Follow us

Αυτή είναι η μικρή καθημερινή αλλαγή στη ζωή μας που ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως η μείωση του χρόνου που καθόμαστε μπορεί να κάνει θαύματα στην υγεία μας.

ΤΡΕΞΙΜΟ

Προσπαθείτε να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση; Περιορίστε έστω και λίγο την καθιστική ζωή κάθε μέρα και θα μπορούσατε να δείτε εκπληκτικά αποτελέσματα, λένε οι ειδικοί. Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως η μείωση του χρόνου που καθόμαστε μπορεί να κάνει θαύματα στην υγεία μας.

Όπως μεταδίδει η New York Post, κάποιες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι μικρές κινήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορούν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της καθιστικής ζωής, ενώ άλλες αναφέρουν ότι μόλις 22 λεπτά καθημερινής άσκησης θα μπορούσαν να είναι το "κλειδί" για την εξισορρόπηση των αρνητικών της επιπτώσεων.

Μια νέα μελέτη, ωστόσο, βρήκε έναν άλλο τρόπο για να ελαττώσουμε τον κίνδυνο – και αυτός είναι να περιορίσουμε κατά 30 λεπτά το χρόνο που περνάμε καθιστοί καθημερινά.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο JAMA Open Network και συμπεριέλαβε 283 συμμετέχοντες ηλικίας 60 έως 89 ετών που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Η πρώτη ομάδα παρακολούθησε 10 συνεδρίες με έναν health coach προκειμένου να θέσει στόχους για μια πιο υγιεινή ζωή γενικότερα. Η δεύτερη ομάδα αντιμετωπίστηκε σύμφωνα με τις μεθόδους I-STAND: παρακολούθησε 10 συνεδρίες health coaching, έθεσε στόχους για να μειώσει την καθιστική ζωή, οι συμμετέχοντες είχαν ένα ψηλό γραφείο για να εργάζονται όρθιοι και ένα πρόγραμμα παρακολούθησης φυσικής κατάστασης που τους υπενθύμιζε να κάνουν διαλείμματα όταν κάθονταν αρκετή ώρα.

Τα αποτελέσματα δεν ανταποκρίθηκαν στους στόχους των ερευνητών για μείωση του χρόνου που περνάμε καθιστοί κατά 2 ώρες την ημέρα, όμως διαπίστωσαν πως η αρτηριακή πίεση της δεύτερης ομάδας μειώθηκε, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι ακόμη και μικρές αλλαγές στις συνήθειες μας θα μπορούσαν να βελτιώσουν την καρδιαγγειακή μας υγεία.

Έτσι οι ερευνητές συστήνουν σε άτομα με υψηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα να κάνουν αυτή τη μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά τους και να κάθονται όσο γίνεται λιγότερο.

Παλαιότερη έρευνα είχε δείξει πως όσο περισσότερο χρόνο καθόμαστε, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος θανάτου, ειδικά όσον αφορά τις γυναίκες. Ερευνητές της Αμερικανικής Εταιρείας Καρκίνου είχαν διαπιστώσει πως όσες κάθονταν περισσότερες από έξι ώρες την ημέρα, ήταν 37% πιθανότερο να πεθάνουν στη διάρκεια της 13ετούς περιόδου της μελέτης, σε σχέση με όσες κάθονταν λιγότερες από τρεις ώρες ημερησίως.

Διαβάστε Επίσης

Οι άνδρες που κάθονταν περισσότερες από έξι ώρες την μέρα, ήταν 18% πιθανότερο να πεθάνουν σε σχέση με όσους κάθονταν λιγότερες από τρεις ώρες. Το αξιοσημείωτο είναι ότι αυτές οι αυξημένες πιθανότητες δεν άλλαζαν ακόμα και όταν λαμβανόταν υπόψη η αυξημένη φυσική δραστηριότητα που έκαναν ορισμένα άτομα (τα οποία, κατά τα άλλα, έκαναν καθιστική ζωή).

Στις περιπτώσεις που οι άνθρωποι δεν έκαναν καν φυσική άσκηση, τότε ο κίνδυνος θανάτου λόγω καθισιού αύξανε ακόμα περισσότερο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ 09 Μαϊ 2024 | 15:15

Γεννήθηκε εντελώς κωφή αλλά μέσα σε 16 λεπτά χάρη σε πρωτοποριακή θεραπεία μπορεί να ακούσει - Νέα εποχή για τη θεραπεία κώφωσης

Η μικρούλα γεννήθηκε ανίκανη να ακούσει - Μετά την πρωτοποριακή θεραπεία στην οποία υποβλήθηκε μπορεί να ακούσει και να παίξει - Νέα εποχή για τη θεραπεία της κώφωσης

ΣΤΟΝ ΑΝΤ1 29 Απρ 2024 | 20:05

Νοσηλεύεται εδώ και τρεις εβδομάδες ο Στηβ Ντούζος: "Τα έκανα λίγο μαντάρα όλα"- Η χρόνια πάθηση που τον ταλαιπωρεί

Ο γνωστός ηθοποιός υποβάλλεται καθημερινά σε εξετάσεις στο νοσοκομείο "Υγεία".

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ 27 Μαϊ 2024 | 07:39

Πώς ένα τεστ αίματος θα μπορεί να ανιχνεύει τον καρκίνο του παχέος εντέρου - Ανησυχητική αύξηση στις μικρές ηλικίες

Το αιματολογικό τεστ δεν αντικαθιστά τις υπάρχουσες διαγνωστικές μεθόδους, εντούτοις σύμφωνα με τους ειδικούς αποτελεί μια μη επεμβατική επιλογή.

25 Μαϊ 2024 | 09:04

Ξεκινήσατε δίαιτα; Οι 4 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά και να τα κρατήσετε

Οι γρήγορες δίαιτες κατά κανόνα αποτυγχάνουν και τα χαμένα κιλά- συχνά και περισσότερα- επανέρχονται γρήγορα, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από τάσεις, προϊόντα και συμβουλές.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 24 Μαϊ 2024 | 07:42

Ανησυχία για τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα - Ποια συνδέονται με εγκεφαλικά και προβλήματα μνήμης

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο για γνωστικά προβλήματα, αλλά και για εγκεφαλικά επεισόδια, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ 23 Μαϊ 2024 | 07:35

Οι τροφές που μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων - Οι "παγίδες" της χορτοφαγίας

Όσοι ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή ή είναι vegan, διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδιαγγειακών νόσων.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ 22 Μαϊ 2024 | 07:35

Τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε με τα τρόφιμα και ο κίνδυνος για τη μετάδοση σταφυλόκοκκου

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η τροφική δηλητηρίαση από σταφυλόκοκκο εκδηλώνεται λίγες ώρες μετά τη λήψη μολυσμένης τροφής με εμετούς.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ 20 Μαϊ 2024 | 07:35

Γιατί πρέπει να περπατάμε μετά το φαγητό - Τα 6 οφέλη από έναν δεκάλεπτο περίπατο

Τα οφέλη για την υγεία από το περπάτημα είναι γνωστά, όμως αμέσως μετά το φαγητό γίνονται ακόμη περισσότερα.

ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ 11 Μαϊ 2024 | 08:56

Η σχέση του ελαιόλαδου με την άνοια - Τι ανακάλυψαν ερευνητές του Χάρβαρντ

Η μελέτη σε 92.000 ενήλικες και η σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν πότε ή σπάνια ελαιόλαδο.

ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ 10 Μαϊ 2024 | 07:42

Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα - Ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα, νάτριο, κορεσμένα λιπαρά, τρανς λιπαρά, επεξεργασμένους υδατάνθρακες και πολύ λίγες φυτικές ίνες.

COVID-19 09 Μαϊ 2024 | 07:28

Γιατί αποσύρθηκε το εμβόλιο της AstraZeneca για τον κορονοϊό: Πόσο πιθανός είναι πραγματικά ο κίνδυνος θρομβώσεων

Η AstraZeneca ξεκίνησε την παγκόσμια απόσυρση του εμβολίου λόγω "πλεονάσματος διαθέσιμων επικαιροποιημένων εμβολίων" μετά την πανδημία.

ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ 08 Μαϊ 2024 | 07:37

Οι 4 τροφές που πρέπει να σταματήσουμε να τρώμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, λαχανικών, φρούτων και οσπρίων για να μειώσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου.

ΕΡΕΥΝΑ 04 Μαϊ 2024 | 08:50

Οι άνδρες ή οι γυναίκες χρειάζονται περισσότερο ύπνο; Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να έχουν αποφρακτική άπνοια ύπνου, ενώ οι γυναίκες είναι πιο συχνό να υποφέρουν από αϋπνία και να αναφέρουν χαμηλότερη ποιότητα ύπνου.