Όσοι δεν ζουν σε κάποιο μακρινό γαλαξία, έχουν καταλάβει ότι τα πράγματα στην αγορά εργασίας, είναι πολύ δύσκολα. Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως
Είναι ίσως αστείο, αλλά θυμάμαι ακόμα το πόσο ιδιαίτερη εντύπωση μου έκαναν την δεκαετία του ‘90 οι ταινίες του ξένου σινεμά, με τις cut throat πρακτικές μεταξύ στελεχών, για την ανέλιξη στην ιεραρχία των επιχειρήσεων.
Σήμερα δεν μου φαίνονται αστείες, ίσως μάλιστα φαντάζουν τόσο παρωχημένες που αποτελούν τη γλυκιά ανάμνηση ενός …υπέροχου κόσμου.
Γιατί, αν κάνουμε ένα reality check, θα διαπιστώσουμε ότι, σήμερα, για την είσοδο στην αγορά εργασίας, ή την εξέλιξη για όσους είναι ήδη μέσα, ένα Μπάτσελορ δεν φτάνει, ένα Μάστερ που έγινε πριν αρκετά χρόνια μπορεί σήμερα να έχει μικρότερη σχέση με το αντικείμενο και δυστυχώς, όπως διαπιστώνουν πολλοί απόφοιτοι Πανεπιστημίων, ακόμα και ένα Ντοκτορά πολλές φορές δεν θα «ξεκλειδώσει» την σωστή πόρτα.
Σήμερα, σε όλο τον πλανήτη αλλά και στην Ελλάδα, οι επιχειρήσεις απαιτούν εξειδίκευση και θέλουν στελέχη «πολύ-εργαλεία» που να μπορούν να «διαβάζουν» το τώρα και να προβλέπουν τις εξελίξεις από πολλές πλευρές σε macro και micro προσέγγιση. Οι υπάλληλοι-στελέχη παράλληλα, είναι σε ένα μόνιμο ψάξιμο για καλύτερες ευκαιρίες εντός και εκτός των όποιων συνόρων.
Και αν δεν είστε υποψήφιο στέλεχος επιχείρησης αλλά ελεύθερος επαγγελματίας, ή ακόμα και γιατρός και θέλετε να εξελίξετε την δική σας δουλειά ή να αλλάξετε χώρα δράσης, μην νομίζετε ότι αυτή η κοσμογονία της επανάστασης της γνώσης και της πληροφορίας που διαδραματίζεται γύρω μας δεν σας αφορά.
New age Master’s degree - Στελέχη σε νέες καριέρες
Σε αυτόν τον brave new world, ο manager που ήδη εργάζεται σε μία επιχείρηση, πρέπει να αποκτήσει την εξειδίκευση που θα του δώσει κεφάλι στον ανταγωνισμό.
Το οικονομικό στέλεχος μίας πολυεθνικής με Master στα οικονομικά, μπορεί να ήταν κάποτε το ζητούμενο. Σήμερα όμως το ίδιο στέλεχος με ένα Master in Digital Communication & Social Media, ή ένα Master in Strategic Communication & Public Relations, μπορεί να είναι επιτύχει πολύ καλύτερα το στόχο του, να επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα τις ιδέες του σε υφισταμένους και ανωτέρους του και να εξελίξει την επικοινωνία του με την ιεραρχία και τους μετόχους. Το αποτέλεσμα; Περισσότερες επιτυχίες, περισσότερες ευκαιρίες.
New age Master’s degree – Για επαγγελματίες που βλέπουν μπροστά
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν εξαιρούνται από τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας. Αντίθετα μάλιστα, για αυτούς, ο ανταγωνισμός είναι ακόμα πιο αδυσώπητος. Ο ελεύθερος επαγγελματίας αλλά ακόμα και ο πολύ-σπουδασμένος γιατρός, πρέπει να είναι συγχρόνως marketers και ειδικοί στα social medial για να γίνουν η κινητή και Online διαφήμιση του ίδιου τους του εαυτού.
Σήμερα αυτό το πλεονέκτημα είναι η Online επικοινωνία και τα Social Media. Με ένα MA in Digital Communication & Social Media, ένας γιατρός μπορεί να σχεδιάσει αλλά και να εκτελέσει online τις καμπάνιες που τον αφορούν χωρίς μεσάζοντες και να πολλαπλασιάσει το πελατολόγιό του μέσα από κανάλια που δεν γνώριζε μέχρι σήμερα πως να εκμεταλλευτεί. Ο ελεύθερος επαγγελματίας, αντίστοιχα μπορεί να αποκτήσει μία ακόμα υψηλή εξειδίκευση ώστε στην επόμενη συνεργασία να κερδίσει τις εντυπώσεις για τα πολλά ταλέντα του και φυσικά και τις επόμενες δουλειές.
Εάν είστε έτοιμοι να διαλέξετε ένα Master’s degree αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι το ίδρυμα που θα επιλέξετε να είναι πιστοποιημένο από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό πιστοποίησης (όπως είναι π.χ. ο αμερικανικός NEASC).
Είναι σημαντικό να διδαχθείτε από καθηγητές που έχουν εμπειρία από την αγορά εργασίας και είναι leaders στον τομέα τους με γνώσεις που έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Παράλληλα, εξερευνήστε επιλογές που θα σας δώσουν περισσότερες ευκαιρίες, όπως τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης και εκπαιδευτικών ταξιδιών στο εξωτερικό προσφέρουν μία παγκοσμιοποιημένη προσέγγιση των θεμάτων. Κι αν χρειάζεστε υποστήριξη για να αντεπεξέλθετε στο κόστος σπουδών, φροντίστε να ενημερωθείτε για υποτροφίες που προσφέρονται.