Δηλώνει λάτρης της τέχνης. Είναι 49 ετών, ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, χωρισμένος πατέρας δύο παιδιών και ομόλογησε ότι εκείνος είναι ο δράστης της "κλοπής του αιώνα" στην Εθνική Πινακοθήκη.
Περιέγραψε καρέ - καρέ πώς μπήκε στην Πινακοθήκη, αφού προηγουμένως είχε παρακολουθήσει για καιρό τις κινήσεις στην περιοχή και στο κτήριο, και πώς κατάφερε να αρπάξει τους πίνακες του Πικάσο, του Μοντριάν και του Κάτσια. Είπε πού τους έκρυψε όταν ένιωσε ότι μπορεί να τον εντοπίσουν, και διαβεβαίωσε τις Αρχές ότι δεν είχε κανέναν συνεργό.
Το χρονικό της κλοπής
Ο 49χρονος Γιώργος Σ., κατάφερε τον Ιανουάριο του 2012, περίπου στις 04:30 τα ξημερώματα, να μπει από μια μπαλκονόπορτα στην Εθνική Πινακοθήκη. Κρύφτηκε πίσω από την γυψοσανίδα στην οποία βρίσκονταν τοποθετημένα τα τρία έργα, αγνόησε τον συναγερμό που είχε σηκώσει "στο πόδι" τους φύλακες και μόλις βρήκε την ευκαιρία βούτηξε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια που απέσπασε βιαστικά και κατέστρεψε την ίδια νύχτα.
Μάλιστα, ο δράστης, όταν διαπίστωσε ότι το σχέδιο του Κάτσια είχε καταστραφεί, το πέταξε… στην τουαλέτα. Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδό του στον χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε επτά λεπτά.

Ελαιοχρωματιστής και φιλότεχνος
Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής δηλώνει παθιασμένος με την τέχνη και ταξίδευε συχνά σε Ολλανδία και Αγγλία.
"Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του", ανέφεραν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ που αποκάλυψαν ότι όπως ομολόγησε ο δράστης, παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλλει και να κλέψει τους πίνακες.
Μάλιστα, είπε στους αξιωματικούς ότι είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, πού βρίσκονταν στο χώρο της Πινακοθήκης γυψοσανίδες και ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη ώρα για να τρυπώσει στο χώρο.
Αφαίρεσε:
-Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.
Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον Ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.
-Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.
Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική πινακοθήκη.
-Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική πινακοθήκη.
Ο 49χρονος δεν ήταν συλλέκτης, αλλά είχε φίλους στον χώρο της τέχνης. Επιμένει ότι το μοναδικό κίνητρό του είναι να έχει στην κατοχή του όμορφα έργα τέχνης.

Πού είχε κρύψει τους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν
Σε ένα απομακρυσμένο σημείο στην Κερατέα, μέσα σε μια ρεματιά, είχε κρύψει τους δύο πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν.
Οι άνδρες της ελληνικής αστυνομίας έφθασαν στο σημείο που υπέδειξε ο ίδιος ο δράστης και κατέγραψαν τη στιγμή του εντοπισμού των έργων τα οποία ο 49χρονος είχε συσκευάσει προσεκτικά για να μην καταστραφούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 49χρονος περιέγραψε στους αξιωματικούς της αστυνομίας το ακριβές σημείο, αποκαλύπτοντας μάλιστα ότι είχε βάλει σημάδι ένα... παγκάκι. Συγκεκριμένα τους είπε πώς θα εντοπίσουν το σημείο: Τους υπέδειξε να κατευθυνθούν στην επαρχιακή οδό Κουβαρά - Κερατέας, μετά το Πόρτο Ράφτη, να κατευθυνθούν δεξιά προς τον Κουβαρά και να στρίψουν "στο πρώτο παγκάκι δεξιά, στα 300 μέτρα προς τη ρεματιά".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr