Follow us

Γιατί είναι καλύτερο να κάνουμε γυμναστική το βράδυ και όχι το πρωί - Τι δείχνει νέα μελέτη

Ποια ώρα της ημέρας είναι καλύτερη για να κάνουμε γυμναστική; Πότε είναι μεγαλύτερα τα οφέλη; Το πρωί μόλις ξυπνάμε ή πριν κοιμηθούμε;

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΥ ΚΟΥΡΛΙΜΠΙΝΗ
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Είναι ένα ερώτημα που κρατάει χρόνια. Ποια ώρα της ημέρας είναι καλύτερη για να κάνουμε γυμναστική; Πότε είναι μεγαλύτερα τα οφέλη; Το πρωί μόλις ξυπνάμε ή πριν κοιμηθούμε;

Μια νέα μελέτη δίνει τη δική της εκδοχή. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϋ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι ασκούνται τη νύχτα έχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα σε σχέση με όσους ασκούνται το πρωί.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παχύσαρκα άτομα που ασκούνταν μετά τις 6 το απόγευμα είχαν 61% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου και 36% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων σε σύγκριση με τα παχύσαρκα άτομα που δεν ασκούνταν καθόλου.

Τα παχύσαρκα άτομα που ασκούνταν το πρωί είχαν περίπου το μισό όφελος - 33% και 17% αντίστοιχα.

"Η άσκηση δεν είναι σε καμία περίπτωση η μόνη λύση για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, αλλά αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που μπορούν να προγραμματίσουν τη δραστηριότητά τους σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας μπορεί να αντισταθμίσουν τους κινδύνους για την υγεία τους", δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Dr Matthew Ahmadi από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϋ.

Οι ερευνητές ανέλυσαν για οκτώ χρόνια τη ρουτίνα άσκησης και τα αποτελέσματα της σε σχεδόν 30.000 παχύσαρκα άτομα με μέση ηλικία τα 62 έτη. Στην αρχή της μελέτης, παρακολούθησαν τη σωματική δραστηριότητα για μια εβδομάδα χρησιμοποιώντας έναν 24ωρο fitness tracker.

Η σωματική δραστηριότητα περιελάβανε επίσης το περπάτημα και το καθάρισμα του σπιτιού.

Οι συμμετέχοντες ταξινομήθηκαν σε κατηγορίες ανάλογα με το πότε είχαν το μεγαλύτερο μέρος της σωματικής δραστηριότητάς τους: πρωί, απόγευμα και βράδυ. Οι πρωινοί ασκούνταν από τις 6 το πρωί έως το μεσημέρι. Οι απογευματινοί ασκούνταν από το μεσημέρι έως τις 6 το απόγευμα. Οι βραδινοί αθλητές ασκούνταν από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα.

Μετά από οκτώ χρόνια, οι επιστήμονες ανέλυσαν τα δεδομένα, φροντίζοντας να λάβουν υπόψη τις διαφορές στην ηλικία, το φύλο, τις συνήθειες καπνίσματος και τη διατροφή. Δεν περιλάμβαναν επίσης άτομα με προϋπάρχουσες καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

Όσοι ασκούνται το βράδυ είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Όσοι έκαναν γυμναστική το απόγευμα είχαν 40% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου και 16% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Διαβάστε Επίσης

"Αυτή η μελέτη υποδηλώνει ότι ο χρόνος της σωματικής δραστηριότητας θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό μέρος των συστάσεων για τη διαχείριση της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2", ο καθηγητής Emmaneul Stamatakis, συγγραφέας της μελέτης και διευθυντής του Mackenzie Wearables Research Hub στο Charles Perkins Centre.

Γιατί όμως η βραδινή άσκηση έχει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα; Οι ερευνητές απαντούν πως τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι συχνά υψηλότερα στο τέλος της ημέρας. Οι μύες θα το χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο, δίνοντας περισσότερη ενέργεια. Επίσης υπάρχουν ενδείξεις ότι η βραδινή άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά τη διάρκεια της νύχτας, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 09 Μαϊ 2024 | 13:29

Μεγάλη έρευνα του Eteron για τα 50 χρόνια Δημοκρατίας: Πιο πετυχημένος πρωθυπουργός από το 1974 ο Ανδρέας Παπανδρέου

Πώς αξιολογούν οι πολίτες τη Μεταπολίτευση και την τρίτη ελληνική Δημοκρατία; - Τι πιστεύουν για τη λειτουργία της δημοκρατίας και τους θεσμούς;

ΕΡΕΥΝΑ 04 Μαϊ 2024 | 08:50

Οι άνδρες ή οι γυναίκες χρειάζονται περισσότερο ύπνο; Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να έχουν αποφρακτική άπνοια ύπνου, ενώ οι γυναίκες είναι πιο συχνό να υποφέρουν από αϋπνία και να αναφέρουν χαμηλότερη ποιότητα ύπνου.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 02 Μαϊ 2024 | 07:00

Μην μετράτε βήματα… αλλά σκαλοπάτια - Πώς αυτή η απλή καθημερινή άσκηση μπορεί να προσθέσει χρόνια στη ζωή μας

Όταν ανεβαίνουμε σκάλες συνδυάζουν την αερόβια άσκηση με την προπόνηση με αντιστάσεις, επιταχύνοντας τον καρδιακό ρυθμό ενώ χτίζουμε τους μύες των ποδιών.

ΕΡΕΥΝΑ 25 Απρ 2024 | 07:44

Μπορεί η ασπιρίνη να μπλοκάρει τον καρκίνο του παχέος εντέρου; - Τι έδειξε νέα μελέτη

Η λήψη μικρής δόσης ασπιρίνης για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να επιβραδύνει ή ακόμα και να αποτρέψει την εξέλιξη του καρκίνου του παχέος εντέρου.

ΣΚΛΗΡΗ ΑΣΚΗΣΗ 20 Απρ 2024 | 14:03
ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ 11 Μαϊ 2024 | 08:56

Η σχέση του ελαιόλαδου με την άνοια - Τι ανακάλυψαν ερευνητές του Χάρβαρντ

Η μελέτη σε 92.000 ενήλικες και η σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν πότε ή σπάνια ελαιόλαδο.

ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ 10 Μαϊ 2024 | 07:42

Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα - Ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα, νάτριο, κορεσμένα λιπαρά, τρανς λιπαρά, επεξεργασμένους υδατάνθρακες και πολύ λίγες φυτικές ίνες.

COVID-19 09 Μαϊ 2024 | 07:28

Γιατί αποσύρθηκε το εμβόλιο της AstraZeneca για τον κορονοϊό: Πόσο πιθανός είναι πραγματικά ο κίνδυνος θρομβώσεων

Η AstraZeneca ξεκίνησε την παγκόσμια απόσυρση του εμβολίου λόγω "πλεονάσματος διαθέσιμων επικαιροποιημένων εμβολίων" μετά την πανδημία.

ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ 08 Μαϊ 2024 | 07:37

Οι 4 τροφές που πρέπει να σταματήσουμε να τρώμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, λαχανικών, φρούτων και οσπρίων για να μειώσουμε τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου.

ΕΡΕΥΝΑ 04 Μαϊ 2024 | 08:50

Οι άνδρες ή οι γυναίκες χρειάζονται περισσότερο ύπνο; Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να έχουν αποφρακτική άπνοια ύπνου, ενώ οι γυναίκες είναι πιο συχνό να υποφέρουν από αϋπνία και να αναφέρουν χαμηλότερη ποιότητα ύπνου.

ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ 03 Μαϊ 2024 | 09:27

Ελπίδες από εξατομικευμένο εμβόλιο για θανατηφόρο καρκίνο εγκεφάλου - Υποσχόμενα αποτελέσματα στις κλινικές δοκιμές

Το εμβόλιο βασίζεται στην τεχνολογία mRNA, η οποία υπενθυμίζεται χρησιμοποιήθηκε στα εμβόλια κατά του κορονοϊού

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 02 Μαϊ 2024 | 07:00

Μην μετράτε βήματα… αλλά σκαλοπάτια - Πώς αυτή η απλή καθημερινή άσκηση μπορεί να προσθέσει χρόνια στη ζωή μας

Όταν ανεβαίνουμε σκάλες συνδυάζουν την αερόβια άσκηση με την προπόνηση με αντιστάσεις, επιταχύνοντας τον καρδιακό ρυθμό ενώ χτίζουμε τους μύες των ποδιών.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 01 Μαϊ 2024 | 04:58

Μαριχουάνα: Οι ΗΠΑ κάνουν ένα μεγάλο βήμα προς τη χαλάρωση των περιορισμών για τη χρήση της - Οι λόγοι και τα πιθανά οφέλη

Η αμερικανική Υπηρεσία Καταπολέμησης Ναρκωτικών (DEA) αναμένεται να επαναταξινομήσει τη μαριχουάνα ως λιγότερο επικίνδυνο ναρκωτικό.