Follow us

Φοιτητές έφτιαξαν τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με... 11 κιλά μακαρόνια [Εικόνες]

Από... σπαγγέτι νούμερο 10 και νούμερο 6 και ταλιατέλες έφτιαξαν σε σμίκρυνση τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Σχεδόν όλα είναι εκεί: οι καλωδιώσεις, το κατάστρωμα και το οδόστρωμα, ακόμα και τα πεζοδρόμια και ο φωτισμός. Η εμβληματική καλωδιωτή γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου "Χαρίλαος Τρικούπης" σε όλο της το μεγαλείο.

Σε όλο της το μεγαλείο, αλλά σε... σμίκρυνση και φτιαγμένη όχι από τα συνήθη δομικά υλικά, αλλά κυρίως από... σπαγγέτι νούμερο 10 και νούμερο 6 και ταλιατέλες. Δημιουργοί της είναι οι φοιτητές του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, Σωτήρης Πεννιάς και Γεώργιος Πολίτης, με επιβλέποντα καθηγητή τον δρα Σωτήρη Δέμη, οι οποίοι χρειάστηκε να εργαστούν περίπου 270 ώρες για να φτιάξουν αυτή την ιδιαίτερη γέφυρα ζυμαρικών, που κέρδισε τις εντυπώσεις στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σωτήρης Πεννιάς, δευτεροετής φοιτητής κατά την κατασκευή της γέφυρας και τριτοετής πλέον, η γέφυρα έχει διαστάσεις 30 εκατοστά επί 2 μέτρα επί 40 εκατοστά και ζυγίζει 25 κιλά χωρίς την προθήκη και 32 αν συνυπολογιστεί και αυτή.

"Η γέφυρα σχεδιάστηκε σε κλίμακα 1:750 (ένα προς 750). Ωστόσο, δεν ήταν εύκολο να κατασκευαστεί σε αυτή την κλίμακα, καθώς το μήκος της θα έφτανε τα τεσσεράμισι μέτρα. Έτσι κρατήσαμε τους πυλώνες σε κλίμακα 1:750 και φτιάξαμε το κατάστρωμα μικρότερο, σε κλίμακα 1:1500. Κατασκευάσαμε τη γέφυρα από το ύψος της θάλασσας και πάνω, δηλαδή όχι τα θεμέλιά της, με τις λεπτομέρειες του οδοστρώματος και του καταστρώματος, τα πεζοδρόμια και τις καλωδιώσεις της πραγματικής" σημειώνει.

Οι φοιτητές μέτρησαν την εφελκυστική, θλιπτική και καμπτική αντοχή των δομικών στοιχείων της γέφυράς τους, παίρνοντας δοκίμια από... σπαγγέτι νούμερο 10. Η μέτρηση δεν ήταν κάτι εύκολο, ούτε μπορούσε να δώσει ιδιαίτερα ακριβή αποτελέσματα. Κι αυτό γιατί τα ζυμαρικά δεν μπορούσαν να "μπουν" στις κανονικές συσκευές μέτρησης, άρα οι φοιτητές έπρεπε να κατασκευάσουν από την αρχή τρία αναλογικά μηχανήματα από ξύλο.

Κάθε μέτρηση την επανέλαβαν πέντε φορές και το σπαγγέτι νούμερο 10 έδειξε αντοχές που ίσως δεν θα τις περίμενε κάποιος από ένα ...ωμό μακαρόνι: εφελκυστική αντοχή 8,48 MPa (megapascal), θλιπτική 2,207 MPa και καμπτική 3,371 MPa. Για τη δημιουργία της γέφυρας χρησιμοποίησαν ακόμα, μεταξύ άλλων, έναν μικρό τροχό, τσιμπιδάκι φρυδιών για τη λεπτοδουλειά που απαιτείτο στις καλωδιώσεις, καθώς και γύψο, ελαφρύ ξύλο, χρώματα, ξυλόκολλα και κόλλα στιγμής, αυτοκόλλητες ταινίες, λαμπτήρες LED κ.ά.

Φοιτητές έφτιαξαν τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με... 11 κιλά μακαρόνια [Εικόνες]

Η διαδρομή τους προς την κατασκευή του μοντέλου, το οποίο από τις 16/12 -οπότε έγινε η παρουσιασή του- εκτίθεται στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών μέσα σε προθήκη, καταγράφεται και σε εγχειρίδιο που ετοίμασαν, στο οποίο υπάρχουν ακόμα η επεξήγηση/ανάλυση όλων των υπολογισμών, πηγών, κατασκευαστικών πληροφοριών και μελετών που χρησιμοποίησαν και δύο συνεντεύξεις: μία του ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών, Μιχαήλ Φαρδή εκ των μηχανικών στο πρότζεκτ της πραγματικής γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου και μία της αναπληρώτριας καθηγήτριας του ίδιου ΑΕΙ, Αικατερίνης Παπανικολάου.

11 κιλά ζυμαρικών

"Όταν δεχτήκαμε την επικοινωνία από τους φοιτητές, για τη χορηγία των μακαρονιών που απαιτούνταν για τη δημιουργία της γέφυρας, ανταποκριθήκαμε πρόθυμα και άμεσα" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γεώργιος Μούτσιανας, διευθυντής Ελλάδας της βιομηχανίας ζυμαρικών που πρόσφερε τα μακαρόνια, ο οποίος ταξίδεψε τον Δεκέμβριο στην Πάτρα για την παρουσίαση της γέφυρας.

Για την κατασκευή της γέφυρας, προσθέτει, απαιτήθηκαν 11 κιλά μακαρονιών ΜΑΚΒΕΛ και συγκεκριμένα τέσσερα πακέτα σπαγγέτι νούμερο 10, οκτώ συσκευασίες νούμερο 6 και ένα πακέτο ταλιατέλες. Δηλώνει ενθουσιασμένος με τη δουλειά των φοιτητών, οι οποίοι πέραν του ότι σχεδίασαν και κατασκεύασαν τη γέφυρα και έφτιαξαν τα αναλογικά ξύλινα μηχανήματα που απαιτούνταν για τις μετρήσεις των αντοχών της, εφήρμοσαν μαθηματικά μοντέλα, έκαναν τεκμηρίωση και δημιούργησαν γραφήματα.

Οι γέφυρες ζυμαρικών και οι διαγωνισμοί κατασκευής τους δεν είναι κάτι καινούργιο στις σχολές αρχιτεκτόνων και πολιτικών μηχανικών παγκοσμίως. H σχετική παράδοση λέγεται ότι άρχισε από το Ηνωμένο Βασίλειο και υιοθετήθηκε εδώ και δεκαετίες από πανεπιστήμια και άλλους φορείς σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Το 1983 ξεκίνησε στο Okanagan College της Βρετανικής Κολομβίας -και "τρέχει" μέχρι σήμερα- σχετικός διαγωνισμός, με τις "spaghetti bridges" που κατά καιρούς κατασκευάστηκαν να παρουσιάζουν αξιοσημείωτες αντοχές.

Στο πλαίσιο αντίστοιχου διαγωνισμού της Αρχιτεκτονικής Σχολής του σλοβενικού Πανεπιστημίου του Μάριμπορ, φοιτητές δημιούργησαν το 2019 γέφυρα από μακαρόνια, ικανή να αντέξει βάρος 105 κιλών, μεγαλύτερο από το δικό της. Στόχος στις περισσότερες περιπτώσεις η κατασκευή μας γέφυρας από σπαγγέτι με καθορισμένες διαστάσεις, που... αντέχει.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 31 Μαρ 2023 | 08:21

Σοβαρό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: Λεωφορείο συγκρούστηκε με μηχανή - Δύο τραυματίες

Τροχαίο ατύχημα με ένα αστικό λεωφορείο και ένα Ι.Χ. δίκυκλο σημειώθηκε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

ΝΕΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ 31 Μαρ 2023 | 07:46

Πακιστανοί τρομοκράτες: Ο συντονιστής θα τους έδινε 16.000 ευρώ για κάθε νεκρό και θα τους άνοιγε... εστιατόριο στο Ιράν

Τρομοκράτες με… μισθό, χωρίς ιδεολογικό ή θρησκευτικό περίβλημα, οι δύο Πακιστανοί τρομοκράτες που θα χτυπούσαν εβραϊκό εστιατόριο στου Ψυρρή.

31 Μαρ 2023 | 07:38

Στον ανακριτή οι δύο Πακιστανοί τρομοκράτες που θα χτυπούσαν σε εβραϊκό εστιατόριο στου Ψυρρή

Σήμερα το μεσημέρι οδηγούνται στον Ανακριτή οι δύο συλληφθέντες που επρόκειτο να χτυπήσουν στόχο εβραϊκού και Ισραηλινού ενδιαφέροντος στου Ψυρρή.

ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ 100 ΣΕΛΙΔΩΝ 31 Μαρ 2023 | 06:58

Τέμπη: Προφυλακιστέος ο επιθεωρητής μετά από μαραθώνια απολογία - Σε ποιους άλλους έριξε ευθύνες

Μετά τα μεσάνυχτα ολοκληρώθηκε η απολογία του επιθεωρητή - Ανέφερε ότι πρότεινε το πρόγραμμα των βαρδιών, αλλά την τελική έγκριση έδινε ο διευθυντής κυκλοφορίας.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΕΜΥ 31 Μαρ 2023 | 06:12

Με υψηλές θερμοκρασίες φεύγει ο Μάρτιος - Ερχονται έντονες μεταβολές με σκόνη και νέο κύμα κακοκαιρίας

Σχεδόν αίθριος θα είναι σήμερα, Παρασκευή, ο καιρός, με αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πυκνότερες. Στην Αττική η θερμοκρασία από 10 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

ΔΕΙΤΕ 31 Μαρ 2023 | 06:00
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 31 Μαρ 2023 | 00:12

ΟΣΕ: Στις 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο intercity για Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Όλα τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται και ο προγραμματισμός των νέων δρομολογίων.

ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ 30 Μαρ 2023 | 23:40

Τρόμος στην Ναύπακτο: Μπήκε σε κατάστημα fast food με κυνηγετική καραμπίνα και πυροβόλησε στον αέρα

Ο δράστης τελικά συνελήφθη από την Αστυνομία και κρατείται στο Α.Τ. Ναυπάκτου.

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ 30 Μαρ 2023 | 23:14

Σχηματάρι: Φωτιά σε εργοστάσιο στο 65ο χλμ Αθηνών-Λαμίας

Κάτοικοι ανέφεραν ότι ακούστηκαν εκρήξεις, κάτι όμως που δεν επιβεβαιώνεται από την Πυροσβεστική.

ΚΟΥΝΗΣΕ 30 Μαρ 2023 | 23:02

Κρήτη: Σεισμός 4,2 Ρίχτερ νότια του Ηρακλείου

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο το εστιακό βάθος, καταγράφηκε στα 10χλμ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΝΔ 30 Μαρ 2023 | 22:59

Θεσσαλονίκη: Επίθεση αντιεξουσιαστών στο γραφείο του βουλευτή της ΝΔ, Στράτου Σιμόπουλου [Εικόνες

Οι δράστες έγραψαν στον τοίχο έξω από το γραφείο του βουλευτή συνθήματα για το δυστύχημα των Τεμπών.

ΑΠΟ ΤΟ STAR 30 Μαρ 2023 | 22:52

Τέμπη: Βούρκωσαν οι μηχανοδηγοί που πέρασαν από το σημείο "μηδέν" - "Χτυπήσαμε τις κόρνες και κάναμε τον σταυρό μας"

Για πρώτη φορά, δίπλα στους μηχανοδηγούς ταξίδεψαν και εκπαιδευτές για να ελέγξουν τις ράγες αλλά και να παρέχουν ψυχολογική στήριξη.

ΣΤΟΝ ΑΝΑΚΡΙΤΗ 30 Μαρ 2023 | 22:22

Τέμπη: Ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου έριξε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ υποστήριξε στον Ανακριτή πως δεν ευθύνεται, ούτε για το ότι δύο σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα, ούτε για την επαγγελματική τους κατάρτιση.