Καναντέρ ετών...40!: Λίγα και γερασμένα τα πυροσβετικά αεροπλάνα

Με Καναντέρ που κλείνουν...αισίως τα 40 θα επιχειρεί από αέρος η Πυροσβεστική. Αλλά και στα επίγεια μέσα η κατάσταση δεν είναι καλύτερη αφού δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για λάστιχα.

kananter-etwn40-liga-kai-gerasmena-ta-purosbetika-aeroplana
|
SHARE THIS
0
SHARES

Πέντε και ένα βυθισμένο στον Θερμαϊκό, Καναντέρ CL 415, εκ των οποίων τα 4 ηλικίας πάνω από 15 έτη, έξι Καναντέρ CL215 ηλικίας περίπου... 40 χρόνων, 18 Πετζετέλ και αυτά «γερασμένα», πέντε ελικόπτερα και άλλα 10 που θα ενοικιαστούν, είναι ο διαθέσιμος εναέριος στόλος πυρόσβεσης για την φετινή αντιπυρική περίοδο.

Τα παραπάνω αριθμητικά μεγέθη είναι εκείνα που κάνουν τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Νίκο Δένδια να χαρακτηρίζει «οριακή» την κατάσταση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εναέρια πυρόσβεση είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα αεροσκάφη είναι γερασμένα με αποτέλεσμα να χρειάζονται διαρκώς συντήρηση και να παρουσιάζουν βλάβες που, μεταξύ άλλων, θέτουν σε κίνδυνο τους πιλότους.

 Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εναέρια πυρόσβεση είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα αεροσκάφη είναι γερασμένα 

Ενδεικτικό είναι ότι από τα «40χρονα» Καναντέρ CL-215, μόλις 6 από τα συνολικά 14 που διαθέτει η Πυροσβεστική θα είναι ετοιμοπόλεμα την 1η Ιουνίου. Το ποσοστό των βλαβών τους κατά τη διάρκεια των απογειώσεων είναι εξαιρετικά μεγάλο και η επισκευή τους δαπανηρή, καθώς τα ανταλλακτικά κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Από τα σχετικά καινούργια καναντέρ CL-415, πρόσφατα χάθηκε το ένα κατά τη διάρκεια ασκήσεων προσθαλάσσωσης στον Θερμαϊκό. Άρα σε πτητική λειτουργία έμειναν μόλις πέντε από τα συνολικά 10 (τα περισσότερα από τα υπόλοιπα βρίσκονται σε στάδιο συντήρησης). Με δεδομένες τις ελλείψεις η ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος θα επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει τα μέσα που διαθέτει με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Αξιωματικοί του Π.Σ. επισημαίνουν ότι κάτι ανάλογο έγινε πέρυσι όταν με μικρότερο προϋπολογισμό μειώθηκαν οι καμένες εκτάσεις κατά 50% και οι βλάβες στα μέσα επίσης κατά 50%. 

«Με οριακές βελτιώσεις ασήμαντου κόστους, όπως παραδείγματος χάριν 70.000 ευρώ που χρειάστηκαν για να χρησιμοποιούμε τα 5 ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Πρέπει να σας πω ότι για πέντε χρόνια τα ελικόπτερα ήταν στο έδαφος, δεν πετούσαν. Γιατί; Γιατί δεν είχαμε δώσει τα 70.000 ευρώ για να υπάρξει πιστοποίηση στους πιλότους για να μπορούν να πετάνε», δήλωσε ο κ. Δένδιας σε προχθεσινή σύσκεψη με αντικείμενο το συντονισμό των δράσεων για την αντιπυρική περίοδο.

Οι ελλείψεις, ωστόσο, δεν αφορούν μόνο στα εναέρια μέσα. Όπως πρόσφατα εξήγησε στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών του Π.Σ., Γιάννης Σταμούλης, καθημερινό πρόβλημα για τους πυροσβέστες σε όλη την Ελλάδα είναι τα φθαρμένα λάστιχα των οχημάτων.

«Δεν είναι μόνο ότι τα χερσαία μέσα είναι γερασμένα αλλά και ότι δεν τους έχουμε αλλάξει για πάρα πολλά χρόνια λάστιχα. Η αντιπυρική έφτασε και θα χρειαστεί να κινηθούν σε βουνά. Θέμα υπάρχει, επίσης, με το προσωπικό, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα πλήρους αξιοποίησής του. Και αυτό γιατί βασιζόμαστε επιχειρησιακά σε μεγάλο βαθμό στους 3.920 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης για τους οποίους δεν υπάρχει πίστωση για να πάρουν χρήματα για εκτός έδρας, νυχτερινά και αργίες. Μη ξεχνάμε ότι οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης αποτελούν το ένα τρίτο του προσωπικού της Πυροσβεστικής», δήλωνε ο κ. Σταμούλης. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook