X

Αποχωρούν από το διάλογο για την Παιδεία τα ΤΕΙ καταγγέλοντας το ΥΠΕΠΘ

Την αποχώρηση από τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία αποφάσισε η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ

Γράφει: TheToc team

Την αποχώρηση του εκπροσώπου της, Μιχάλη Μπρατάκου, από την επιτροπή εθνικού και κοινωνικού διαλόγου αποφάσισε η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ, διαμαρτυρόμενη για την κατανομή των 500 θέσεων για διδακτικό προσωπικό σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Υπενθυμίζεται ότι με υπουργική απόφαση και με κριτήριο την «σχετική βελτίωση της σχέσης διδασκόντων/διδασκουσών-διδασκομένων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του υπουργείου, καθορίστηκε ότι στα πανεπιστήμια θα κατανεμηθούν 364 θέσεις και στα ΤΕΙ 136.

Ωστόσο, με ανακοίνωσή της σε έντονο ύφος, η σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ κάνει λόγο για «μεροληπτικά και αδιαφανή κριτήρια» και «αυθαίρετη και εξωπραγματική απόφαση» που οδηγεί τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης σε «περαιτέρω μαρασμό». Επίσης, επισημαίνει ότι δεν ελήφθη υπόψη η αναλογία καθηγητών προς φοιτητές στα ΤΕΙ (μ.ο. 1/100) συγκριτικά με τα πανεπιστήμια (μ.ο. 1/30) και ότι αριθμητικά, το μόνιμο προσωπικό των ΤΕΙ (1.700 μέλη ΕΠ) υστερεί σημαντικά έναντι των πανεπιστημίων (10.200 μέλη ΔΕΠ), πέραν των πολύ μεγάλων αναγκών σε έκτακτο προσωπικό φέτος.

Ακόμη, η σύνοδος διαμαρτύρεται για τη μη προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, υπεσχημένης από την κ. Αναγνωστοπούλου, σχετικά με τη συνδιοργάνωση τρίτου κύκλου σπουδών (διδακτορικά), μεταξύ ΤΕΙ και πανεπιστημίων, και καλεί τον υπουργό Νίκο Φίλη να δώσει στη δημοσιότητα τον αλγόριθμο κατανομής που χρησιμοποιήθηκε και μετά από σχετικό διάλογο με τη Σύνοδο να προβεί σε διορθωτική απόφαση αυτής που εξέδωσε η αναπληρώτρια υπουργός.

Για τους παραπάνω λόγους, η σύνοδος αποφάσισε να αποσύρει τον εκπρόσωπό της κ. Μπρατάκο από τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία, τον οποίο θεωρεί «άκρως προσχηματικό και με προειλημμένες αποφάσεις».

Απαντώντας, η κ. Αναγνωστοπούλου υπεραμύνεται της απόφασής της, τονίζοντας ότι το κοινό κριτήριο κατανομής θέσεων για το σύνολο των ΑΕΙ ήταν και παραμένει η σταδιακή μείωση της αναλογίας διδασκόντων-διδασκομένων και ότι η λύση που προκρίθηκε «δεν ήταν η περαιτέρω υποβάθμιση των πανεπιστημίων, αλλά η σταδιακή αναβάθμιση της αναλογίας στα ΤΕΙ».

Τέλος, σχετικά με τα διδακτορικά, εγκαλεί τους προέδρους των ΤΕΙ, καθώς υποστηρίζει ότι υπάρχει σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την έρευνα.