Την πολύπλοκη και πολυδιάστατη εικόνα της εκμάθησης ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, αποτυπώνοντας τόσο την υφιστάμενη κατάσταση στο ελληνικό σχολείο και τις στάσεις της κοινωνίας απέναντι στα κέντρα ξένων γλωσσών, όσο και το τελικό επίπεδο γλωσσομάθειας του ενήλικου πληθυσμού, φωτίζει το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας, με μελέτη που δημοσιοποίησε.
Ειδικότερα:
Στο μέρος Α της μελέτης περιλαμβάνονται αναλυτικά δεδομένα για τις δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών για ξένες γλώσσες την τελευταία δεκαετία.
Στο μέρος Β περιλαμβάνονται στοιχεία για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στις διαφορετικές βαθμίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και στοιχεία για τη γνώση ξένων γλωσσών στον ενήλικο πληθυσμό, με συγκριτική διάσταση μεταξύ Ελλάδας και των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στα μέρη Γ & Δ παρουσιάζονται επιλεγμένα ευρήματα από πρόσφατη πανελλαδική ποσοτική και ποιοτική έρευνα, με τη συμβολή της Metron Analysis, για την οργανωμένη φροντιστηριακή εκπαίδευση, με επίκεντρο τα κέντρα ξένων γλωσσών. Οι ενότητες αυτές αποτυπώνουν τις αντιλήψεις των γονέων και των νέων 18-24 ετών γύρω από τον ρόλο, τη λειτουργία και τις προοπτικές των κέντρων ξένων γλωσσών, καθώς και την εργασιακή πραγματικότητα των εκπαιδευτικών, που εργάζονται σε αυτά.