«Στις 05:03, ο οδηγός του NISSAN SUNNY, μοντέλο 1991, πάρκαρε το αυτοκίνητο στην οδό Αμερικής 4. Το άφησε μπροστά από το πάρκινγκ του εμπορικού κέντρου και ακριβώς απέναντι από την πλαϊνή είσοδο της Τράπεζας της Ελλάδος. Βγήκε αμέσως έξω, φορώντας κράνος απ’ ότι μπορούσα να διακρίνω. Δεν κλείδωσε το όχημα. Έφθασε μία μαύρη μοτοσυκλέτα, μάλλον YAMAΗA XT, χωρίς πινακίδα κυκλοφορίας, επιβιβάστηκε σε αυτή και ανέπτυξαν ταχύτητα. Αυτές οι κινήσεις μας κίνησαν τις υποψίες. Το αμάξι μάλλον είχε πλαστές πινακίδες, που αντιστοιχούσαν σε άλλου τύπου όχημα. Από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είδαμε άλλον αριθμό κυκλοφορίας. Διαπιστώσαμε ότι είχε δηλωθεί η κλοπή του στις 5 Απριλίου 2014 από την περιοχή της Καισαριανής» περιγράφουν στην κατάθεσή τους δύο υπάλληλοι ασφαλείας κτιρίου της περιοχής, που τα ξημερώματα σημειώθηκε η ισχυρότατη έκρηξη του παγιδευμένου οχήματος.
Οι υπάλληλοι ειδοποίησαν την αστυνομία, έφθασαν τα πρώτα περιπολικά και σχεδόν ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση εκκένωσης της περιοχής με τη χρήση μεγάφωνων.
Από τα πρώτα ευρήματα των πυροτεχνουργών δεν φαίνεται να προκύπτει η ύπαρξη 75 κιλών εκρηκτικών
Οκτώ και δώδεκα λεπτά αργότερα, ακολούθησαν τα προειδοποιητικά τηλεφωνήματα στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα zougla.gr και την Εφημερίδα των Συντακτών αντίστοιχα, για να επιβεβαιώσουν τους αρχικούς αστυνομικούς φόβους, περί παγιδευμένου με εκρηκτικά οχήματος. Από τα πρώτα ευρήματα των πυροτεχνουργών δεν φαίνεται να προκύπτει η ύπαρξη 75 κιλών εκρηκτικών, όπως είπε στα προειδοποιητικά τηλεφωνήματα, ο άγνωστος άνδρας.
Για το είδος του εκρηκτικού, οι πρώτες αστυνομικές εκτιμήσεις, έκαναν λόγο για σημαντική ποσότητα ANFO (νιτρικό αμμώνιο-πετρέλαιο), σε συνδυασμό με ΤΝΤ. Η πυροδότηση έγινε ωρολογιακά με τη χρήση ηλεκτρικών πυροκροτητών. Ο τρόπος δράσης θυμίζει έντονα στους αξιωματικούς της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας την αποτυχημένη απόπειρα με παγιδευμένο όχημα στα κεντρικά γραφεία της CITIBANK στη Ν. Κηφισιά στις 18 Φεβρουαρίου 2009 και την «επιτυχημένη» έκρηξη... μεγατόνων έξω από το Χρηματιστήριο Αθηνών στις 2 Σεπτεμβρίου 2009.
Οι ίδιοι αξιωματικοί θυμίζουν ότι σαν σήμερα το 2010 είχε ξεκινήσει η εξάρθρωση του Επαναστατικού Αγώνα με τις συλλήψεις μελών του
Οι συγκεκριμένες ενέργειες πραγματοποιήθηκαν από μέλη του «Επαναστατικού Αγώνα». Οι ίδιοι αξιωματικοί θυμίζουν ότι σαν σήμερα το 2010 είχε ξεκινήσει η εξάρθρωση του Επαναστατικού Αγώνα με τις συλλήψεις μελών του. Τα παραπάνω γεγονότα, ακόμη και η κλοπή του NISSAN από την περιοχή της Καισαριανής, θεωρούν ότι η συγκεκριμένη ενέργεια προέρχεται από τον Νίκο Μαζιώτη, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο του Χριστόδουλου Ξηρού, που είχε γνώσεις παγίδευσης οχημάτων κατά τη διάρκεια δράσης της 17Ν.
Σημειώνεται ότι η πρώτη παγίδευση αυτοκινήτου με εκρηκτικά στην Ελλάδα, αλλά με τηλεχειριζόμενη πυροδότηση, σημειώθηκε τον Απρίλιο του 1983, από τον «ΟΕΛΑ» (Ομάδα Επαναστατικής Λαϊκής Αντίστασης), μία σύμπτυξη της ομάδας του Ίλιτς Ραμίρεζ Σάντσεζ, γνωστού ως «Κάρλος το Τσακάλι», με μέλη του ΕΛΑ. Στόχος ο Σαουδάραβας πρέσβης έξω από το σπίτι του στο Π. Ψυχικό. O ΕΛΑ, όπως εκτιμούσαν οι επικεφαλής των ερευνών, πήρε από τα μέλη της ομάδας Κάρλος την τεχνογνωσία των εκρηκτικών μηχανισμών με τηλεχειρισμό, την οποία, με τη σειρά του, κληροδότησε στη «17 Νοέμβρη», με… αντάλλαγμα την αποθήκευση εκρηκτικών με προορισμό τη Μέση Ανατολή.
Φωτογραφία: Reuters
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr