Η εξειδίκευση των σχετικών πρωτοβουλιών και πολιτικών έγινε από τους συναρμόδιους υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη, του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη, Κοινωνικής Συνοχής Δόμνα Μιχαηλίδου Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση και τον υφυπουργό Υγεία Δημήτρη Βαρτζόπουλου.
Συνολικά 29 νέες πολιτικές συνθέτουν την Εθνική Στρατηγική, η οποία παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μαξίμου. Μεταξύ όσων ανακοινώθηκαν είναι η κοινωνική εργασία στο σχολείο αντί της γνωστής αποβολής.
Η εφαρμογή της αποβολής σε μαθητές και μαθήτριες που παραβιάζουν τους κανόνες του σχολείου παρουσιάζει προβλήματα, όπως είναι η αδυναμία εποπτείας του αποβληθέντος μαθητή από κάποιον ενήλικα κατά τις ώρες απομάκρυνσής του από το σχολείο, οπότε μπορεί και να αυξάνεται η πιθανότητα εκδήλωσης της ίδιας ή άλλης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός).
Τι είναι η κοινωνική εργασία στα σχολεία

Για τους παραπάνω λόγους και για τη συνειδητοποίηση εκ μέρους του μαθητή ή της μαθήτριας ότι αποδοκιμάζεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά, η οποία μάλιστα είναι αναστρέψιμη, και όχι ο ίδιος ή η ίδια, προτείνεται ο εμπλουτισμός των παιδαγωγικών μέτρων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, προτείνεται η αναστολή παρακολούθησης της μαθησιακής διαδικασίας να συνοδεύεται από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων πολιτειακής εκπαίδευσης με βιωματικό χαρακτήρα εντός του σχολείου.
Παράλληλα, με στόχο την ανάληψη της ευθύνης των πράξεων και την αναγνώριση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς από το παιδί που εκφοβίζει, προτείνεται η υποχρεωτική συμμετοχή τους σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, όπως υποστήριξη σε μαθητές/ριες μικρότερων τάξεων (στη μελέτη μαθημάτων κ.λπ.), βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες, φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος, κ.ά.
Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται με επιτυχία σε χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία) και τις ΗΠΑ.
"Το σχολείο πρέπει να μάθει στα παιδιά τη Μη Βίαιη Επικοινωνία. Πρέπει να μάθει στα παιδιά ότι η βία δεν μπορεί να αποτελεί κώδικα επικοινωνίας και πως θα το μάθει αυτό; Μέσα από τις δεξιότητες, μέσα από τη βιωματική εκπαίδευση στην ενεργητική ακρόαση, σε άλλες δεξιότητες και κυρίως μέσα από την εισαγωγή του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης.
Εκπαιδεύοντας τους ίδιους τους μαθητές ως διαμεσολαβητές για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες. Με αυτή τη διαδικασία ξέρουμε ότι και το σχολικό κλίμα θα αλλάξει και η ψυχική υγεία των παιδιών θα βελτιωθεί" τόνισε η Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, καθηγήτρια Εγκληματολογίας με έμφαση στην ενδοοικογενειακή βία, Βάσω Αρτινοπούλου.
Όσον αφορά το μέτρο της αποβολής, δηλαδή της απομάκρυνσης από το σχολικό περιβάλλον, αναφέρει: "Πρακτικά τι κάνουν τα παιδιά; Μένουν στο σπίτι συχνά χωρίς την επίβλεψη γονέων με ένα κινητό. Εμείς δίνουμε παιδαγωγικό χαρακτήρα στο μέτρο της αποβολής και λέμε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι και να συμμετέχουν υποχρεωτικά σε ενδοσχολικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη.
Να πάνε στο σχολείο, να βοηθήσουν μαθητές μικρότερων τάξεων, να διαβάσουν, να κάνουν τις εργασίες και αν έχουμε σοβαρά περιστατικά τότε να παραπεμφθούν στα Κέντρα Κοινότητας, Κέντρα Ημερήσιας φροντίδας για ανήλικους που το σχολείο θα πρέπει να συνεργάζεται με αυτά. Επομένως, προτείνουμε μια μορφή κοινωνικής εργασίας στο σχολείο" πρόσθεσε.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr