Συγκέντρωση έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ, στην οδό Ρεθύμνου στο Πεδίον του Άρεως, πραγματοποίησαν εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, διαμαρτυρόμενοι για το ατύχημα με τα λεωφορεία που σημειώθηκε την Παρασκευή στη Βούλα.
Οι συγκεντρωμένοι, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν από το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, υποστηρίζουν ότι τα ωράρια εργασίας είναι εξαντλητικά και ότι, συχνά, οι συνθήκες απασχόλησης είναι απάνθρωπες.
"Δώσατε στα ΚΤΕΛ 63 γραμμές, παίζετε στα ζάρια ανθρώπινες ζωές", "στου κέρδους το κυνήγι δεν κάνουμε θυσία, έξω οι εργολάβοι απ' τη συγκοινωνία" ήταν κάποια από τα συνθήματα που φώναξαν, σύμφωνα με το Orange Ρress.
"Έχουμε καταγγείλει από πέρυσι τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στα ΚΤΕΛ που τους έχει παραχωρηθεί έργο από το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, έχουμε καταγγείλει τα εξαντλητικά ωράρια, την απληρωσιά και άλλα προβλήματα. Η συναδέλφισσά μας χθες ήταν 16 ώρες στο τιμόνι, και αυτό προκύπτει από το βαρδιολόγιο" λέει ο Γιώργος Καραγιάννης, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.
"Κάνει και άλλη δουλειά, δούλευε στον δήμο Ελευσίνας, σε απορριμματοφόρο, όπως γνωρίζουμε. Είναι ένας εργαζόμενος που δουλεύει 20, 25 ώρες τη μέρα δύο δουλειές. Γιατί; Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην καθημερινή της ζωή, στα παιδιά της, στην οικογένειά της" προσέθεσε.
"Η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι εργαζόταν εκείνο το πρωί και έγινε το ατύχημα επειδή ένιωσε κάποια αδιαθεσία. Θα ξαναπώ ότι είναι από τους συναδέλφους που δουλεύουν τόσα χρόνια στους Δήμους με ασφαλιστικά, χωρίς μέλλον, με αβεβαιότητα, μονογονεϊκή οικογένεια, με τέσσερα παιδιά, χωρίς μισθολογική εξέλιξη, χωρίς τίποτα. Οπότε καταλαβαίνετε ότι για να μπορέσει να ανταπεξέλθει, αναγκαστικά θα πρέπει να δουλεύει όχι 16, αλλά 24 ώρες το 24ωρο" τόνισε από την πλευρά της η Κατερίνα Νικολάου, αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας, Ασπροπύργου.
Διαψεύδει τα περί 16ώρου ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Απαντήσεις για τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με το σοβαρό τροχαίο ατύχημα στη Βούλα με τη σύγκρουση δύο λεωφορείων, έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο Action 24.
Σημειώνεται ότι από το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ καταγγέλθηκε πως η οδηγός του λεωφορείου που ενεπλάκη στο ατύχημα, βρισκόταν 16 ώρες πάνω στο τιμόνι.
"Αυτοί οι οποίοι διαμαρτύρονται έξω από τον ΟΑΣΑ αυτή τη στιγμή – η συνδικαλιστική οργάνωση του ΠΑΜΕ- εκπροσωπεί οδηγούς του Δημοσίου, του Οργανισμού Συγκοινωνιών, του ΟΣΥ. Ο ΟΑΣΑ είναι η μητρική εταιρεία", είπε αρχικά ο κ. Κυρανάκης.
"Αυτοί οι οδηγοί της ΟΣΥ, δουλεύουν αυστηρά 7 ώρες και 45 λεπτά. Δεν ισχύει κανένα 16ωρο. Τώρα, η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Αττικής, στην οποία έχει παραχωρηθεί έργο για τις περιφερειακές γραμμές της Αττικής -όπως το λεωφορείο στη Βούλα- είναι μια ιδιωτική εταιρεία με ιδιώτες οδηγούς", εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
"Η σύμβασή τους λέει ότι για κάθε λεωφορείο ημερησίως πρέπει να προβλέπονται 2,7 οδηγοί κατά μέσο όρο. Για να μπορούν να βγαίνουν τα 8ωρα. Επιτρέπεται υπερωρία έως και μία και δύο ώρες. Οτιδήποτε παραπάνω από αυτό δεν επιτρέπεται βάσει νόμου", ανέφερε.
"Έχουμε ζητήσει το βαρδιολόγιο"
Από την εταιρεία ήδη έχουν διαψεύσει προφορικά την πληροφορία περί 16ωρου, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ωστόσο τόνισε ότι ζήτησε "να δούμε επίσημα το βαρδιολόγιο και εκείνη τη μέρα και την προηγούμενη ημέρα".
"Η πρώτη που πρέπει να απαντήσει για το τι έγινε είναι η οδηγός. Εκείνη έπεσε με το λεωφορείο αφρενάριστη στο μπροστινό λεωφορείο και προκάλεσε τη σύγκρουση. Εκείνη ξέρει και την αλήθεια", υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός.
"Η κυρία αυτή έχει συλληφθεί. Η Τροχαία και οι εισαγγελικές αρχές έχουν στα χέρια τους τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ψηφίσαμε. Σε περίπτωση που θα έχουμε καταγγελίες για πιθανή χρήση κινητού, θα έχουμε άρση απορρήτου ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρχε κάτι τέτοιο", εξήγησε, ενώ είπε ότι "τέτοιο ατύχημα δεν έχει ξανασυμβεί".
Όπως σημείωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μία σειρά από ισχυρισμοί που αναφέρθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, όπως ότι το λεωφορείο ήταν παλιό ή ότι δεν λειτουργούσαν τα φρένα, διαψεύστηκαν απολύτως, με τον αναπληρωτή υπουργό να αναφέρεται ξεχωριστά σε καθένα από αυτά τα ζητήματα.