Η απάντηση της καθηγήτριας Βάσω Κιντή στον αριστούχο μαθητή που δεν πέρασε στο ΕΜΠ

Πώς σχολίασε με ανάρτησή της η καθηγήτρια Βάσω Κιντή την ανοιχτή επιστολή του αριστούχου μαθητή στη Νίκη Κεραμέως

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
kinti

Απάντηση έδωσε η καθηγήτρια Βάσω Κιντή, στον αριστούχο μαθητή που διαμαρτυρήθηκε με ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για το γεγονός ότι δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, παρά το γεγονός ότι συγκέντρωσε 20.988 μόρια.

Ο μαθητής Διονύσης Κατάκαλος στην επιστολή του δηλώνει "αποτυχημένος άριστος" και σημειώνει:


"Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα, δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα".

Η απάντηση της καθηγήτριας Βάσω Κιντή στον αριστούχο μαθητή που δεν πέρασε στο ΕΜΠ

Το σχόλιο της Βάσως Κιντή:

Tελικά, πολλοί αξιοποιούν λαϊκιστικά την επιστολή του μαθητή που, όπως λένε, δεν πέρασε στην Αρχιτεκτονική της προτίμησής του.

"Διορθωτική κίνηση", λένε τα ΝΕΑ, ότι αναμένει "από χθες η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας". Από πού και ως πού;

Ο μαθητής δεν περνάει στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ και του ΑΠΘ. Μπορεί κάλλιστα να περνάει στην Αρχιτεκτονική της Πάτρας, των Ιωαννίνων ή των Χανίων. Και δεν περνάει διότι έγραψε κάτω από τη βάση στο γραμμικό σχέδιο. Ποια είναι η βάση; Ο μέσος όρος της βαθμολογίας (14,03) όσων έδωσαν το μάθημα και όχι ένας βαθμός (π.χ., το 10) που ορίζεται εκ των προτέρων. Μάλιστα, ενώ τα τμήματα είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ως βάση για τα ειδικά μαθήματα αυξημένο συντελεστή (1,10 επί του μέσου όρου), τα τμήματα Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ και του ΑΠΘ επέλεξαν τον συντελεστή 1, δεν τον αύξησαν, αντίθετα με όσα λέει ο μαθητής.

Το ΕΜΠ δεν "διάλεξε υψηλό συντελεστή". Διάλεξε ακριβώς τον μέσο όρο. Όμως ο μαθητής θεωρούσε, λέει, ότι η βάση για το γραμμικό σχέδιο θα ήταν, όπως και πέρυσι, το 10, παρότι το Υπουργείο είχε ανακοινώσει εγκαίρως τις αλλαγές. Το έμαθε, λέει, στις 27 Μαΐου από μία εγκύκλιο και "δεν προλάβαιν[ε] να ετοιμαστεί πιο εντατικά".

Διαβάστε Επίσης

Δηλαδή έκανε προετοιμασία για 10 και όχι για 14,03. Αλλά ότι η βάση ανέβηκε στο 14,03 σημαίνει ότι πολλοί έγραψαν πάνω από τον βαθμό αυτό και ο συγκεκριμένος μαθητής έγραψε χειρότερα. Η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας δεν διαμαρτύρεται. Διαμαρτύρεται ο συγκεκριμένος μαθητής (που υπολόγιζε με τα περυσινά δεδομένα) και όσοι βρήκαν ευκαιρία για άλλη μία εκδήλωση λαϊκισμού.

Νίκη Κεραμέως

Η απάντηση της Νίκης Κεραμέως:

"Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που "διακρίνει" τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 26 Ιουλ 2021 | 15:11

Απόλυτη στήριξη Μητσοτάκη στην Κεραμέως για την προσωπική επίθεση που δέχθηκε από τον Φίλη

Ο Πρωθυπουργός κατά το κλείσιμο του υπουργικού συμβουλίου εξέφρασε την απόλυτη στήριξη του στην πολιτική και προσωπική στην Κεραμέως και μίλησε για τις επιθέσεις που έχουν δεχθεί και άλλες γυναίκες της κυβέρνησης., Μιχαηλίδου, Μενδώνη και Πελώνη.

ΠΑΙΔΕΙΑ 26 Ιουλ 2021 | 13:46

Θεσσαλονίκη: Παράσταση διαμαρτυρίας γονέων και μαθητών - Ζητούν να καταργηθεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,πραγματοποίησαν γονείς και μαθητές, ζητώντας να καταργηθεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής

ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 26 Ιουλ 2021 | 10:30

Σχολεία: 11.700 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μετά από 12 χρόνια

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξέδωσε πρόσκληση για την κάλυψη οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση.

ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 23 Ιουλ 2021 | 20:04

Απίστευτη υπόσχεση Τσίπρα: Τάζει θέσεις σε ΑΕΙ στους μαθητές που κόπηκαν φέτος, αν κερδίσει τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο Αλέξης Τσίπρας υποσχέθηκε στους φετινούς υποψηφίους ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ αναλάβει την εξουσία ξανά, θα καταθέσουν μηχανογραφικά με τους φετινούς βαθμούς, για να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ

"ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΠΕ" ΛΕΝΕ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ 23 Ιουλ 2021 | 14:50

Επιμένει ο Φίλης για τα παιδιά της Κεραμέως- Δεν ζητάει συγνώμη: Ηταν επίθεση στην υπουργό, όχι στην οικογένειά της

Συνεχίστηκε η κόντρα Κεραμέως - Φίλη, με τον πρώην υπουργό να μη ζητά συγγνώμη και να δέχεται ομαδικά πυρα από τους "γαλάζιους" βουλευτές.

ΟΣΑ ΕΙΠΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 23 Ιουλ 2021 | 10:10

Κεραμέως: Καλούμε εκπαιδευτικούς, φοιτητές και παιδιά άνω των 15 να εμβολιαστούν

Κάλεσμα σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές και μαθητές άνω των 15 ετών να εμβολιαστούν απηύθυνε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

ΣΑΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ 22 Ιουλ 2021 | 17:15

Η Βίβιαν Ευθιομοπούλου σχολιάζει τον Νίκο Φίλη και την επίθεση στην Κεραμέως: "Το πιο σιχαμερό μισογυνικό σχόλιο…"

Η δημοσιογράφος Βίβιαν Ευθυμιοπούλου φωτίζει με το σχόλιό της την επίθεση Φίλη σε Κεραμέως

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 22 Ιουλ 2021 | 11:11

Αυτοί είναι οι 400 νέοι φρουροί της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας- Εκαναν αίτηση 4.067 απόφοιτοι ΑΕΙ

Την Πέμτπη το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοίνωσε τους προσωρινούς πίνακες των επιτυχόντων. Για 400 θέσεις δήλωσαν συμμετοχή στον διαγωνισμό 4.067 άτομα

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 22 Ιουλ 2021 | 07:54

Το ολίσθημα του Νίκου Φίλη για τα παιδιά της Νίκης Κεραμέως και η συγγνώμη που δεν είπε

Ο κ. Φίλης δεν έχει συνηθίσει σε τέτοια χτυπήματα κάτω από τη μέση, έστω κι αν ο ίδιος έχει δεχθεί στο παρελθόν.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» 21 Ιουλ 2021 | 19:57

Βουλή: "Χτύπημα κάτω από τη μέση" του Φίλη στην Κεραμέως με αναφορές στα παιδιά της - Η αντίδραση της υπουργού

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης επιτέθηκε στη Βουλή στην Νίκη Κεραμέως μην διστάζοντας να αναφερθεί στα παιδιά της υπουργού

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 21 Ιουλ 2021 | 08:23

Κεραμέως στο TheTOC: Οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν τις μεταρρυθμίσεις μας

"Ο ΣΥΡΙΖΑ δυστυχώς ως κοινοβουλευτικό κόμμα είναι σε πλήρη διάσταση με την ίδια την κοινωνία", τονίζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

21 Ιουλ 2021 | 06:53

Οι Ηρώδεις που σφαγιάζουν τους υποψηφίους

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Στα πανεπιστήμια εισάγονται οι υποψήφιοι με εξετάσεις. Πρώτον γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες (και κοστίζουν ακριβά στους φορολογούμενους) και δεύτερον γιατί πρέπει να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο οι καλύτεροι.