
Οι αξιωματικοί της ασφάλειας πήγαν το μεσημέρι της Πέμπτης στο σπίτι του εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου στη Βάρη προκειμένου να λάβουν κατάθεση από τη σύζυγό του, επιχειρώντας να ρίζουν φως στα αίτια του τραγικού δυστυχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επιβεβαίωσε ότι ο 42χρονος εκδότης έπαιρνε ισχυρή φαρμακευτική αγωγή, καθώς ήτα πιεσμένος μετά τη σύλληψή του για την υπόθεση των εκβιασμών. Σημειωτέον ότι η μητέρα του Μαυρίκου είχε δηλώσει ότι γιος της έπαιρνε βαριά φάρμακα, χωρίς μάλιστα ο ίδιος να το γνωρίζει, «τα οποία του έριχναν την πίεση στο 4».
Σε ότι αφορά τη μηχανολογική κατάσταση της Πόρσε, η σύζυγος του εκδότη είπε ότι δεν γνωρίζει τίποτα, διότι τη συντήρησή της είχε αναλάβει ο εκδότης. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, η σύζυγος του Μαυρίκου δεν υπέδειξε απειλές σε βάρος του εκδότη.
Τι εκτιμούν οι πραγματογνώμονες
Οι ορισμένοι πραγματογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού Σώματος και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας φαίνεται να έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αρχικό πρόβλημα που προκάλεσε όλη αυτή την αλληλουχία βλαβών, οι οποίες οδήγησαν στον φρικτό θάνατο τον άτυχο εκδότη, προήλθε από το σύστημα διεύθυνσης-κατεύθυνσης του οχήματος.
Αυτό το πρόβλημα, φέρεται να έκανε το αυτοκίνητο να «εκτραπεί» αριστερά, χωρίς ο οδηγός να μπορεί να αντιστρέψει την πορεία του. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να έχει 6-7 προσκρούσεις στο διαχωριστικό τοιχίο, σε απόσταση 358 μέτρων από την έναρξη του μηχανολογικού προβλήματος έως την ακινητοποίησή του. Αυτές οι επαφές, σύμφωνα με αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., και κυρίως οι δύο τελευταίες, φέρεται αρχικά να προκάλεσαν διαρροή στο δοχείο (κάρτερ) λαδιού, «σπάσιμο» κινητήρα και διαρροή καυσίμου, που χύθηκε στο εμπρόσθιο και μεσαίο μέρος του οχήματος.
Στην προτελευταία «επαφή» με το τοιχίο, το εμπρόσθιο αριστερό ελαστικό βγήκε από την ζάντα, ενώ στην τελευταία, η ζάντα σύρθηκε στο διογκωμένο κάτω μέρος του τοιχίου. Η έναρξη της πυρκαγιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων, προήλθε από αυτούς τους σπινθήρες, αρχικά σε μικρή εστία, η οποία όμως πήρε γρήγορα διαστάσεις από την διαρροή καυσίμου και λαδιού.
Η έλλειψη αντίδρασης του Παναγιώτης Μαυρίκου, η αδράνεια των 34 δευτερολέπτων, μέχρι να τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες, αποδίδεται από αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., στην κακή φυσική και παθολογική κατάσταση του οδηγού, καθώς σύμφωνα με «στοιχείο» που έχουν στην κατοχή τους, δεν θα έπρεπε να οδηγεί την συγκεκριμένη μέρα. Τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αναμένουν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων, τα οποία σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους θα επιβεβαιώσουν το συγκεκριμένο στοιχείο για την κατάσταση του εκδότη.
Η συντήρηση του τζιπ και τα συνεργεία
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., ερευνούν τα στοιχεία συντήρησης του οχήματος αν αυτή γινόταν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, ποιος ήταν ο προηγούμενος κάτοχος , και αν είχαν τοποθετηθεί γνήσια ανταλλακτικά στις επισκευές. Έχουν εντοπίσει ένα συνεργείο των νοτίων προαστίων, στο οποίο ο εκδότης είχε κάνει σέρβις τη δική του Μερσεντές τον Οκτώβριο του 2015, και το πολυτελές τζιπ τον Ιανουάριο του 2016, ενώ ένα μήνα αργότερα το είχε πάει και πάλι στο ίδιο συνεργείο μετά από μία σύγκρουση που είχε. Η ζημιά αφορούσε το σύστημα διεύθυνσης, με το εξάρτημα που είχε υποστεί ζημιά να αντικαταστάθηκε με άλλο αγνώστου προς το παρόν προέλευσης, το οποίο φέρεται να έχει παίξει ρόλο στα αίτια του δυστυχήματος. Είχαν αντικατασταθεί επίσης οι ζάντες του οχήματος, που είχαν υποστεί ζημιά από το ίδιο ατύχημα.
Από τις πρώτες ενδείξεις, οι αστυνομικοί αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο όχημα δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ και η συντήρησή του σε συγκεκριμένα κρίσιμα σημεία δεν ήταν η ενδεδειγμένη, κάτι που ενδέχεται να έχει αποτελέσει την αιτία της πυρκαγιάς και έχει συντελέσει στην γρήγορη επέκτασή της.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr