
Η υπόθεση της κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη είχε συγκλονίσει την ελληνική και παγκόσμια κοινή γνώμη, όταν τον Ιανουάριο του 2012 ο δράστης, ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, Γεώργιος Σαρμαντζόπουλος, είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας και είχε κλέψει έργα των Picasso, Mondrian και Moncalvo.
Επρόκειτο για το "Γυναικείο κεφάλι", με αριθμό έργου 1.357, αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το οποίο φιλοτέχνησε το 1939 (δωρεά του καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή), το έργο "Μύλος" (1905), από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν, και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του δέκατου έβδομου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
Η υπόθεση εξιχνιάστηκε εννέα χρόνια αργότερα, ο δράστης ομολόγησε και υπέδειξε πού είχε κρύψει τα κλοπιμαία.
Μετά την ολοκλήρωση της δίκης σε πρώτο βαθμό, η εκπομπή της ΕΡΤ "Φάσμα", μίλησε με τον δράστη της κλοπής.
"Όπως και να είχε θα έφευγα με δύο έργα από την Πινακοθήκη. Υπήρξε ένας σχεδιασμός έξι μηνών με κάποιες συχνές επισκέψεις", είπε αρχικά ο δράστης που κρυβόταν πίσω από την υπόθεση της εν λόγω κλοπής, Γιώργος Σαρμαντζόπουλος.

"Δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας κλέφτης, αρκεί να είσαι παρατηρητικός"
Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι εάν δούλευε ως security στην Πινακοθήκη θα θεωρούσε πολύ παράξενο κάποιος να επισκέπτεται τις εκθέσεις τόσο συχνά. "Μα τόσο θαυμασμό πια;", είπε χαρακτηριστικά. "Δεν χρειάζεται να είσαι επαγγελματίας κλέφτης, αρκεί να είσαι παρατηρητικός".
"Είχα τεράστιο πόθο για να πάρω δύο έργα από την Εθνική Πινακοθήκη και να τα προσθέσω στη συλλογή μου" είπε με κάθε ειλικρίνεια.
Ο ίδιος απάντησε και στο ερώτημα του γιατί ομολόγησε ότι ήταν εκείνος που κρυβόταν πίσω από την κλοπή τους και κυρίως γιατί τότε: "Ομολόγησα γιατί τότε ήταν η ώρα να επιστραφούν τα έργα, γιατί αυτό ήταν το σωστό" εξήγησε. Η ομολογία ήταν αναπόφευκτη αφού "αν επέστρεφα τα έργα με το DNA και τα αποτυπώματά μου πάνω είναι βέβαιο πως θα με έβρισκαν. Ο μόνος τρόπος να τα σβήσεις από μία επιφάνεια είναι να τα περάσεις με χλωρίνη και θα καταστρέφονταν".
Και συνέχισε: "Δεν σκέφτηκα ποτέ να τα πουλήσω. Ούτε στην προανακριτική φάση της υπόθεσης δεν υπήρξανε στοιχεία. Όσο ναρκισσιστικό κι αν ακούγεται αυτό, αγαπάς τα έργα, γίνεσαι κομμάτι τους".
"Φυσικά και έχω μετανιώσει. Αυτό για το οποίο δεν μετανιώνω είναι ότι τα έργα επιστράφηκαν" τόνισε.
Υπενθυμίζεται πως οι πίνακες των Picasso, Mondrian και Moncalvo είχαν βρεθεί στην Κερατέα μέσα σε μία ρεματιά, ενώ πάλι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο ίδιος κατηγορούμενος είχε υποδείξει στην αστυνομία το σημείο όπου βρίσκονταν οι δύο πίνακες.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr