X

Financial Times: Η τραγωδία στα Τέμπη ήταν απλώς θέμα χρόνου για να συμβεί μετά την οικονομική κατάρρευση

Οι FT κάνουν λόγο για "μια στιγμή απολογισμού για την αποτυχία διαδοχικών κυβερνήσεων να μεταμορφώσουν έναν σιδηροδρομικό φορέα που είχε συσσωρεύσει χρέος 11 δισ. ευρώ".

Γράφει: TheToc team

Στο εκτενές ρεπορτάζ των Financial Times, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη, για την καταστάση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην δ/ντης ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καταλήγει ότι το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς ήταν "απλώς θέμα χρόνου να συμβεί".

Στο δημοσίευμα γίνεται μια αναδρομή στο "αμαρτωλό" παρελθόν του ΟΣΕ μέχρι το σήμερα και την επανεκκίνηση των δρομολογίων Αθήνας - Θεσσαλονίκης ένα μήνα μετά την τραγωδία.

Οι FT κάνουν λόγο για "μια στιγμή απολογισμού για την αποτυχία διαδοχικών κυβερνήσεων και διεθνών πιστωτών να μεταμορφώσουν έναν σιδηροδρομικό φορέα που είχε συσσωρεύσει χρέος 11 δισ. ευρώ", ενώ επικαλείται τις δηλώσεις πρώην στελεχών του φορέα που επιβεβαιώνουν την κουλτούρα κακοδιαχείρισης, πελατειακών πολιτικών και πλήρους αδιαφορίας για τη βελτίωση της ασφάλειας του δικτύου".

Οι FT αναφέρονται στις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη ότι "έχει αποκατασταθεί η ασφάλεια στη γραμμή" και ότι "οι αρχές σπεύδουν να ολοκληρώσουν ένα νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης έως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας".

Διαβάστε Επίσης

Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι "το σύστημα αυτό επρόκειτο να εγκατασταθεί το 2016, αλλά αναβλήθηκε επτά φορές", καθώς και ότι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αν το σύστημα ήταν στη θέση του η συντριβή θα είχε αποφευχθεί.

"Εάν υπήρχε το σύστημα, η πιθανότητα ατυχήματος θα ήταν μία στο εκατομμύριο", δήλωσε ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην επικεφαλής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ιδιοκτήτριας εταιρείας των σιδηροδρόμων μέχρι την ιδιωτικοποίησή τους το 2017.

Ειδική αναφορά γίνεται και στην έρευνα του 2021 από την ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τον διαγωνισμό προμήθειας του συστήματος τηλεδιοίκησης για να εντοπιστεί αν τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ ενδέχεται να είναι μπήκαν σε κίνδυνο.

Τα αίτια του δυστυχήματος δεν είναι πλήρως γνωστά και η έρευνα συνεχίζεται, σημειώνουν οι FT, ενώ ο σταθμάρχης που είχε υπηρεσία τη μοιραία νύχτα κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Αλλά υπογραμμίζουν ότι το δυστύχημα "ήταν μια καταστροφή που ήταν θέμα χρόνου να συμβεί", δεδομένης "της κακής κατάστασης των υποδομών και του βουνού χρέους που είχε συσσωρεύσει ο κρατικός φορέας σιδηροδρόμων, ο ΟΣΕ, τα χρόνια που προηγήθηκαν της κρίσης δημόσιου χρέους του 2010".

Διαβάστε Επίσης