τρένο. Πριν ξεκινήσει το ταξίδι το κύκλωμα έφτιαχνε έγγραφο που να δικαιολογεί την παραμονή τους στην ελληνική επικράτεια. Στην περίπτωση της θαλάσσιας μετακίνησης, μεταφέρονταν με φουσκωτό σκάφος από τα παράλια της Δυτικής Ελλάδας, προς τα ανατολικά παράλια της Ιταλίας.
3ος τρόπος: Μέλη του δικτύου έφτιαξαν υποομάδα στο νησί της Κω όπου εντόπιζε μετανάστες που δεν είχαν ακόμη ταυτοποιηθεί από τις ελληνικές Αρχές και τους προμήθευε με πλαστά Υπηρεσιακά Σημειώματα ή πλαστά Δελτία Αιτήσαντος Ασύλου. Με τον τρόπο αυτό κατάφερναν την αναχώρησή τους από το νησί.
4ος τρόπος: Η υποομάδα της Κω, ερχόμενη στην Αθήνα, σε συνεννόηση με συνεργούς τους στα τουρκικά παράλια, διευκόλυναν τη μετακίνηση μεταναστών από την Κωνσταντινούπολη στην Αλικαρνασσό και από εκεί, με τη χρήση φουσκωτών σκαφών, στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι δουλέμποροι εφοδίαζαν τα φουσκωτά σκάφη με μικρή ποσότητα καυσίμων, προκειμένου να ακινητοποιηθούν μεσοπέλαγα και να εντοπισθούν από τις Ελληνικές Λιμενικές Αρχές οι οποίες θα τα οδηγούσαν με ασφάλεια στην Κω.
Οι παράνομοι μετανάστες μέχρι να συνεχιστεί το ταξίδι τους στην Ευρώπη, παρέμεναν «φυλακισμένοι» για να αποτραπεί πιθανή επικοινωνία με μέλη άλλου δικτύου δουλεμπόρων.
Οι πλαστογράφοι είτε νόθευαν γνήσια ταξιδιωτικά έγγραφα, με αντικατάσταση της φωτογραφίας του πραγματικού κατόχου με τη φωτογραφία του διακινούμενου αλλοδαπού, είτε κατάρτιζαν εξ υπαρχής πλαστά διαβατήρια τρίτων χωρών όπως Πακιστάν, Συρίας. Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούσαν ήταν τελευταίας τεχνολογίας και τα ταξιδιωτικά έγγραφα που κατάρτιζαν υψηλής πιστότητας. Στα τρία εργαστήρια πλαστογράφησης βρέθηκαν εκατοντάδες πλαστά διαβατήρια, ταυτότητες και άλλα δημόσια έγγραφα.
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ οι έρευνες για τον εντοπισμό των συνεργών τους συνεχίζεται.


Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr