Follow us

Αυτά είναι τα 4+4 βήματα για τη λύση του κυκλοφοριακού στην Αττική: Καθαρός δακτύλιος, επέκταση μετρό και νέοι δρόμοι

Όπως εξήγησε ο υπουργός Υποδομών, "το σχέδιο αυτό βάζει τα θεμέλια για μια Αττική πιο εύκολη, πιο προσβάσιμη, πιο ανθρώπινη".

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο 5ο Autoforum.

Όπως εξήγησε, "το σχέδιο αυτό απαντάει στα προβλήματα του σήμερα, αλλά αντιμετωπίζει και τις ανάγκες του αύριο. Βάζει τα θεμέλια για μια Αττική πιο εύκολη, πιο προσβάσιμη, πιο ανθρώπινη. Και αναπτύσσεται σε 4+4 κινήσεις: 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει, για άμεσα αποτελέσματα, και 4 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο, ώστε να μη γίνει η Αθήνα πόλη απροσπέλαστη".

Αυτές οι 4+4 κινήσεις, όπως τις παρουσίασε ο κ. Καραμανλής, είναι οι εξής:

4 κινήσεις με άμεσα αποτελέσματα:

1. "Καθαρός Δακτύλιος". Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα. "Μειώσαμε τα οχήματα στο κέντρο της πόλης και κλείσαμε τα παραθυράκια για υπερβολικές και καταχρηστικές εξαιρέσεις. Το μόνιμο γαϊτανάκι του ελληνικού πολιτικού συστήματος: Να βγάζουμε σε όλο τον κόσμο άδειες για να κυκλοφορούν. Κι έτσι έχει ήδη δοθεί μια κυκλοφοριακή ανάσα στο κέντρο, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση", σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

2. Περισσότερα λεωφορεία στον δρόμο. Η Αθήνα -όπως και η Θεσσαλονίκη- είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. "Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350", επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

3. Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι:

• Παραδώσαμε τρεις νέους σταθμούς μετρό στην επέκταση προς Πειραιά.

• Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, έχουμε 39 συρμούς από 32 το 2019.

• Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1.

• Ενισχύουμε σταθερά το Τραμ: το επαναφέραμε στο Σύνταγμα, παραδώσαμε 12 νέες στάσεις στο κέντρο του Πειραιά, έχουμε δρομολογήσει 25 επιπλέον, νέους, υπερσύγχρονους συρμούς στο δίκτυο.

4. Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα. Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος.

"Είναι αυτά αρκετά για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού; Σίγουρα όχι. Είναι όμως ανάσες. Βήματα, έστω και μικρά, αλλά έστω προς τη σωστή κατεύθυνση. Και το κυριότερο, δεν είναι αποσπασματικές κινήσεις αλλά τμήματα ενός καλά μελετημένου, ολοκληρωμένου σχεδίου", τόνισε ο κ. Καραμανλής.

+4 κινήσεις για το αύριο της Αττικής:

1. Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία. "Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023", δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

2. Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική.

• Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί.

• Ταυτόχρονα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.

• Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. "Επιτέλους ενώνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας", τόνισε ο κ. Καραμανλής.

• Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: "Προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς τις μελέτες ώστε να καταφέρουμε να δημοπρατήσουμε ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και 'Αγιο Νικόλαο", σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

• Παράλληλα, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.

• Αντίστοιχα, προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.

3. Μεγάλα οδικά έργα φτιάχνουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής.

• Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του 2023.

• Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.

• Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια.

• Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.

4. Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα. Για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε πρωτοβουλία -υιοθετώντας την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας- για τη σύστασή του Μητροπολιτικού Φορέα. Ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό.

Αυτά είναι τα 4+4 βήματα για τη λύση του κυκλοφοριακού στην Αττική: Καθαρός δακτύλιος, επέκταση μετρό και νέοι δρόμοι

Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε εξάλλου στα αίτια του κυκλοφοριακού και επιγραμματικά ανέφερε: Πρώτον ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου. Δεύτερον, αναφέρθηκε στην παντελή απουσία κατά τα προηγούμενα χρόνια, κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες της πρωτεύουσας. Και τρίτον, υπογράμμισε την απόλυτη πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν το κυκλοφοριακό.

Διαβάστε Επίσης

Ανέφερε ενδεικτικά ότι:

-Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.

-Οι Κεντρικές Οδικές Αρτηρίες, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, ανήκει επίσης στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τοπικά οδικά δίκτυα, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.

-Το πολεοδομικό και χωροταξικό ζήτημα της Αθήνας, ένα τεράστιο ζήτημα, ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

-Η διαχείριση και ο προγραμματισμός των φαναριών, στην Περιφέρεια.

-Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, στους Δήμους και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

-Οι κανόνες για την φορτοεκφόρτωση και την τροφοδοσία των καταστημάτων, λίγο γκρίζα ζώνη, ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους.

-Ο έλεγχος για την παράνομη κυκλοφορία οχημάτων στους λεωφορειόδρομος, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

-Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεγάλων έργων, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι ο καθένας από αυτούς τους φορείς κάνει τη δουλειά του, αλλά αποσπασματικά και χωρίς πολλές φορές να διαθέτουν τα αναγκαία εργαλεία. Και υπογράμμισε πως το πρόβλημα είναι ότι μέσα στα χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα δαιδαλώδες, βαρύ και πολύπλοκο σύστημα, που δεν μπορεί να ακολουθήσει τις κοινωνικές και δομικές αλλαγές που δημιουργούνται σε έναν νομό "σε μόνιμη κίνηση" όπως είναι η Αττική.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε τέλος ότι το σχέδιο για το κυκλοφοριακό της Αθήνας αποτελεί κομμάτι μίας ολοκληρωμένης πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία υπηρετεί κρίσιμους εθνικούς στόχους όπως είναι η οδική ασφάλεια, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και η προστασία του περιβάλλοντος. Και υπογράμμισε ότι πιστεύει προσωπικά στην καλή συνεργασία με όλους τους φορείς, αλλά και τους πολίτες, για να γίνεται κάθε μέρα κι ένα κομμάτι αυτού του σχεδίου πραγματικότητα. Αντίστοιχο σχέδιο αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού έχει εκπονηθεί και εφαρμόζεται και για τη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε Επίσης

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ 24 Ιουν 2022 | 09:40

Θρίλερ στον αέρα: Κεραυνός χτύπησε αεροσκάφος που μετέφερε τον Καραμανλή στη Μυτιλήνη

Κεραυνός χτύπησε στον αέρα το αεροπλάνο της βραδινής πτήσης της AEGEAN προς Μυτιλήνη. Στο αεροσκάφος επέβαινε και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΕΔΔΗΕ 24 Ιουν 2022 | 08:41

Διακοπές ρεύματος σήμερα στην Αττική - Αναλυτικά οι περιοχές και οι ώρες

Διακοπές ρεύματος έχουν προγραμματιστεί για σήμερα, Παρασκευή, σε αρκετές περιοχές της Αττικής, στο πλαίσιο των έργων συντήρησης, ενίσχυσης και αναβάθμισης δικτύων.

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 23 Ιουν 2022 | 16:45

Κορονοϊός: Βράζει η Αττική με 6.401 νέα κρούσματα - 794 στη Θεσσαλονίκη

Αυξημένα τα κρούσματα στην Αττική, φτάνοντας και σήμερα τις 6.401, ενώ ακόμη 794 καταγράφηκαν στη Θεσσαλονίκη.

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 22 Ιουν 2022 | 16:26

Κορονοϊός: Ανησυχία με 6.493 νέα κρούσματα στην Αττική - 783 στη Θεσσαλονίκη

Ακόμη 6.493 νέα κρούσματα κορονοϊού ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη 22/6 ο ΕΟΔΥ στην Αττική και άλλες 783 νέες μολύνσεις στη Θεσσαλονίκη.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ 22 Ιουν 2022 | 08:23

ΠΟΕΔΗΝ: 24ωρη απεργία στην περιφέρεια και στάση εργασίας στην Αττική

Η ΠΟΕΔΗΝ κάνει λόγο για υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του ΕΣΥ και ζητάει μεταξύ άλλων, ισχυρή Δημόσια Υγεία και Πρόνοια, μονιμοποίηση συμβασιούχων, αύξηση μισθών και ανθυγιεινό επίδομα.

ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ 21 Ιουν 2022 | 19:40

Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για τις επιβατικές μεταφορές - Τι είπε ο Κώστας Καραμανλής στο υπουργικό

Το νομοσχέδιο θα αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση, κι ακολούθως, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, εντός του Ιουλίου

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 21 Ιουν 2022 | 16:54

Κορονοϊός: Στο "κόκκινο η Αττική με 7.946 νέα κρούσματα - Ακόμη 764 στη Θεσσαλονίκη

Ακόμη 7.946 νέα κρούσματα κορονοϊού καταγράφηκαν σήμερα Τρίτη 21/6 στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη ανακοινώθηκαν 764 νέες μολύνσεις στη Θεσσαλονίκη.

ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ 21 Ιουν 2022 | 10:53

Καραμανλής: Ολοκληρώνονται τρεις σταθμοί του μετρό στον Πειραιά - Συνδέουμε το λιμάνι με το "Ελ. Βενιζέλος"

Οι τρεις σταθμοί του μετρό στον Πειραιά ολοκληρώνονται, σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή.

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 20 Ιουν 2022 | 16:16

Κορονοϊός: Ακόμη 2.765 νέα κρούσματα στην Αττική - 389 στη Θεσσαλονίκη

Ακόμη 2.765 νέα κρούσματα κορονοϊού σήμερα Δευτέρα 20/6 στην Αττική και άλλα 389 στη Θεσσαλονίκη.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ 20 Ιουν 2022 | 10:20

Αυτή είναι η ωραιότερη παραλία της Αττικής και απέχει μόλις μία ώρα από την πλατεία Συντάγματος [βίντεο]

Το καλοκαίρι είναι εδώ, η θερμοκρασία ανεβαίνει και όλοι ψάχνουν τρόπους για μία μονοήμερη απόδραση σε κάποια παραλία κοντά στην Αθήνα.

ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 17 Ιουν 2022 | 20:50

"Καίνε" και οι ξαπλώστρες στις παραλίες της Αττικής: Από 40 ευρώ για μια βουτιά τις καθημερινές [Βίντεο]

"Φωτιά" έχουν πάρει οι τιμές στις ξαπλώστρες σε παραλίες κοντά στην Αθήνα

ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 17 Ιουν 2022 | 17:11

Κορονοϊός: Στα 4.462 τα νέα κρούσματα στην Αττική - Ακόμη 471 στη Θεσσαλονίκη

Ακόμη 4.462 νέα κρούσματα κορονοϊού στην Αττική. Άλλα 471 στη Θεσσαλονίκη.

ΜΑΡΙΑ ΖΑΓΚΑ 17 Ιουν 2022 | 09:45

Ράλι δίχως τέλος στη βενζίνη: Έρχονται και νέες αυξήσεις - Προσοχή στα φθηνά πρατήρια, λέει η πρόεδρος των βενζινοπωλών

"Όσοι έχουμε παλιά παραλαβή είμαστε στο 2,40 ευρώ, αλλά οι καινούργιες παραλαβές συνέχεια ανεβαίνουν" σημείωσε η πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής.