Με περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντες και 25 δημιουργούς / εκθέτες από τον χώρο των PC, Consoles, VR και Mobile Games, ολοκληρώθηκε το Game Developers Meetup 2025 στο JOIST Innovation Park στη Λάρισα, επιβεβαιώνοντας την ανάπτυξη της ελληνικής gaming σκηνής και τη δυναμική του θεσμού των Game Developer Meetups, το πιο πρόσφατο από τα οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Νοεμβρίου, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Ομιλίες, panels και networking με τους κορυφαίους του gaming industry
Η εκδήλωση ξεκίνησε δυναμικά με τον Espen Sogn (Jotun Games) ο οποίος μοιράστηκε το ταξίδι του από ένα AAA studio σε ένα ανεξάρτητο δημιουργικό περιβάλλον, εμπνέοντας τους νέους developers να ακολουθήσουν τη δική τους πορεία και με τις Γιώτα Μπουμπουρέκα και Τατιάνα Σαντορινιού (Mythique Summit) να ακολουθούν για να τονίσουν τη σημασία της δικτύωσης (networking) στην έκδοση video games, δίνοντας παράλληλα πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της επαγγελματικής παρουσίας των δημιουργών βιντεοπαιχνιδιών.
Ο Πασχάλης Γκορτσίλας (PQUBE), με τη σειρά του, παρουσίασε την εντυπωσιακή επιτυχία του παιχνιδιού Discounty, το οποίο πέτυχε 100.000 πωλήσεις μέσα σε μία εβδομάδα, ενώ οι Mehdi Benkirane (Zenith Pirates) και Chris Kellner (Astragon) συζήτησαν σε ένα fireside chat για τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ publishers και developers.
Ιδιαίτερα διαφωτιστική ήταν η παρουσίαση της Ελίνας Ροϊνιώτη σχετικά με τα δέκα πιο συχνά λάθη στις καμπάνιες crowdfunding του Kickstarter, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις σε όσους σκέφτονται πώς να χρηματοδοτήσουν τα επόμενα projects τους.
Από την πλευρά του ο Nicolas Verastegui (Gaming Campus) ανέδειξε το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, εκπροσωπώντας έναν από τους σημαντικότερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Γαλλίας, ενώ το καθιερωμένο Greek Game Developers Panel, με συντονιστή τον Θεοφάνη Γαβριηλίδη (Critical Hit PR), και καλεσμένους τους Άκη Ζαχαριάδη (Iphigames), Άρη Δραγώνη (Dragonis Games) και Χρήστο Τίκκο (Dionous Games), επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εταιρείες δημιουργίας video games, αλλά και τις ευκαιρίες και τα επόμενα βήματα των studios τους.
Ακολούθησε μια εξαιρετική παρουσίαση από τον Γιάννη Πάτρα (Whisper Games) με θέμα τη συνεργασία με publishers, τη χρηματοδότηση και το regional publishing στην Ασία.

Butterfly Project και ευκαιρίες για διεθνή πορεία
Η κορυφαία στιγμή της ημέρας ήταν αναμφίβολα η παρουσίαση του Άκη Ζαχαριάδη από την Iphigames και του Άρη Δραγώνη από την Dragonis Games στην Juney Dijkstra, εκπρόσωπο της Electronic Arts - μίας εκ των κορυφαίων εταιρειών παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών παγκοσμίως - στο πλαίσιο του Butterfly Project. Ο στόχος; Να δοθεί η ευκαιρία σε Έλληνες δημιουργούς βιντεοπαιχνιδιών να συνεργαστούν με έναν από τους κολοσσούς της βιομηχανίας gaming.
Workshops, influencers, και pitching opportunities
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν επίσης και τρία εξειδικευμένα workshops για τα Serious Games (Γεωργία Τσιαμαντά, Arcewave), το Accessibility in Games (Μαριάμ Κιουρί, The UX Prodigy) και τον σχεδιασμό επιτραπέζιων παιχνιδιών (Γιώργος Πίσσας, Haunted Mill Games & Βαγγέλης Μπαγιαρτάκης, Hegemonic Project Games).
Παράλληλα, η ενότητα των influencers με τους LegitGamingGR, NinjaCakeAssassin, KappaKekko και Kafrogamer προσέφερε μια σπάνια ευκαιρία ανοιχτού διαλόγου για το πώς οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να υποστηρίξουν ενεργά τους Έλληνες video game developers, ενώ το Pitching Session, με τους Άκη Ζαχαριάδη (Iphigames), Πασχάλη Γκορτσίλα (PQUBE), Γιάννη Πάτρα (Whisper Games) και Χρήστο Τίκκο (Dionous Games) που άκουσαν προτάσεις από Έλληνες developers, αποτέλεσε μία από τις πιο παραγωγικές στιγμές, καθώς συζητήθηκαν πιθανά σχήματα συνεργασίας και επένδυσης.
"Η μεγαλύτερη χαρά σήμερα είναι ότι καταφέραμε να συγκεντρώσουμε όλη την κοινότητα εδώ. Είδα πάρα πολλά γνώριμα πρόσωπα που ταξίδεψαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας για να βρεθούν στη Λάρισα - μια πόλη που έχει αγκαλιάσει και στηρίζει θερμά αυτή την εκδήλωση-θεσμό, την οποία έχουμε την τύχη να διοργανώνουμε.
Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν ώστε να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα και να θέσουμε τις βάσεις για κάτι ακόμη μεγαλύτερο: την ανάπτυξη της τοπικής βιομηχανίας παιχνιδιών", Χρήστος Μπίκος, πρόεδρος του ελληνικού παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Δημιουργών Παιχνιδιών (IGDA Greece).
Παρά τη βροχή, το JOIST Innovation Park παρέμεινε γεμάτο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού που συμμετείχε ενεργά με ερωτήσεις. Ενδεικτικό είναι ότι μετά από κάθε session σχηματίζονταν ουρές για προσωπικές συζητήσεις με τους ομιλητές.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια ανοιχτή, δυναμική συζήτηση για το μέλλον της ελληνικής βιομηχανίας παιχνιδιών που συντόνισε ο δημοσιογράφος Παύλος Παπαπαύλου (Enternity.gr), με τη συμμετοχή των Χρήστου Μπίκου (IGDA Greece), Λεωνίδα Χριστόπουλου (ΕΚΚΟΜΕΔ), Άρη Κωνσταντινίδη (Couch Heroes) και Κωστή Κουσουλού (SAE Athens), σηματοδοτώντας τη σταθερή ανοδική πορεία του θεσμού και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη δημιουργία video games στην Ελλάδα.


Η διοργάνωση
Το Game Developers Meetup 2025 διοργανώθηκε από το IGDA Greece και το JOIST Innovation Park, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (ΕΚΚΟΜΕΔ), της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Λαρισαίων, του Επιμελητηρίου Λάρισας, του ΣΕΒ, του ΣΘΕΒ, του ΣΕΚΕΕ και του ΣΕΠΕ.
Φυσικά, όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν χωρίς την πολύτιμη συνδρομή των χορηγών μας (SAE Athens, Snappi, Red Bull, Pizza Fan, Logitech G, Vikos Cola, Battlenet Gaming Stations, Iphigames, Kickstarter, Critical Hit PR, Couch Heroes, Bruno Coffee Stores και CD Media) και των υποστηρικτών της εκδήλωσης που πίστεψαν και στήριξαν για μία ακόμη φορά τη διοργάνωση.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr